vraag

Toon en Toon functionaliteiten in samenhang met IOS8 Homekit (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Reputatie 3
Badge +1
  • jvp
  • 100 terawatt
  • 3391 reacties
Ios8 van apple is uitgerold. Gelukkig zijn de apps, toon op afstand en toon op tabled ios8 proof. Echter Ios8 heeft ook een nieuwe functie "Homekit" genoemd. In hoeverre gaat Toon en gerelateerde aanverwante zaken, met deze nieuwe functionaliteit werken?
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

43 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste moderators.

Jenne jullie op deze vraag al een al een antwoord?
Reputatie 4
Badge +7
Hoi Jürgen,

Dat kan je dus vergeten!
Apple heeft z'n eigen protocol en Eneco kiest duidelijk voor zWave...........
Reputatie 3
Badge +1
weet ik niet. Het heeft niks met het protocol te maken, maar meer te maken dat (en hier heb je weer het befaamde idee in de rubriek ideeen) 1 app verantwoordelijk word voor verschillende apps. Dus in de homekit, komen alle apps samen die met domatica te maken heeft. de zogeheten app gegevens worden gedeeld. en je drukt dus op een button via de homekit app en deze geeft het commando door aan de officiële fabrikant app.

voordeel: 1 app waar alle data en functionaliteiten samenkomen.
Nadeel: zo wordt privecy onderschept.

dat is ook het idee achter de gezondheidsapp in ios8 op de iphones. 1 app waar alle gezondheid data en meters, bandjes etc te samen komen en samen data uitwisselen. alleen de gebruiker open niet iedere app afzonderlijk, maar 1 app, waar alles in is geinporteerd.
Reputatie 4
Badge +7
Dat is helemaal juist alles communiceert tussen bv Apple Watch en iPhone daar gebruikt Apple z'n eigen protocol voor net als HomeKit en denk maar niet dat een buitenstaander daar toegang op krijgt.
Ja wel als je dure licenties koopt.

Kijk naar Airplay; Denon was 1 van de eerste die ook die mogelijkheid kreeg, oude modellen konden geüpdatet worden en ja tegen 50 euries, zo werkt dat bij Apple.
Reputatie 3
Badge +1
Ja dat weet ik niet hoe het licentie gericht is. Met de nieuwe ios8 is apple opener geworden. Daarom dat de gezondheidsapp werkt met jailbone armbanden, nike stappentellers etc. Homekit is ook in die trendzetting gelanceerd
Reputatie 4
Badge +7
Klopt daarom noemde ik dat ook.
Natuurlijk hoop ik ook op een opener Apple maar de ervaring leert dat ze niet happig zijn.

Toen ze dat voor de Audio-industrie deden met Airplay konden ze dat bijna niet tegen gaan, vrijwel overal zit het nu in en ja kassa voor Apple!
Reputatie 3
Badge +1
We gaan het zien wat de toekomst gaat brengen voor ons en apple
Reputatie 4
Badge +7
Nou voorlopig zit dat wel goed gezien de vele mogelijkheden in iOS8.
Denk maar eens aan de Apple Watch
Reputatie 3
Badge +1
Daar zit ik ook met smart op te wachten, echter wat ik begreep word dat rond februari volgend jaar.
Reputatie 4
Badge +7
Klopt, maar er is weer een kink in de kabel, want dat speciale glas wat daar voor nodig is wordt gemaakt door een fabriek, die net op de fles is gegaan...............
Reputatie 3
Badge +1
O dat had ik nog niet gehoord, maar we gaan het zien.
Inmiddels is Apple Watch naar april uitgesteld.
Ik hoop dat Toon toch wel met de Homekit zal kunnen samenwerken.
In ieder geval werkt Homekit wel samen met Apple TV, dus ik heb nog een kans 🙂
Ik verwacht dat het nog even gaat duren. Als ik de technische beschrijving lees (zoals link van 1e post, of onderstaande links) dan lijkt het er op dat Apple Homekit vooral werkt als controller voor domotica die met Bluetooth Low Energy communiceert. Eneco Toon gebruikt het (in domotica gangbaardere) Z-Wave radio protocol.

Nou heb ik hoop dat Apple via wifi wel met andere controllers kan praten, en dan met name functionaliteit gaat aanbieden als geofencing: dus dat je telefoon herkent waar je bent en aan Toon doorgeeft dat je bijna thuis bent, zodat de verwarming aangaat. Maar daarover heb ik nog niets gehoord, dus dat is -zeker bij Apple- echt een kwestie van duimen draaien of dat gaat komen.

Vooralsnog lijkt de Homekit functionaliteit erg tegen te vallen. Lees met name de opmerking op onderstaande URL: "HomeKit APIs can only be used when an app is active or open in the foreground; there is no such thing (currently) as an app using HomeKit that works in the background without user interaction."

Meer info:
http://www.slashgear.com/heres-how-apple-ios-8-homekit-works-04332145/
http://news.iapplefan.com/inews/apples-home-automation-success-rests-with-hardware-evangelism
Reputatie 3
Badge +1
Ja ik heb er al veel over gelezen en idd die ingeplanteerde mits, zoals de homekit en de gezondheids kit, werken nog niet en hebben veel te veel aanloop problemen.
Reputatie 4
Badge +7
Voorlopig heeft Apple met die gezondheidskits de plank behoorlijk misgeslagen; ook de koppeling met het armbandje is een probleem.
Reputatie 1
Badge
Enig woord van een van de moderators over Homekit ondersteuning?

@Brandje In welk opzicht heeft Apple de plank misgeslagen met Healthkit? De koppeling met welk armbandje is een probleem? Er zijn steeds meer fabrikanten die het ondersteunen en het is een mooie verzamelplek voor alle data van deze apps. Daarnaast komt er binnenkort ook een koppeling met het EPD van bijvoorbeeld Epic waardoor al je gezondheidsdata naar het ziekenhuis gestuurd kan worden. Tot op heden heb ik nog geen alternatief gezien dat beter werkt.
Reputatie 3
Badge +1
Met de fitbit flex kan hij al niet overweg.
Reputatie 1
Badge
Dat is een keus van Fitbit om het niet te ondersteunen. Ze kunnen het gewoon inbouwen net als de meeste makers van andere hardware.
Reputatie 3
Badge +1
Hemmik wrote:

Dat is een keus van Fitbit om het niet te ondersteunen. Ze kunnen het gewoon inbouwen net als de meeste makers van andere hardware.

Daar gaat het niet over. Dat weet ik ook, maar hij deed voorkomen dat de app met elk bandje samengewerkt, maar dat is niet zo. En zo kan ik er nog veel meer roepen. Ze willen wel, maar het ligt soms wat gecompliceerder. Apple en Nike hebben bepaalde contacten, en je moet niet in hun vaarwater terecht komen, want dan kun je nog zo hard willen. Apple maakt het dan dusdanig moeilijk, dat het beter is on niet te doen.
Er moet daadwerkelijk een Homekit-chip in de hardware zitten om gebruik te kunnen maken van Homekit. Zie bijvoorbeeld dit bericht:
http://www.iculture.nl/homekit-chips-broadcom-texas-instruments-fabrikanten/
Hallo Eneco/ Toon,
Apple is al wat verder met de uitrol en samenwerking met Hardware fabrikanten, hebben jullie al een idee of je iets met Apple HomeKit gaat doen?
Reputatie 4
Badge +6
@B. Tilburgs

Dat vraag ik intern voor je na. Zodra ik een antwoord heb dan zal ik het plaatsen in dit topic,
Badge
Al nieuws? De toon besturen met Siri (dus HomeKit) zou briljant zijn!
Reputatie 4
Badge +6
@J. Versloot

Welkom op de community! Daar zijn geen concrete plannen voor op het moment.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge
Is er al iets meer bekend of Toon ook via de Apple Homekit (Siri) bestuurd kan gaan worden?
Gezien de vele problemen met Toon Op Afstand de laatste tijd zou dit een wenselijk alternatief kunnen zijn.