Toon en Stadsverwarming | Eneco Community
beantwoord

Toon en Stadsverwarming

• 8 oktober 2015
  • 4 reacties
  • 538 Bekeken

'Ik wil graag Toon bestellen om inzicht te krijgen in mijn gebruik. Ben Eneco klant met stadsverwarming en nu hoor ik dat Toon niet (meer) geleverd wordt voor stadsverwarming. Maar nu stuur ik mijn stadsverwarming aan met een 'gewone' Honeywell klokthermostaat. Dan moet Toon toch ook te installeren zijn?'.
icon

Beste antwoord door jvdl 8 oktober 2015, 23:04

De reden om versneld een Toon te willen is dat ik wil weten wat er mis is met mijn verbruik. Vergelijkbare huishoudens gebruiken de helft van de hoeveelheid stroom die wij gebruiken terwijl wij (voor ons gevoel) zeer energiezuinig zijn. We hebben dus een apparaat dat stroom vreet (terwijl we niet weten wat dat is of de meter is kapot..... weet jij een oplossing?

je kunt toch de meterstanden regelmatig noteren / bekijken
wat doet de meter als je een apparaat aan zet
en voor de apparatuur in je woning te controleren zijn er leuke energie meters op de markt
ook met een bouwlamp van 500/1000 watt kun je perfect je meter controleren
alles uit alleen de bouwlamp 1 uur aan en je meter moet b.v.b. 0,5 of 1 kw aangeven
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Erikl68,

Welkom op de community! Na vele installaties is helaas gebleken dat het erg lastig is om Toon te kunnen installeren bij woningen met warmte. Daarom is Toon op dit moment niet geschikt voor andere vormen van warmte, zoals bijvoorbeeld stadsverwarming. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Hallo Audrey, dank voor je snelle reactie. Ik begrijp dat warmte lastiger is dan een gewone CV, maar ik heb mijn warmteinstallatie laten aanpassen en bedien die al 10 jaar lang met een standaard Honeywell Chronoterm IV klokthermostaat...
De reden om versneld een Toon te willen is dat ik wil weten wat er mis is met mijn verbruik. Vergelijkbare huishoudens gebruiken de helft van de hoeveelheid stroom die wij gebruiken terwijl wij (voor ons gevoel) zeer energiezuinig zijn. We hebben dus een apparaat dat stroom vreet (terwijl we niet weten wat dat is of de meter is kapot..... weet jij een oplossing?
Reputatie 7
Badge +7

je kunt toch de meterstanden regelmatig noteren / bekijken
wat doet de meter als je een apparaat aan zet
en voor de apparatuur in je woning te controleren zijn er leuke energie meters op de markt
ook met een bouwlamp van 500/1000 watt kun je perfect je meter controleren
alles uit alleen de bouwlamp 1 uur aan en je meter moet b.v.b. 0,5 of 1 kw aangeven
Hallo, bedankt voor je bericht. Dat ga ik maar eerst eens doen inderdaad.