Toon geeft iets anders aan dan de jaarnota | Eneco Community
vraag

Toon geeft iets anders aan dan de jaarnota

• 20 oktober 2016
  • 36 reacties
  • 706 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

36 Reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

ik ook 🙂
Badge
Hallo allemaal,

Ik heb de afrekening nog niet, maar heb iets soortgelijks. Als ik op de mijn eneco app kijk zie ik bij de tussenstand dat ik 38 euro terugkijk, maar als ik de berichten van mijn toon bekijk die ik elke maand krijg over mijn verbruik zou ik een veelvoud van dit bedrag moeten terugkrijgen. Hoe zit dat?
Juist...mijn toon en mijn eneco app zeggen me dat ik enorm bespaar...,maar nu ik de afrekening heb gekregen dus niet!!
En als ik kijk wat ik als alleenstaande verbruik...ben 6 dagen per week aant werk,kook niet,heb geen vriezer...en verbruik meer als een gezin..,transportkosten,opslagkosten,terwijl ik nog geen 8km van de gasbel vandaan woon(prov Groningen)...ik ben er zover mee heen dat ik een houtkachel aanschaf.hout kost mij gelukkig niets..ik vind als je als Eneco een product verkoopt en er zijn klachten,kom ook es bij de mensen langs om te kijken wat er fout gaat dan is het in elk geval duidelijk ipv een callcenter waar je geen biet wijzer van word
Juist...mijn toon en mijn eneco app zeggen me dat ik enorm bespaar...,maar nu ik de afrekening heb gekregen dus niet!!

Hoi UH Koenen,

Ik doe nog een poging.
Heb je nog zin om er over te overleggen of zeg je: "ik stop toch met Toon"

Hoe zegt Toon tegen jou dat je enorm bespaart?
De werking loopt van maand tot maand; je kan het apart voor gas en stroom opvragen en het totaal in m3 en in euro's.
Als je het beperkt tot m3 en/of kWh hoe bepaal jij dan die totale besparing mbv Toon uiteraard?
Nee ik tel kwh/m3 en de euros bij elkaar op.ook kun je op je op mijn eneco app zien wat je verbruikt en wat eneco heeft geschat voor die maand....niets komt helaas overeen!....
Tel je dus niet de bespaarde m3 en kWh, die Toon je toont bij elkaar op?

Maar op het forum zijn er veel klachten over de Mijn Eneco App; die App is steeds nog in ontwikkeling; net is er weer een nieuwe versie voor iOs uit en ik heb nog nooit die App op z'n waarheid/waarde kunnen vertrouwen.
Dus daarmee vergelijken zou ik maar gauw laten varen.

Het enige waar je op kan bouwen zijn de meterstanden via Mijn Eneco.
Verder moet je bij Mijn Eneco; Onderdeel Tussenstand Slim, keuze tabel, zelf je
"Gekozen Streefverbruik" invullen om de besparing te kunnen zien.

Dit geldt dus evenzeer voor de besparing op Toon, als het geschatte jaarverbruik daar te hoog is bepaald kan je "fantastische" besparingen bewerkstelligen, maar ze kloppen voor geen meter.
Allemaal leuke gadgets maar niet betrouwbaar dus...ik ben wat dat betreft simpel.bij mij is 1+1=2 en geen 2,3 of andere berekeningen......
Allemaal leuke gadgets; dat is meervoud; ik heb het maar over 1 gadget........
Let op hè: Ik heb het alleen over de App Mijn Eneco.

Met Toon®️ en als de geschatte jaarverbruiken goed zijn ingeschat is niets mis mee.
De verbruiken had je immers vergeleken en klopte ook.
Maar het begrip besparing is een heel andere en daar dien je je eerst te vergewissen of de basis goed is.
Over de naar jouw Toon®️ gezonden geschatte jaarverbruiken heb ik je nog niet gehoord.
Ik heb daar al eerder opgewezen.

Dus je moet je ervan vergewissen dat gadgets gebruiken leuk is, maar het blijven apparaten die afhankelijk zijn van een juiste basis.
Dat geldt dus voor Toon®️ en dan is er niets mis mee.

Dat geldt, gezien de vele klachten, dus niet voor de App Mijn Eneco.
Maar de standen wat ik maandelijks verbruikt heb komen in mijn eneco app precies overeen met toon
Maar de standen wat ik maandelijks verbruikt heb komen in mijn eneco app precies overeen met toon

Daar heb ik het toch niet over.....

Ik heb het over de bepaling van de besparing.........
Jij haalt steeds exact verbruik en besparing door elkaar heen, waarbij je het geschatte verbruik niet eens noemt cq bekijkt en dat is nou juist voor bepaling van de mate van de besparing van belang.

En dan laat ik uiteraard de handicap van de omschakeling van dom naar slim meter er nog buiten.
Danielle memoreerde dan ook dat een volgende jaarseizoen een beter beeld zou geven.