Toon i.c.m. Logitech Harmony Elite / Hub | Eneco Community
beantwoord

Toon i.c.m. Logitech Harmony Elite / Hub

• 11 november 2015
  • 5 reacties
  • 1158 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 156 reacties
Binnenkort wil ik een Logitech Harmony Elite afstandsbediening kopen. Het mooie van dit systeem en de bijbehorende hub is dat het ook geschikt is voor "home automation". Er zitten speciale knoppen op waarmee je bijvoorbeeld je Hue lampen kunt bedienen, en ook bijvoorbeeld de Nest thermostaat kun je ermee bedienen. Mijn vraag ligt dus voor de hand: is het ook mogelijk (of kan het mogelijk gemaakt worden) om mijn Toon met dit systeem te bedienen? De Logitech Harmony Elite is compatibel (via de hub) met het Zigbee- en het Z-Wave-protocol, dus in theorie zou het moeten kunnen werken, lijkt me. En als het nog niet werkt: wie moet dan een aanpassing doen? Logitech of Eneco? Ik kan me voorstellen dat veel gebruikers het fantastisch zouden vinden als zij met hun afstandsbediening ook de thermostaat kunnen aanpassen...
icon

Beste antwoord door Mike 11 november 2015, 13:59

Hallo Jeroen!

Dank voor jouw bericht. Goed dat je dit even aan ons voorlegt :)

Op dit moment is communicatie met Toon niet mogelijk. Het netwerk is namelijk gesloten. Wellicht als we deze in de toekomst openstellen, dat de mogelijkheden veranderen. Maar voor dit moment: Nee, je kunt de afstandsbediening niet met Toon laten communiceren.

Groet,
Mike
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen!

Dank voor jouw bericht. Goed dat je dit even aan ons voorlegt :)

Op dit moment is communicatie met Toon niet mogelijk. Het netwerk is namelijk gesloten. Wellicht als we deze in de toekomst openstellen, dat de mogelijkheden veranderen. Maar voor dit moment: Nee, je kunt de afstandsbediening niet met Toon laten communiceren.

Groet,
Mike
Reputatie 2
Badge
Dag Mike, dank je voor de snelle en heldere reactie. Dan is het dus inderdaad niet iets waar Logitech iets aan kan doen. Ik wil jullie in dat geval vragen om het openstellen serieus in overweging te nemen. De mogelijkheden zouden enorm zijn. Zo is er bijvoorbeeld een "Ga slapen"-activiteit op de Logitech die alle apparaten en alle Hue lichten uitschakelt. Als bediening van Toon mogelijk wordt, kan dus met deze activiteit meteen de thermostaat op "Slapen" worden gezet. Jullie zouden er veel gebruikers heel blij mee maken. Als enthousiaste Toon-gebruiker zou ik graag dezelfde functionaliteit hebben als mijn broer, die een Nest heeft (die wél al bediend kan worden via de Harmony)...
Reputatie 4
Badge +1
Ja, daar zijn we mee bezig 🙂 Als er ontwikkelingen zijn en hier mee over bekend is, zullen we dit delen!

Groet,
Mike
Als straks Api vrij komt; zit daar geen mogelijkheid in?
Is er al zicht wanneer de API vrijgegeven gaat worden?