Toon geinstalleerd, maar electrameter stiekem toch niet geschikt | Eneco Community

Toon geinstalleerd, maar electrameter stiekem toch niet geschikt

Vanochtend was het zo ver, Toon werd ook bij ons geïnstalleerd.
Tijdens de check van de monteur viel het hem op dat hij de electrameter niet kende, maar hij stond niet op de zgn zwarte lijst, dus de installatie kon beginnen.
Na installatie van de hardware moesten er alleen nog enkele dingen worden ingesteld bij Toon, maar hier ging het dus mis.
De draaischijf van mijn analoge meter doet  75 omwentelingen per Kwh, maar de laagste waarde die we in Toon kunnen invoeren is 96 r/kWh.
Op deze waarde hebben we Toon maar ingesteld, maar het gevolg is dus wel dat Toon niet het correcte energie verbruik (en de daarbijbehorende kosten) weergeeft.
Dat terwijl het in kaart brengen van het energieverbuik één van de hoofdredenen was om Toon aan te schaffen.

Nu kan ik wel een digitale meter gaan aanvragen bij Stedin. Maar, ik ben hier echter geen voorstander van, omdat dit (naast de 75 euro plaatsingskosten) er ook voor zorgt dat mijn gasverbuik bij Toon achter loopt.

In mij ogen is het handiger als een volgende software update het mogelijk zou maken dat ik Toon kan instellen op C=75 r/kWh? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Dit zou in ieder geval ook dit probleem voor andere mensen met deze meter kunnen oplossen (volgens mij de hele wijk hier).

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
@Michael S

Leuk dat je de weg naar het forum hebt gevonden.
Het klopt dat 96 r/kWh de laagste waarde is in Toon. De verbetertip om de minimale waarde te verlagen naar 75 is bij ons bekend. We verwachten dat deze verandering in een volgende update zit. Wanneer precies is nog niet bekend.
Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 3
Badge
Je kan toon toch handmatig een getal in voeren? Of zet hij zichzelf dan naar die 96 erna?
@Joep

Bedankt voor de reactie. Dit is mooi om te horen! Tot die tijd zal ik het wel behelpen door af en toe met een rekenmachine proberen om te rekenen.

@Jeroen: Ik wil het best nog eens proberen hoor. Maar de kans lijkt mij heel minimaal als zowel de monteur het niet voor elkaar kreeg (die toch zeer capabel overkwam), en de moderators hier ook aangeven dat het niet kan. 
Reputatie 3
Badge
Hoi Hoi,

Ik wist dat je handmatig waardes ik kon voeren maar niet of er een minimum was. Blijkbaar wel. Toch vreemd als dit technisch niet zo'n verscil moet lijken, lijkt me. Wachten op de volgende update.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen