Toon + Homey app | Eneco Community
vraag

Toon + Homey app

• 27 september 2016
  • 21 reacties
  • 1112 Bekeken

Aangezien er op dit moment niet gereageerd wordt in het inovator gedeelte post ik hier maar een link naar het onderwerp Toon+Homey.
Er is een app ingediend echter duurt het in mijn perceptie behoorlijk lang voordat Eneco deze goedgekeurd. De app voor Homey maakt gebruik van de Toon api en dient blijkbaar daarom goedgekeurd worden door Eneco (Toon).
Is het mogelijk om een schatting te geven van de tijd die vanaf dit moment nog nodig is om de app goed te keuren?
Thanks!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Martijntjuh

Ik ga voor je informeren wat de status is. Excuses voor het feit dat we je topic hebben gemist.
Thanks Folkert! Je mag één van de twee topics sluiten hoor! 🙂
@Martijntjuh

Ik ga voor je informeren wat de status is. Excuses voor het feit dat we je topic hebben gemist.

Beste Folkert is er al nieuws over de goedkeuring van de app voor de homey van atom.
we zitten hier al zo lang op te wachten duurt nu echt heel lang te lang naar mijn inziens.
Bij de firma atom willen ze denk ik ook wel een antwoord hebben.
Alvast bedankt.
Ik zou inzake API en de koppeling met Toon®️ maar niet te hoge verwachting hebben.

Dezelfde API wordt sinds juni 2016 gebruikt door de App Triggi.
Je kan het topic daarover nalezen.

Na een aanvankelijke mooie start in juni 2016 is ongeveer 1,5 maand geleden een grote storing geweest in het Service Center.
Dat is hersteld en sinds die periode is het huilen met de pet op qua koppeling van het kanaal Toon®️.
Zolang Toon®️/Quby dat Api probleem aan de zijde van Toon®️ niet gerepareerd heeft blijft het zeer instabiel en onwerkbaar.
Is er inmiddels al wat meer duidelijk m.b.t. koppeling met api en Homey !!
Is er inmiddels al wat meer duidelijk m.b.t. koppeling met api en Homey !!

Ik weet bijna zeker dat jullie net als Triggi nog geen goed gebruik van API met Homey kunnen maken.
Het lukt Eneco namelijk niet een stabiele koppeling te maken.
Deze problematiek speelt nu al sinds eind juli 2016.
Reputatie 7
Badge +8
Ton, nog naar het event van Triggi?
https://www.meetup.com/Appsterdam/events/233610443/
Ton, nog naar het event van Triggi?
https://www.meetup.com/Appsterdam/events/233610443/

Hoi Ton,

Top van jou!
Ik heb van Triggi zelf (nog) niets gehoord.
Ik ga even kijken of ik dat kan inplannen.

Misschien krijg ik m'n zoon nog wel mee, die is helemaal idolaat met z'n Homey!

Reputatie 7
Badge +8
Kreeg het een tijdje geleden via een Triggi nieuwsbrief binnen.
Zeker interesse om te gaan echter moet ik die dag nog een verjaardag vieren.

Leuk apparaat die Homey!

Heb wel even genoeg uitgegeven dit jaar aan domotica en dergelijke.
Gelukkig staat 2017 voor de deur! 😉
Ik heb op die datum ook een verjaardag en moet eerst weten of dat doorgaat.
Ik heb me in ieder geval aangemeld.
Uiteraard doe ik m'n Triggi T-shirt aan.
Badge
@Folkert Hoe zit het nou met de goedkeuring van de Homey app??? Ik zie dat je niet gereageerd hebt op de vraag van de topicstarter

[edit] wel gereageerd maar geen antwoord gegeven
Badge
Ik ben ook wel benieuwd. Het lijkt wel of ze de Homey app frustreren omdat ze dat Triggi hebben. Maar ik wil dat Triggi helemaal niet.
@Folkert reactie graag waarom moet het zo lang duren lijkt wel of we bellen met klantenservice duurd ook altijd zo lang
Ook ik ben hier heel benieuwd naar. Het duurt nu wel erg lang voordat dit goedgekeurd wordt en ben eigenlijk van plan de Toon weer om te ruilen voor mijn Essent thermostaat, aangezien ik deze wel gewoon volledig kon bedienen met Homey.
Beste @folkert laat alstublieft iets horen we zitten al zo lang te wachten op antwoord duurt nu echt al heel lang bij de firma athom zitten ze al zo lang te wachten op een antwoord als het zo door gaat ga ik ook maar een Andere thermostaat halen die wel word ondersteund door Homey en dat zij er een flink aantal kan ik je vertellen
Zit zelf ook al een tijdje met interesse het Homey project te volgen.

Zit nog te dubben in aanschaf, maar als er ondersteuning voor Toon komt is de keuze snel gemaakt. Hoop toch echt dat men dit nu wel snel toestaan en niet vasthoud aan hun eigen vastgeroeste norm.

Zou zeggen voeg het toe
Toon op zon blijkt helemaal niet nodig te zijn blijkt nu achteraf, uiteindelijk blij dat ze het niet voor elkaar kregen.
Ga nu een P1 module bestellen voor Homey en dan gaat Toon er gelijk weer uit volgend jaar. Duurt toch allemaal veel te lang erg jammer want dit zou een mooi project kunnen worden.

Daarnaast zijn er al alternatieven welke helemaal niets kosten maandelijks en waar je veel meer mee kunt zeker in combinatie met Homey
Badge +3
@whosnext. Waar haal je de info vandaan dat toon zon ooit nodig is geweest? Zonder toon zon kan je gewoon genieten van je panelen hoor
Ja daar heb ik het ook niet over, Eneco wilde toon niet installeren omdat het niet hebben van teruglever informatie 42 panelen geen representatief beeld geeft.
Nu zie ik echter in de app op mijn telefoon dat ik gewoon de teruggeleverde watts op mijn scherm zie in real time dus nu vraag ik me af waarom heb ik dan Toon op zon nodig om die informatie door te geven aan Toon ?
Badge +3
Dat klopt. Je app geeft dat zeker weer. Die krijg je vanuit je meter. Alleen zullen de waardes verder niet kloppen qua verbruik. Toon rekent het verder niet voor je uit
Sterker nog qua stroom klopt er niet meer van en is het slimmer Toon®️ van de muur af te halen.
En dat is hij ook van plan.
Goede keus!