Toon issue verlaten huis | Eneco Community
beantwoord

Toon issue verlaten huis

• 23 december 2014
  • 21 reacties
  • 429 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Beste,

Bij het huis spontaan verlaten druk ik op weg. Wat mij verbaasd als ik op app inlog via de iPhone dat na 3 uur bijvoorbeeld weg te zijn geweest het programma weer ingesteld staat op staat thuis.

Iemand een idee!

Gr,

Ronald
icon

Beste antwoord door RDiel 23 december 2014, 23:10

Meneer Brandje,

Ik vraag om hulp, niet om afgekat te worden. Reageer gewoon dan aub niet!

Fijne avond
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@GuusW

Ik heb het nagevraagd en er is niets veranderd aan het instellen. Weet je zeker dat je gebruik maakte van een programma een jaar terug? Want je beschrijving over hoe het werkte een jaar terug is exact hoe het werkt wanneer je geen programma gebruikt.
Badge +5
Dit had ik ook al als mogelijkheid bedacht (zie mijn bericht). Vervelende is alleen dat ik dat dan iedere keer na de vacanties weer terug moet corrigeren naar 14 graden.
als ik namelijk normaal (niet op vacantie) door de week even weg ga, wil ik niet dat ie dan helemaal naar 10 graden teruggaat.

Het is natuurlijk een luxe probleem besef ik...

Tot de bug is opgelost.
Dit had ik ook al als mogelijkheid bedacht (zie mijn bericht). Vervelende is alleen dat ik dat dan iedere keer na de vacanties weer terug moet corrigeren naar 14 graden.
als ik namelijk normaal (niet op vacantie) door de week even weg ga, wil ik niet dat ie dan helemaal naar 10 graden teruggaat.
Het is natuurlijk een luxe probleem besef ik...
Badge +5
Is het in dit geval niet handiger om "Weg" op 10 °C te zetten en het slotje erop? Je kunt dan op ieder willekeurig moment terug naar het programma of
"Vakantie" is ook een mogelijkheid waarbij je langer dan je vakantie duurt de tijd en temperatuur kiest maar bedenkt daarbij dat wanneer je de temperatuur "op afstand" verandert dan is je vakantie keuze helaas geannuleerd. Dit is overigens een bug waarvan de moderatoren op de hoogte zijn en bij jou voor ongemak zorgt.
Het is een "workaround" en naar mijn mening een bruikbaar alternatief.
Maar om terug te komen op mijn beginvraag: stel:
Ik heb de toon ingesteld op weg:14 slaap:17 thuis: 19 en comfort 20,5
Ik ga een week +- 3 dagen weg (weet nog niet precies wanneer ik terug kom, dus vacantie is niet te gebruiken)

Ik wil even snel mijn huis op 10 graden zetten gedurende die tijd.
een jaar terug kon dat met: 'weg' 2 x , dan 8 x op min, klaar.

Nu moet je: menu-programma-programma-uit-home-weg-8 x min

óf menu-temperaturen-weg op 10 instellen - opslaan-home-2 x weg

en als je thuis komt alles weer terugzetten naar weg=14

Ik vind dat minder handig toch?
Reputatie 7
Badge +7
@ allen
het is jammer dat mijns inziens het niet goed is als de Toon installateurs .
minder kundig zijn dan (ons vanaf den beginne Toon gebruikers / forum leden.)

dit bedoel ik niet kattig of lomp .

dit zou niet moeten kunnen toch ?

wij hebben het ook met proberen en zelf uitvogelen / met behulp van mede forum leden
uit moeten dokteren.

we staan hier iedereen met raad en daad te woord en soms kan dat mss verkeerd opgevat worden.
wat zeker onze bedoeling niet is .

maar soms zie je vragen waarvan ik denk in deze digitale wereld kun je dat zelf vinden
ook als installateur ( zeker als ik het kan als jan met de korte achternaam)

en dan komt het niet altijd lekker over ( maar dat moet je dan ook begrijpen)
zie ook mijn onderschrift.

Maar bij deze sorry voor Alle misverstanden .

mvg,

jan
Bedankt voor deze bemoedigende woorden. Laten we elkaar aanmoedigen vragen positief te benaderen.
Zodat we ook weer zin krijgen om vragen te stellen.
Als installateur krijgen we nauwelijks meer informatie mee dan reguliere toon gebruikers.
Ik heb pas na 2 jaar toons installeren nu zelf een toon hangen, omdat ik niet aan de eisen voldeed (geen zonnecellen). en heb nu een toon omdat ik in een zonnecel proefgroep ben beland.

Ik ben dus als installateur wel handig om snel weekprogramma in te kloppen, en ketel-opentherm en aan-uit in te stellen, en diverse hardwarestoringen op te lossen, maar van dagelijks gebruik en misbruik en handig en onhandigheden weet ik vrijwel niets.

Graag input, zodat we de toon-software ontwikkelaars kunnen stimuleren om de Toon nog beter (of minder slecht ;):P ) te maken.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo allemaal,

Laten we vooropstellen dat iedereen welkom is op de community en daar ook zijn of haar vraag mag stellen.
Niet iedereen is dagelijks met Toon in de weer, en dat is ook zeker geen voorwaarde om hier een vraag te stellen. Ik vraag bij deze iedereen nog eens goed naar zijn reacties te kijken: komen deze over zoals ze bedoeld zijn? Had het anders geformuleerd kunnen worden om misschien hetzelfde te zeggen, maar op een andere manier?
Behandel iedereen - jong, oud, met en zonder Toon, met en zonder Toon-ervaring - met respect en geduld en laat dat ook doorvloeien in de reacties die geplaatst worden. Zo blijft de community een fijne plek waar we met elkaar kennis kunnen delen.

Bedankt!
Reputatie 2
Badge
Ik zie hier niet voor het eerst dat @Brandje en @jvdl (en @yobotje in mindere mate) nogal lomp reageren op een onschuldige vraag op het forum. Jammer dat de moderators hier niet tegen optreden. Wellicht doen ze dat niet omdat deze twee (drie) heren zeer actief op het forum zijn.
Reputatie 7
Badge +7
"Toon installateur"
mss was dit wel zo in de vorige versie,s
maar dit was voor zoals je schrijft sw 2.6 en dat is een poos geleden.

dit heeft niks met katten of poezen van doen , dit is een constatering

en zelfs een "Toon installateur" helpen we (maar dit zou niet nodig moeten zijn)
Gaan we Katten ??? Ik dacht dat dit een forum was waarbij mensen elkaar helpen en niet mensen ontmoedigen ?!?!?!?

Ik ben Toon installateur, ik gebruik die functie niet vaak, maar pas bij nieuwe Toon uitleggen bij iemand die vaak een week weg is, kwam ik er toevallig achter, en ik weet zeker dat dit een jaar geleden niet zo was.
Reputatie 7
Badge +7
Ja maar als ik een week wegga en het huis hoeft maar 10 graden te zijn, moet ik dat toch in kunnen stellen, zonder het programma eerst in de instellingen uit te zetten ?
voor sw 2.6 kon dat wél
sinds 2.8 of 2.9 is dit erin geslopen.

dan kom je daar erg laat achter.
Ja maar als ik een week wegga en het huis hoeft maar 10 graden te zijn, moet ik dat toch in kunnen stellen, zonder het programma eerst in de instellingen uit te zetten ?
voor sw 2.6 kon dat wél
sinds 2.8 of 2.9 is dit erin geslopen.
Ik heb denk ik een bug:
als ik 2 x op weg druk, dan zou hij continue op weg moeten staan (slotje dicht)
verlaag ik nu de temperatuur van 12 naar 10 graden (4 x op - drukken) dan gaat het programma weer lopen.
Is dit een bug of een feature?

Het lijkt me toch logisch dat als je een wijziging aanbrengt dat het slotje open gaat.......
Ik zou het raar vinden, als ik eerst het slotje open zou moeten zetten, voordat ik een wijziging zou willen aanbrengen.
Reputatie 7
Badge +7
ik denk dat als je de temperatuur gaat wijzigen ,
dat het programma ook weer gaat lopen.
maar wat is de zin van slotje er op
en dan toch nog de temperatuur gaan wijzigen ?:?
Ik heb denk ik een bug:
als ik 2 x op weg druk, dan zou hij continue op weg moeten staan (slotje dicht)
verlaag ik nu de temperatuur van 12 naar 10 graden (4 x op - drukken) dan gaat het programma weer lopen.
Is dit een bug of een feature?
Reputatie 7
Badge +6
@RDiel

Als je op weg drukt en hij staat niet op slot, dan gaat Toon het programma weer volgen bij de volgende verandering in het setpoint, zoals Brandje ook aangeeft. Verder ben je vrij om dit soort dingen te vragen op het forum, niet iedereen spit de gehele handleiding door, maar het staat er wel in beschreven.
Badge +5
Meneer Brandje,

Fijne avond

Hallo RDiel, je wordt terecht gewezen omdat je geen moeite doet om je handleiding in Toon, op papier en in het forum op te zoeken. Dat je dan zo reageerd past niet.
Probeer eens te begrijpen dat zo een simpele vraag van je zo'n reactie van Ton maar ook van mij oproept, goed bedoelt maar wellicht wat hard aankomt. Ondanks dat, succes en plezier met Toon.;)
Mijnheer is nergens voor nodig!
Wij zijn hier om elkaar te helpen en in sommige gevallen verwijzen we terecht naar de handleidng omdat die simpel weg niet gelezen wordt.

En afkatten is totaal niet imfrage; kort formuleren en iemand snel helpen des te meer!

Dus zo'n Toon aanslaan terwijl je wordt geholpen is nergens voor nodig! Ik denk dat je moet leren even tussen de regels door te lezen en wat minder geagiteerd te doen!
Meneer Brandje,

Fijne avond
Ja logisch, want je kies voor weg, met een slotje open.
Dus wat gebeurt er als het programma Thuis qua tijd aan de beurt is?
Juist ja, Toon gaat nu dat programma volgen.

Wil je onbeperkt op Weg blijven, dan iets langer drukken en het slotje gaat op SLOT.

Lees je eigenlijk wel de gebruiksaanwijzing................:P