Toon enkeltarief | Eneco Community
vraag

Toon enkeltarief

Reputatie 1
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag,
Ik had een enkele stroom meter voordat ik Toon kreeg.
Nu geeft Toon een hoge en een lage meter aan.
Je kan Toon ook uitlezen in euro's.
Ik neem aan dat dit gebazeerd is op het hoog/laag tarief.
Ik betaal nog steeds voor een enkele meter.
Geeft Toon voor mij nu verkeerde informatie?

Hoe zit dit bij mij?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Toon krijgt van Eneco uw persoonlijke contract gepusht. Dat wil zeggen dat eneco aan toon doorgeeft wat je bedragen zijn bij hoog en laag en hoeveel Eneco per maand verwacht dat je verbruikt. Omdat u enkel tarief heeft bij Eneco (athans dat neem ik aan ten aanzien van je vraag, maar weet het niet zeker, omdat ik ook klant ben) zal toon dus zowel voor hoog en laag tarief het zelfde bedrag rekenen. Nu geeft de slimme meter 2 standen steeds door aan Toon, en vandaar dat Toon deze ook laat zien. Echter hebben beide standen de zelfde prijs eenheids tarief.

Zodra de jaarnota verschijnd, zal Eneco de hoog en laag standen bij elkaar optellen en (net als toon) vermeendigvuldige met je prijs per kwh.
Reputatie 7
Badge +6
Beste A.P. Bos,

Het verhaal van jvp klopt alleen zie ik staan dat je wordt afgerekend tegen dubbeltarief. Op zich is dat een heel klein beetje goedkoper wanneer ik naar je laatste jaarnota kijk. Ik kan dit laten corrigeren naar een enkeltarief maar je ontvangt dan een nieuwe jaarnota die een klein beetje afwijkt van je huidige jaarnota.
Reputatie 1
@Jvp. Bedankt voor je bericht. Zoeits dacht im al maar weet het nu zeker.

@Folkert. Bedankt voor het uitzoeken. Laat mijn dubbel tarief maar ongewijzigd.
Hoog/laag tarief is dus voor mij iets goedkoper.
Ik heb nog wel 2 vragen aan je.
1. Wat zijn nu mijn huidige tarieven voor hoog/laag stroom per kw?
2. Ik heb ook gas maar die kan ik nog niet uitlezen in Toon.
Volgens Eneco moet de netbeheerder dit nog koppelen.
Ik heb de netbeheerder gebeld en die vertelde mij dat het al lang gekoppeld is.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, reset, adapter 1 min. uit het stopcontact.
Het helpt allemaal niks.
Weet u nog iets?

Groeten, Arjen
Reputatie 7
Badge +6
@A.P. Bos

Je tarieven heb ik via pb naar je gestuurd. Wanneer heb je slimme meters gekregen en welk merk/type heb je gekregen?
Reputatie 1
@Folkert

Ik heb de slimme meters morgen 2 weken.
Mijn stroom meter is van Kaifa
Mijn gas meter is van Itron

Waar kan ik de type nr's vinden?
Ik kan ook een foto maken als je daar wat aan hebt.

Groeten,
Arjen
Reputatie 7
Badge +6
@A.P. Bos

Zie je rechtsonder op et display van je meter een pijltje staan dan zijn je meters gekoppeld anders kun je onderstaande instructie uitvoeren en hiermee proberen de meters te koppelen? Wanneer de meters gekoppeld zijn wil ik je vragen de toegang klantenservice aan te zetten, dan kijk ik er verder naar voor je.

Itron-gasmeter.
Knop is aangegeven met een witte pijl.
1. 1 x kort (1 seconde) op de rode knop op de gasmeter drukken
2. Vervolgens de rode knop 8 seconden ingedrukt houden
3. Rechtsonder op het display wordt nu 1 pijltje weergegeven

Let op! De 8 seconden luisteren zeer nauw. Iets te kort of te lang zorgt er al voor dat het pijltje niet verschijnt en de verbinding niet tot stand komt. Als het pijltje niet verschijnt en het wakker maken dus niet gelukt is, wacht dan tot het display weer blanco is alvorens het nogmaals te proberen.
Reputatie 1
@ Folkert,

De pijl staat er.( stond er al)
Heb de service aan gezet.
Hoop dat u eruit komt.

Groeten,
Arjen
Reputatie 1
@Folkert,

Al iets ontdekt?
Reputatie 7
Badge +6
@A.P. Bos

Heb je je meternummers voor me? Ik zie dat we de wisseling nog niet volledig hebben verwerkt in ons systeem. Op deze manier kan ik daar extra spoed achter zetten.
Reputatie 1
@Folkert

Stroom. E0009100012907714

Gas. G0002340181352314
Reputatie 1
@Folkert,

Deze nr's correct?
En kan de service weer uit?
Reputatie 1
@Folkert,

Kom je eruit?
Reputatie 7
Badge +6
@A.P. Bos

Bedankt voor het doorgeven. De toegang mag uit. Ik zal de nummers doorgeven zodat ze zsm verwerkt kunnen worden.