Toon in samenwerking met weersafhankelijke regeling | Eneco Community

Toon in samenwerking met weersafhankelijke regeling

• 6 augustus 2012
  • 4 reacties
  • 2309 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Ik weet niet of ik het helemaa goed zeg, maar mijn buurman was helemaal gek van mijn Toon. heb je geen huisdier maar een Toon... 😉 Hij heeft zelf een of andere meter buiten hangen die registreerd wat de buitentemperatuur is en hierdoor kan zijn thermosstaat de cv zo aansturen dat je ook minder verbruikt. Hij hoeft namelijk minder hard te stoken. Beetje zelfde als de zelflerende toon.

Werkt dit ook samen met Toon. In de specificaties heeft hij niets gelezen daarover. Ik ben de officiele naam even kwijt maar de mensen die dit hebben hangen weten wel wat ik bedoel. Gaat dus om de temperatuur van buiten waarmee de cv-ketel en de thermosstaat rekening houdt. Wanneer Toon eventueel ook nog geinstalleerd wordt wil hij weten of dit gecombineerd kan worden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

Je buurman heeft waarschijnlijk een weersafhankelijke regeling. Toon werkt hier niet mee samen.
Deze functionaliteit is op dit moment niet in ontwikkeling. Wellicht dat dit in de toekomst wordt opgepakt.

Ik heb de titel van je topic even aangepast zodat het voor andere gebruikers makkelijker terug te vinden is.
Reputatie 3
Badge
Bedankt, ik heb het hem doorgegeven. Hij houd de ontwikkeling van Toon graag in de gaten. Mogelijk over een tijdje meer geluk.
Beste Jeroen / Joep,

Deze topic had ik ook aangemaakt.

Ook ik ben overgestapt naar Toon, overigens tevreden met werking, alleen ja de weersafhankelijke regeling he.
Dit heb ik nu opgelost, gewoon Toon gebruiken voor metingen en de sturing van de CV weglaten.
Dit geeft wel een storing de Toon maar kun je negeren.
De aansturing van de CV wordt nu als vanouds gedaan.

Het is niet alleen weersafhankelijk maar als je daarnaast vloerwerwarming hebt gaat het ook fout met Toon omdat deze nl niet modulerend kan werken.
Hopelijk heb ik je hiermee geholpen, maar beter zou zijn om bv de Cenvax sturing in de Toon op te nemen.
Reputatie 3
Badge
Heb je toon dan nu ergens anders hangen dan de thermosstaat? want dat zou dan nu mogelijk zijn toch?