Toon herstart spontaan | Eneco Community
beantwoord

Toon herstart spontaan

Toon starte spontaan om 21:00 uur is dit normaal
icon

Beste antwoord door EvavdZ 7 juni 2017, 09:44

@allen,

Wil iedereen, die momenteel nog last heeft van traagheid op Toon, de externe toegang aanzetten. Dan controleren onze softwarebeheerders een aantal zaken op afstand.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

Wat is starte spontaan?
Hij restarte uitzichzelf zonder dat ik eraan kwam

Theoj
Reputatie 7
Badge +9
Dat zelfde had ik gisteravond ook.. Ik wou weg rond kwart over 6 (moest werken haha), Toon was aan het her-opstarten.. Alsof die via een terminal een commando had gekregen "shutdown -r now" ... Voor de rest is er niemand aan de keteladapter geweest, of aan Toon gekomen.. Heel apart..
Reputatie 5
Badge +5
Dit is een automatische reset.
Kan een enkele keer voorkomen wanneer er zich een
fout situatie in Toon voordoet.
Reputatie 5
Badge +1
Toon doet dit vrij regelmatig de laatste tijd, kan een moderator ons informeren waarom dit gebeurd en/of wat de reden hiervan is?
Reputatie 7
Badge +9
Automatisch resets komen alleen wanneer het werkgeheugen te vol is, dus een restart noodzakelijk is om het te legen..
Dan word het tijd dat er nieuwe update word uitgerold, denk ik zo.. 🆒
Reputatie 6
Badge +4

Dan word het tijd dat er nieuwe update word uitgerold, denk ik zo.. 🆒

Zo wel eens tijd worden ook. Al weer lang niet gehad.
Toon doet dit vrij regelmatig de laatste tijd, kan een moderator ons informeren waarom dit gebeurd en/of wat de reden hiervan is?

Hoi Ton,

Van de huidige versie 3.7 is bekend dat Toon®️ steeds trager gaat worden.
Een spontane reset lost dat op.
In de testers versie 4.2, die overgeslagen wordt, jullie krijgen straks 4.3, zit een veel snellere GUI.
Ik heb sinds die nieuwe versie geen trager wordende Toon®️ meer gehad.
Dus nog ff geduld.
Reputatie 5
Badge +1
Wacht dit met belangstelling af, is zeker al een poosje geleden. Heb ergens, weet niet meer waar, gelezen dat er een nieuwe Toon dit jaar uitkomt, is hier al meer over bekend?
Wacht dit met belangstelling af, is zeker al een poosje geleden. Heb ergens, weet niet meer waar, gelezen dat er een nieuwe Toon dit jaar uitkomt, is hier al meer over bekend?

Hoi Ton,

Ja het verschil zal je enorm opvallen.
Ik had gehoopt op de forumledenavond vorige week daar (nieuwe Toon) iets naders over te horen.
Maar helaas, dat is dus nog een groot geheim.
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt weer voor de info Ton.
Reputatie 7
Badge +8
Nieuwe Toon welkom.
Nieuwe software meer dan welkom.
Beide, heel erg welkom!

Kom je gisteren laat thuis, zie je wat foutjes voorbij komen op het oude trage beessie.
en ja hoor. Daar gaat ie weer.

Reputatie 7
Badge +8
Ook vaak als ik het weer heb bekeken, kijk er niet meer van op.
Ook vaak als ik het weer heb bekeken, kijk er niet meer van op.

Ach nog even volhouden en je krijgt versie 4.3 en alle leed is geleden.?
Reputatie 7
Badge +5
@allen

De oorzaak van de spontane resets zit hem niet in jullie huidige software. Wat wel het geval kan zijn is dat hij intern vastloopt, waardoor hij zichzelf reset om dit te herstellen. Mocht je merken dat Toon trager wordt, dan kan je altijd even de ketelmodule voor zo'n 5 minuten uit het stroom halen. Wel nemen we jullie meldingen mee en gaan we wat dieper onderzoeken of er eventueel een andere oorzaak is.

Groet,
Denise
Reputatie 7
Badge +9
@allen

De oorzaak van de spontane resets zit hem niet in jullie huidige software. Wat wel het geval kan zijn is dat hij intern vastloopt, waardoor hij zichzelf reset om dit te herstellen. Mocht je merken dat Toon trager wordt, dan kan je altijd even de ketelmodule voor zo'n 5 minuten uit het stroom halen. Wel nemen we jullie meldingen mee en gaan we wat dieper onderzoeken of er eventueel een andere oorzaak is.

Groet,
Denise

Wanneer kunnen we 4.3 verwachten Denise?
Of heeft de uitrol wind tegen?

De oorzaak van de spontane resets zit hem niet in jullie huidige software.

Groet,
Denise

Hoi Denise,

Qua software ben ik het met je eens, maar bij de straks beschikbare update 4.3, die bijna 25 minuten duurt, wordt mi een nieuwe GUI op Toon®️ gezet.
Diegenen die Toon®️ nu zien vastlopen omdat Toon®️ na enkele handelingen stroperig wordt, die zijn daar straks wel van af.
Ik heb om die reden sinds 4.3 ook geen spontane reboot's meer gehad om die eerder bedoelde reden.

Hopelijk gaat deze versie volgende week live.......
Reputatie 7
Badge +8
Ik hoop het van harte!
Ik hoop het van harte!

Tuurlijk de veldtesters zijn het bewijs dat de traagheid over is.
Kijk Denise heeft qua software versie 3.7.9 gelijk.
Niets mis mee, maar de bediening van Toon®️ is een crime vwb die traagheid.
Reputatie 4
Badge +3
We kijken vol verwachting uit naar 4.3!
Reputatie 7
Badge +9
Kwam om 3 uur thuis van school.. Tot mij verrassing was het weer raak..

4.3 laat niet lang meer opzich wachten volgens Eneco op de app.. Ben benieuwd, werkgeheugen is nu al 2x vol geweest.
Hoi Ricardo,

Houdt Toon®️ eens 5 minuten of langer van de stroom af.
Kan voldoende zijn voor enige dagen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ricardo,

Houdt Toon®️ eens 5 minuten of langer van de stroom af.
Kan voldoende zijn voor enige dagen.

Hoi Ton,

Uiteraard heb ik dat direct gedaan.. Heeft laatst ook 2 dagen geholpen.
Gaan het zien. Thanks
Reputatie 4
Badge +4
@allen,

Wil iedereen, die momenteel nog last heeft van traagheid op Toon, de externe toegang aanzetten. Dan controleren onze softwarebeheerders een aantal zaken op afstand.
Reputatie 1
Badge
Zal,ik ook doen. Heb er ook last van