Toon is geinstalleerd! / vragen | Eneco Community

Toon is geinstalleerd! / vragen

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

66 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@jeroentune
Jeroen Ruiter haalt de woorden uit mijn mond, hartelijk welkom op het forum!
Het is goed om te lezen dat de installatie van Toon (en de module) goed is verlopen.
De monteur had de Toon OpenTherm moeten instellen, excuses dat je dit zelf hebt moeten doen.
Het gasverbruik dat wordt gemeten kan je terugvinden in de grafieken (per uur/dag/week etc.). Hier hoef je niet een paar weken op te wachten. Kan je mij aangeven of je dit kan terug zien?

@Jeroen Ruiter
In het geval van jeroentune heeft de monteur de Toon niet op OpenTherm ingesteld. Dit heeft jeroentune zelf gedaan. Dat doe je door op ‘controleren’ te drukken.
toon na lang wachten geplaatst een super service werk na behoren echt een aanrader maar ik hoorde van de monteur dat dat dus wel goed zit,
dit was de eerste die hij plaatsten op een slimme meter en was verrast dat de meterstanden getoond werden, weer wat geleerd zei hij hahaha
nu nog even wachten op een app en dat je zonnenenergie erop kan zetten dan is hij helemaal af

groet
edwin
Reputatie 3
Badge
Veel plezier met Toon.
Beste Joep en Jeroen . 

Toon hangt en draait nu enige dagen en ik heb in de tussentijd de thermostaat en tijden helemaal ingevoerd ..ik vind het bijzonder eenvoudig en heel prettig instellen, grote nadeel vind ik dat ik maar 4 temperatuur standen kan kiezen . ik had dat graag "handmatig "gezien . nu moet ik een periode kiezen en dat beperkt nogal. 

Ik heb maar de proef op de som genomen en een paar keer gecontroleerd of het systeem nog op opentherm stond (of er op bleef staan) en dat was niet het geval. elke keer is hij op de achtergrond weer terug gesprongen naar aan/uit. door te controleren springt hij weer naar opentherm .. ik zal dat deze week blijven controleren. 
daarnaast zie ik inderdaad maar weinig van het gas verbruik en zijn alle velden van de verbruikte euro.s bij ges en electro nog gewoon leeg .. wanneer moet dit actief worden ?  

verder prima tevree . 
Reputatie 3
Badge
Mogelijk een reset van Toon doen om je probleem met aan/uit open therm te verhelpen.
De laatste 2 dagen Toon 4 x gecontroleerd op de thermosthaat stand en hij blijft nu keurig op OpenTherm staan.
Verder nog geen eurootjes in eht scherm. ook de gas meter geeft alleen tijdens douchen en warm water gebruik een uitslag en ook hier nog geen dag of weekmetingen dan wel eurootjes op het scherm .. 

Verder Prima .. 

Ik ga dit weekend eens op zoek naar sluimerstroom .. ik zit ong op 150 watt snachts. ...
Reputatie 3
Badge
Beste Joep en Jeroen . 

Toon hangt en draait nu enige dagen en ik heb in de tussentijd de thermostaat en tijden helemaal ingevoerd ..ik vind het bijzonder eenvoudig en heel prettig instellen, grote nadeel vind ik dat ik maar 4 temperatuur standen kan kiezen . ik had dat graag "handmatig "gezien . nu moet ik een periode kiezen en dat beperkt nogal. 

Ik heb maar de proef op de som genomen en een paar keer gecontroleerd of het systeem nog op opentherm stond (of er op bleef staan) en dat was niet het geval. elke keer is hij op de achtergrond weer terug gesprongen naar aan/uit. door te controleren springt hij weer naar opentherm .. ik zal dat deze week blijven controleren. 
daarnaast zie ik inderdaad maar weinig van het gas verbruik en zijn alle velden van de verbruikte euro.s bij ges en electro nog gewoon leeg .. wanneer moet dit actief worden ?  

verder prima tevree . 

Wat bedoel je precies met 4 temp standen. er kunnen er 4 voor vast ingesteld worden. en daarnaast kan je een temp handmatig instellen en door er 2x op te klikken blijft deze continu op deze temp.
Goedenavond

Toon is geinstalleerd , joepie ;)

alleen zie ik geen gasverbruik.
ik heb een slimme gasmeter gekregen en de monteur zei dat het wachten was op een update ?

klopt dit , niet dat ik de monteur niet vertrouw maar ik had gehoopt door een slimme meter te krijgen dat ik ook gasverbruik zou zien ??

mvg
Marcel
Reputatie 5
Badge +3
De gasmeter moet door de netwerkleverancier gekoppeld worden aan de elektriciteitmeter.
De laatste geeft via de P1 poort de meterstanden door aan Toon.

Dit kan een paar dagen duren
ben ik gek als ik zeg dat er op mijn slimme gasmeter helemaal geen uitgang zit laat een p1 poort ?
het is een landis en gyr g350
ben ik gek als ik zeg dat er op mijn slimme gasmeter helemaal geen uitgang zit laat een p1 poort ?

Nou gek zou iik niet durven zeggen.
Heb je de reactie van @VdB (frank) goed gelezen?
De gasmeter communiceert meestal draadloos met de electrmeter!!
Die P1 poort zit dus op de electrameter; vandaar uit gaat er een kabel naar je adapter die draadloos met Toon in verbinding staat.

De monteur noemde het update...............
Wij spreken meestal van activering bij Eneco, zie de documentatie bij de slimme meter, dat totale proces van na jouw toestemming data ophalen bij de bnetbeheerder duurt gemiddeld zo'n 14 dagen.

Hier een site voor alle handleidingen van slimme meters:

http://www.slimme-meter.info/handleidingen/

Dit is een topic over activeren:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/activeren-slimme-meters-6308/
bedankt Brandje voor je reactie

nu snap ik het ;)

rustig afwachten dus
Hoi mnleeuw,

Graag gedaan!
Inderdaad nu even rustig afwachten en op een morgen zie je de gegevens staan!
Laat je dat nog even weten?
hoi brandje

heb nu contact met mijn gasmeter ;)

nu afwachten wat hij doet... de meterstand staat iig al in toon 😉
Mooi bedankt voor de terugkoppeling!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen