Toon installeren door een monteur of zelf | Eneco Community

Toon installeren door een monteur of zelf

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Ik had inderdaad het forum niet zo doorgenomen voordat toon geïnstalleerd werd, de enige opties die ik zag bij het afsluiten van een contract bij Eneco waren, 1 jaar met 75 euro en 4 jaar zonder installatiekosten.

Verder heb ik wel opentherm, maar na het handmatig instellen van Toon sprong de ketel minder vaak aan en zag ik veel minder gaspieken op Toon.

Hoi Peer,

Oké dat is jammer. Er zijn er hier die Toon gewoon vrij op de markt kopen en dan zich bij Eneco aanmelden en eventueel een abo nemen. Alles is mogelijk en je verdient dan zeker de €75 euries.

De enige andere methode is een langdurig contract met een gratis monteur. Het is een keuze; er zijn natuurlijk zat aankomende klanten die simpel weg het zelf niet willen installeren en anderen beschouwen het weer als een sigaar uit eigen doos, tja.....

Die gas-pieken zijn normaal. Ivm met het moduleren zorgt de CV in jouw geval dat er bij controle van de retour-temperatuur (gemiddeld 20 grd lager) weer even wordt bij verwarmd naar 65 grd en daarna wordt er gemoduleerd tot Toon afvalt.

Nu met deze slappe winter zak ik met m'n aanvoer temperatuur zelfs naar 55 grd en in samenhang met ± 40 grd op de retour behaal je het hoogste rendement.

Nu met Toon zou ik de proef (met instelling OpenTherm dus) maar eens op de som nemen. Gelukkig heb je nu nog domme meters (die ik vroeger had) en zie je je realtime gasverbruik.
Mocht je overgaan naar slimme meters dan ben je dat kwijt ivm de melding achteraf van blokken van 1 uur.

Veel plezier met je Toon!!
Zie inderdaad dat regelmatig de Toon slordig en verkeerd wordt geplaatst. Zal afhankelijk zijn van de monteur die dit uitvoert.
Zelf wil ik de Toon zelf monteren ondanks dat het gratis wordt uitgevoerd.
Hoop dat Eneco deze keuze kan uitvoeren.
Zie inderdaad dat regelmatig de Toon slordig en verkeerd wordt geplaatst. Zal afhankelijk zijn van de monteur die dit uitvoert.
Zelf wil ik de Toon zelf monteren ondanks dat het gratis wordt uitgevoerd.
Hoop dat Eneco deze keuze kan uitvoeren.

Ik denk dan dat je beter maandag even kan bellen, want wie weet is de installatie al doorgezet naar Utrecht (Eneco Installatie bedrijven) dan kan je dat melden en de procedure stil laten zetten.
Of Eneco dan de Toon zo per post gaat versturen dat betwijfel ik; dus vandaar even bellen.

Wil je dat niet dan moet je even afwachten of een moderator volgende week je reactie leest!
Het plaatsen wat gratis gebeurd wordt deze week al uitgevoerd, maar zal ik vragen om de Toon gewoon af te geven. Ga de Toon toch gebruiken om een regelklep te bedienen aangezien de Cv installatie weersafhankelijk werkt.
Suc6
Bedankt

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen