Toon integratie | Eneco Community

Toon integratie

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Vraagje, ik heb ooit een dienst gekoppeld aan Toon via het Mijn Eneco account.
Echter, stuurt deze dienst nu nog steeds opdrachten naar Toon toe, waardoor deze bijv om 16.00 ineens naar 19 graden Celsius springt.
Het is een externe dienst, want als ik de internetverbinding van de Toon weghaal, dan gebeurd het niet meer.

Hoe kan ik de externe toepassingen verwijderen uit de Toon? De klantenservice zegt dat ze hier geen ondersteuning voor geven. Wachtwoord van het Mijn Eneco account heb ik al aangepast.

Alvast bedankt 😀

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Weet je niet meer welke dienst dit is/was? Want dit klink alsof je het in die dienst moet verwijderen dan. Aangezien je je WW heb aangepast van Mijn Eneco, neem ik aan dat deze dienst ook zijn verbinding moet verliezen, na de aanpassing.
Hoi ddd,

Dat moet vrijwel zeker de vroegere Triggy zijn; nu heet dat Olisto.
De opdrachten blijven immers actief.
Hoi ddd,

Dat moet vrijwel zeker de vroegere Triggy zijn; nu heet dat Olisto.
De opdrachten blijven immers actief.

Hey @braddb60,

Thanks voor je antwoord. Ik ga even kijken of ik de Olisto app kan downloaden om daar de link te verwijderen!
Weet je niet meer welke dienst dit is/was? Want dit klink alsof je het in die dienst moet verwijderen dan. Aangezien je je WW heb aangepast van Mijn Eneco, neem ik aan dat deze dienst ook zijn verbinding moet verliezen, na de aanpassing.

Hi @mAiden,

Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar krijgen ze een losse verbinding met een eigen wachtwoord.
Ik heb inmiddels de Olisto app gedownloaded en daar is maar een Trigg actief, neem een paraplu mee 😋 . Dus ik denk niet dat het de Olisto app is.
Ik heb inmiddels de Olisto app gedownloaded en daar is maar een Trigg actief, neem een paraplu mee 😋 . Dus ik denk niet dat het de Olisto app is.

Ik denk dat er een Trigg is weggegooid door jou en nog gewoon actief is op de server van Olisto.
Dus vraag gewoon in de App zelf even om hulp aan het Olisto team.
@Brandje Bedankt voor je suggestie. Ik heb contact opgenomen met Olisto maar het displaynummer van de Toon is niet bekend in hun systeem.
Daar had ik m’n hoop op gevestigd, mede gezien jouw verhaal.
Dan zal er morgen toch een moderator op afstand even in je Toon®️ moeten kijken.

Zet daartoe via menu/support je externe klantentoegang even op Aan.
@Brandje Ik heb het klantnummer ingevoerd in het profiel en de switch in de Toon op aan gezet. Bedankt!
Reputatie 5
Badge +1
@ddd

Welkom op de Toon community en goed dat je hier achteraan bent gegaan! Ik heb je vraag uitgezet bij onze software ontwikkelaars. Zodra ik een reactie heb, kom ik erop terug. Dit is waarschijnlijk nog voor het weekend. Mocht ik dan nog geen antwoord hebben, dan beloof ik je een update.

Groet,
Mitchel
Reputatie 5
Badge +1
@ddd

Wil je het volgende proberen?:
- Rechts bovenaan in de Triggi/Olisto App staat een prullenbakje. Zodra je hierop drukt dan kun je de koppeling met Toon ongedaan maken.

Mocht dit niet ook niet werken, wil ik je graag verwijzen Olisto zelf.

Groet,
Mitchel
Reputatie 7
Badge +9
@ddd

Wil je het volgende proberen?:
- Rechts bovenaan in de Triggi/Olisto App staat een prullenbakje. Zodra je hierop drukt dan kun je de koppeling met Toon ongedaan maken.

Mocht dit niet ook niet werken, wil ik je graag verwijzen Olisto zelf.

Groet,
Mitchel

@Mitchel,

TS heeft dit al eerder ondernomen. Zie Citaat:

@Brandje Bedankt voor je suggestie. Ik heb contact opgenomen met Olisto maar het displaynummer van de Toon is niet bekend in hun systeem.
Inderdaad Ricardo, die verwijzing is zinloos, want zijn displaynr is daar onbekende in de database.
Als dit probleem blijft bestaan, zou een fabrieksherstel de enige oplossing zijn.
Reputatie 7
Badge +2
@ddd,

Helaas kunnen wij in deze situatie, vanuit onze kant, niets voor je betekenen 😞. Dit is een ding waarbij de koppeling in de Olisto database is blijven hangen. Vandaar de verwijzing van collega Mitchel naar Olisto.

Groet, Urgel
Hey @Urgel,

Je zegt dat er een koppeling in de Olisto databse zit, echter is er nooit bewezen dat het bij Olisto ligt. Ik heb op dit moment de Toon internettoegang verboden dus het gebeurd nu niet meer, echter is hij nu niet meer vanaf mobiel te gebruiken.

Wel vind ik het raar dat als je Eneco account wordt gehacked, ze gelijk in je Toon kunnen en je ze er op geen manier (zonder reset) kan weigeren uit je Toon.

Reageer