Toon geeft teveel gasverbruik aan | Eneco Community

Toon geeft teveel gasverbruik aan

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

105 Reacties

ja ik bedoelde ook gas
maandag he nog niet goed wakker
Huygens wrote:

ja ik bedoelde ook gas
maandag he nog niet goed wakker

Oké!
Dus je hebt nu al 17m3 vandaag gebruikt?
Ik kom maar aan de 2,3 m3

Ik zou de sensor anders ook maar controleren, want die vertrouw ik ook niet meer.
Bij mij zat hij 2 jaar zo:

Klopt het verbruik op Toon ook met de originele meter in je werkkast?
Dus neem eens per dag de stand op!
bij deze
Reputatie 7
Badge +6
@Huygens,

Welkm op het forum!
Jammer dat een reset van de meteradapter niet helpt. Kun je de sensor op de gasmeter controleren? Je kunt de sensor uit de houder halen om te zien of de houder nog wel goed zit. De sensor kun je er weer in klikken en controleren of de blauwe led zichtbaar is.
Ik ben benieuwd of dat het probleem oplost.
Nee hoor nu sinds middernacht van 20.5 terug gezet naar 18 en nu al bijna 4 verbruikt
Reputatie 7
Badge +6
@Huygens,

Wat heb je precies geprobeerd?
Heb ook het idee dat hij constant stookt
De sensor uit de houder gehaald en terug geplaatst
Reputatie 7
Badge +6
@Huygens,

Bedankt voor de terugkoppeling.
Zit het rondje van de houder in het midden van het laatste cijfertje? En is het blauwe lampje van de sensor dan ook goed gericht? Het maakt al verschil als de sensor net niet goed zit.
Zo zit hij
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor het uploaden van de foto.
Ik adviseer je de houder iets naar boven en naar links te plaatsen, zodat het rondje van de houder precies in het midden van het laatste cijfer zit. Kun je dat proberen? Als je daarna de sensor er weer in klikt, ben ik benieuwd of het verbruik weer goed geregistreerd wordt.
Hoe kan ik dat het beste doen?
Reputatie 7
Badge +6
@Huygens,

Je kunt de houder loshalen van de tape en hem dan goed positioneren en aanduwen, zodat hij blijft plakken. Zo niet, dan stuur ik je graag nieuwe plakkers toe.
Huygens wrote:

Heb ook het idee dat hij constant stookt

Vandaar dat ik je al eerder adviseerde het verbruik op Toon te vergelijken met de meter in de meterkast.
Zolang je dat niet doet weet je niet zeker of er nou wel of niet inderdaad zoveel gas wordt verbruikt.
En waar moet ik dan naar kijken verbruik staat nu op 10 en heb toen de foto gemaakt
Reputatie 7
Badge +6
@Huygens,

De ketel stookt om op de ingestelde temperatuur te blijven, er is niets vreemds te zien. Vrijdag is er een onwaarschijnlijk hoog verbruik gemeten voor gas. Sindsdien heb je dagelijks een hoog verbruik.
Kun je mijn advies over de houder op de meter opvolgen in mijn vorige bericht?
Huygens wrote:

En waar moet ik dan naar kijken verbruik staat nu op 10 en heb toen de foto gemaakt

Je noteert gewoon 's-avonds voor het naar bed gaan de stand van de gas meter en de volgende avond weer en dat verbruik vergelijk je met Toon, zo simpel is het toch.........

En vergeet je niet het advies van Danielle op te volgen, want die controle is evenzeer belangrijk!
Heb ik ondertussen gedaan
Maar dit verschil ik zit nu ook al op het bedrag wat ik normaal per week verstook en het is pas dinsdag
Geen gekke dingen gedaan in vergelijk met normaal
Huygens wrote:

Heb ik ondertussen gedaan

Mooi dan horen we morgen wel verder van je!
P.s. slimmer is om 's-avonds die standen op te nemen........
Hij is gisteren nog de hele dag op 10 blijven staan
Nu staat hij sinds vannacht op 0.03 vanmorgen gaf toon een melding dat de sensor niet goed zat dus nog even aangedrukt sindsdien geen melding meer maar gasmeter gaat nu wel erg traag
Misschien schade inhalen van de afgelopen dagen
nu kreeg ik weer die melding terwijl volgens mij de sensor nu goed zit
Badge +5
Huygens wrote:

nu kreeg ik weer die melding terwijl volgens mij de sensor nu goed zit

Hallo Huygens, volgens jou zit de sensor goed maar volgens Danielle en mij niet. Het is heel duidelijk te zien dat daar de boel in ieder geval niet goed zit en aandrukken is echt geen oplossing.

Haal de transparante houder eraf, maak meter en houder heel goed schoon doe er een nieuwe plakstrook op zodra je die hebt en plak die houder uiterst nauwkeurig waar het hoort zonder de overige cijfers af te dekken. Het gaatje van de houder op die plaats waar de reflectie plaatsvindt met de blauwe led. Heel belangrijk!!

Ten overvloede kun je nog op iedere hoek een puntje siliconen kit doen om later verplaatsen te voorkomen.
Hierna zou je nog even de keteladapter een minuutje uit het stopcontact kunnen halen om een frisse start te maken. 😉
ik heb de houder verzet hoor hij zit nu precies in het midden van het laatste cijfer
ik heb de stekker die de verbinding maakt met de sensoren er even uitgehad bedoeld u die sensor?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen