Toon i.c.m. zonnepanelen/stadsverwarming | Eneco Community

Toon i.c.m. zonnepanelen/stadsverwarming

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

302 Reacties

Brandje wrote:

Dick Groen wrote:

En opeens is er Toon voor Zonnepanelen voor een 'AlbertHeijn' prijsje 99,95!
Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is software die de teruglevering registeert (onder de nul-as).
Niks mooie aanbieding voor de al 3jaar wachtende Toon gebruikers! iedereen mag 100 euro betalen!
Kom op Eneco doe eens wat voor je klanten!

Hoi Dick,

Klopt, velen van ons hadden deze prijs ook niet verwacht.
Een moderator heeft desgevraagd een legitimatie van deze kosten gegeven.
Ik begreep dat de kosten eigenlijk nog hoger zouden moeten zijn.

Wat jij bedoelt is vrijgeven van de gratis 2.8.1 en 2.8.2 data in de p1 poort, die aanwezig is.
Maar Eneco stelt daarbij dat de softwaremakers hebben bericht dat dat teveel fouten in de diverse onderdelen in Toon zou opleveren.

Sinds een paar maanden lobbyen een paar forumleden dan ook om juist die gratis aanwezig zijnde data TOCH vrij te geven. Ook schijnt intern bij Eneco hier menig keer over gediscussieerd te worden.

Dus de zaak levend houden; is m.i. een goede zaak.

Ik neem aan dat je wel weet dat zolang je Toon niet de bruto opwek aanbiedt, je nooit een juist overzicht zal krijgen.
Sommigen forumleden vinden dat niet erg................

hoi Ton,

De opbrengst van de zonnepanelen kan ik al via de wifi uitlezen...maar daar kan je toch niets aan veranderen. In de 3 jaar tussentijd heb ik 4 draadloze stroommeters geplaatst op enkele hoogverbruikers (groot aquarium) en zo de kosten enorm terug gebracht. Ik gebruik eigenlijk alleen Toon nog als thermostaat. Omdat ik bijna op nul saldeer stap ik binnenkort over op de leverancier met de laagste vaste kosten. Daar valt ook wat te verdienen! Eneco heeft afgedaan.
Dick Groen wrote:

Brandje wrote:

Dick Groen wrote:

En opeens is er Toon voor Zonnepanelen voor een 'AlbertHeijn' prijsje 99,95!
Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is software die de teruglevering registeert (onder de nul-as).
Niks mooie aanbieding voor de al 3jaar wachtende Toon gebruikers! iedereen mag 100 euro betalen!
Kom op Eneco doe eens wat voor je klanten!

Klopt, velen van ons hadden deze prijs ook niet verwacht.
Een moderator heeft desgevraagd een legitimatie van deze kosten gegeven.
Ik begreep dat de kosten eigenlijk nog hoger zouden moeten zijn.

Wat jij bedoelt is vrijgeven van de gratis 2.8.1 en 2.8.2 data in de p1 poort, die aanwezig is.
Maar Eneco stelt daarbij dat de softwaremakers hebben bericht dat dat teveel fouten in de diverse onderdelen in Toon zou opleveren.

Sinds een paar maanden lobbyen een paar forumleden dan ook om juist die gratis aanwezig zijnde data TOCH vrij te geven. Ook schijnt intern bij Eneco hier menig keer over gediscussieerd te worden.

Dus de zaak levend houden; is m.i. een goede zaak.

Ik neem aan dat je wel weet dat zolang je Toon niet de bruto opwek aanbiedt, je nooit een juist overzicht zal krijgen.
Sommigen forumleden vinden dat niet erg................

hoi Ton,

De opbrengst van de zonnepanelen kan ik al via de wifi uitlezen...maar daar kan je toch niets aan veranderen. In de 3 jaar tussentijd heb ik 4 draadloze stroommeters geplaatst op enkele hoogverbruikers (groot aquarium) en zo de kosten enorm terug gebracht. Ik gebruik eigenlijk alleen Toon nog als thermostaat. Omdat ik bijna op nul saldeer stap ik binnenkort over op de leverancier met de laagste vaste kosten. Daar valt ook wat te verdienen! Eneco heeft afgedaan.

Hoi Dick,

Je hebt helemaal gelijk Dick.
Je moet keuzes maken en ik kies voor alles in 1 apparaat en zie het ook nog als een sieraad aan de muur!
Uiteraard kan ik via de ingebouwde wifi module ook mijn inverter uitlezen, maar het gaat mij om de combinatie met het overige gebruik en nog belangrijker het totale inzicht op dat verbruik.
Dat is nu straks samengebracht in 1 apparaat en dat is voor mij de Toon®️

Suc6 met de overstap!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen