Toon en Zon | Eneco Community
beantwoord

Toon en Zon

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

807 Reacties

Goedemorgen lezers, Zijn er meer mensen met de melding geen internet?
Ik vermoed wederom een storing aan de kant van Eneco want Toon heeft wel het internet symbool met alle streepjes naast het rode driehoekje staan.

EDIT; rode driehoekje is zojuist weer verdwenen.
Ja ook hier, diverse keren sinds de update 3.1.22 misschien is het toeval. Nu draait het systeem weer.
Een kennis van me had gisterenavond ook verbinding met het mode maar geen "internet".

ps. heb geen Toon met zon
Wat ik mij afvraag is waarom er een extra energie meter geplaatst moet worden tussen Toon en een slimme meter. Mijn slimme meter laat namelijk al het huidige verbruik zien, zowel positief als negatief. Dus afname en teruglevering. Ik zou zeggen dat dit met juiste software programmeren dat dit moet lukken. Hopelijk leest een Toon programmeur mee op dit forum, dan hoor ik graag reactie.
Wat ik mij afvraag is waarom er een extra energie meter geplaatst moet worden tussen Toon en een slimme meter. Mijn slimme meter laat namelijk al het huidige verbruik zien, zowel positief als negatief. Dus afname en teruglevering. Ik zou zeggen dat dit met juiste software programmeren dat dit moet lukken. Hopelijk leest een Toon programmeur mee op dit forum, dan hoor ik graag reactie.

Dan zou ik het topic Toon Zon eens gaan nalezen, daar vind je genoeg info, waarom het nodig is!
Je vergeet onder andere het meest elementaire en dat is de bruto opwek, die van je panelen afkomt, die heeft Toon nodig om een juiste berekening te kunnen maken.
Zo simpel is het!