Toon installatie | Eneco Community

Toon installatie

• 23 maart 2019
  • 11 reacties
  • 298 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Heb van een kennis zijn Toon overgenomen.
Geïnstalleerd , aangesloten met P1 kabel maar blijft op melding staan: sensoren worden ingeregeld.
Heb ook al een Toon abbo aangevraagd.
Nu heb ik gelezen over de Meetmodule , wellicht werkt deze niet met de slimme meter. En hoe kom ik aan een werkende?
Van alles al geprobeerd, fabriek instellingen, meet module weer opnieuw in systeem zetten maar lukt maar niet.

Tweede vraag is. Als ik de instellingen van de meet methode volgt heb ik gekozen voor stroom via P1 en gas via P1. Maar alleen de kabel zit naar de stroom meter. wat moet ik nu bij gas instellen? Als ik hier voor P1 kies krijg ik melding: sensoren niet gevonden.
Of moet ik alleen voor stroom kiezen en geeft gasmeter dit door aan stroom meter?

11 Reacties

Goed dat je alle info meteen hebt verstrekt!☺
Heb je ook je klantnummer in je profiel opgenomen? Anders kan een moderator je morgen niet terugvinden in de administratie.😉
De meetmodule, die je hebt eindigend op 0401 is ongeschikt voor slimme meters.

Dat is niet erg, want je hebt immers een abonnement genomen. Een moderator dan morgen, als die tenminste online komt, het volgende voor je regelen:
  • een nieuwe meetmodule gratis aan je toesturen
  • deze 2e hands Toon®️ voor je ontkoppelen van de vorige eigenaar
  • je krijgt dan na bevestiging abonnement een activatiecode
Zelf doe je daarna pas het volgende:
  • dan doe je een fabrieksherstel
  • Toon vraagt dan pas om de eerder bedoelde activatie code
  • later koppel je de meetmodule die Eneco aan je toe zendt
  • in het submenu van Toon kies je P1 voor beide energiesoorten gas en stroom
  • je gasmeter is draadloos met je slimme stroommeter verbonden

Daarna zal alles goed werken als het goed is.
Reputatie 1
Dat is een snelle reactie,
Ik heb vrijdag een abbo aangevraagd. Hierbij een bevestigingsmail ontvangen met een activatie code.
Nog een inlog code ontvangen maar dat zal maandag wel komen denk ik.

Nu heb ik de Toon al naar fabrieksinstellingen gezet maar hoef activatie code niet in te voeren ??
Vreemd?
Zie ook alleen maar de standaard menu's. Geen weer etc. Heeft dat daar mee te maken?
Internet werkt allemaal goed.
Toon vraagt pas om die nieuw verstrekte code na een fabrieksherstel, als een moderator je Toon heeft ontkoppeld.😉
Dus zolang die ontkoppeling nog niet is gedaan, zal de verdere activatie van Toon dus mislukken.😳
Dus je ziet dan ook niet het volledige menu.

Gewoon even wachten tot morgen op nadere reactie van een moderator, die via je displaynr, die eerder bedoelde actie voor je kan doen.

Dan even 15 tot 30 minuten wachten; fabrieksherstel doen en enz enz
Reputatie 1
Thanks wacht morgen even af. Hoop dat het snel gaat werken en dat ik snel een nieuwe meet module ontvang. Zie namelijk dat dit wel eens lang kan gaan duren.
Graag gedaan!👍

Als de ontkoppeling gedaan is, kan Toon®️ vlak daarna meteen werken.
Nog niet compleet, want de toezending nieuwe module vergt ook wel een dag of 10.

Komt uiteindelijk best goed!😉
Reputatie 6
Badge +2
Hoi @Coto4,

Welkom op het forum. Leuk dat je Toon wilt gaan gebruiken met de extra functies. Graag ontvang ik je displaycode via een privébericht en wil ik je vragen om je klantnummer toe te voegen aan je profiel. Mits deze al bekend is. Dan zal ik Toon klaarzetten om te activeren.

Als dat gedaan is dan kan je de stappen volgens zoals @Brandje heeft aangegeven.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Chantal heeft Toon weer helemaal in orde gemaakt.
Nu wachten op nieuwe module.
Thanks voor de support.
Reputatie 1
Ook Brandje bedankt voor de support.
Ook Brandje bedankt voor de support.
Hoi @Coto4,

Graag gedaan uiteraard!👍

Als de installatie van de nieuwe module nog vragen op roept, dan weet je ons te vinden.😉

Fijne zondag nog.
Reputatie 1
Vandaag nieuwe module binnen gekregen. Geïnstalleerd en werkt.
Echt een goede en snelle service!!

Thanks.
Reputatie 7
Badge +2
@Coto4

Wat fijn dat Toon nu volledig up and running is 😁. Heel veel plezier ermee en laat het besparen beginnen.

Groet. Urgel

Reageer