Toon en stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Toon en stadsverwarming

• 2 januari 2015
  • 37 reacties
  • 7372 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@T. Kerkhof,

Zoals Brandje al aangeeft, bieden we Toon op dit moment niet aan voor stadsverwarming. We zijn nu bezig om Toon verder te ontwikkelen. Mochten er de toekomst wel weer mogelijkheden zijn, dan wordt dit zeker gecommuniceerd. Het spijt me dat ik je nu moet teleurstellen.
Helaas is niet anders, dit hoor ik eigenlijk al 2 jaar.
weet u de verwachting of dit ooit nog komt/.

Misschien weet u dat ook. want ik heb een thermostaat.
Maar in de gang of woonkamer brand continu de verwarming, deze staat uit. maar geeft dus wel veel onnodige warmte af.
Om dit te controleren kan dit door Eneco worden gedaan

De thermostaat heb ik in de zomer uit gezet (batterij eruit) maar nu is hij weer aan, en op onnodige momenten brand de verwarming dus enorm

is dit iets voor eneco om hier naar te kijken?
of een fout mogelijk in de installatie van de thermostaat.
Eneco heeft alleen een verantwoordelijkheid tot de meters binnenshuis.

Dus voor de installatie binnenshuis na de stadsverwarmingsmeters is toch voor eigen rekening?
Dan zal je een installateur in de arm moeten nemen.
Als je met een VvE te maken hebt, hebben zij toch vaak een oplossing of nadere info?
Is Toon beschikbaar voor de stadsverwarming op de postcode 2496
Is Toon beschikbaar voor de stadsverwarming op de postcode 2496

Heb je dit topic teruggelezen?
Daar staat in dat het nu stilligt en in onderzoek/verdere ontwikkeling is!
De toon is een mooi innovatief product! Ik wilde het hoe dan ook hebben in ons nieuwbouwhuis. Echter na het afsluiten van een contract bij Eneco, die ook de stadsverwarming verzorgt, kreeg ik helaas van de klantenservice de teleurstelling dat een toon (nog) niet mogelijk is met stadsverwarming. Jammer..

Nu ben ik op zoek naar een slimme thermometer die zowel stroomverbruik, warmteverbruik via stadsverwarming en zonnepanelen kan weergeven.

Iemand hier een idee,suggesties en of ervaringen mee?
Die is er niet!
Beste Eneco,

Na 6 jaar ( 2x een contract aangevraagd c.q. verlengd met de mededeling dat Toon voor stadsverwarming er aan komt) gaan wij overstappen. We hebben niks anders dan loze beloftes te horen gekregen. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Toon voor stadsverwarming komt er niet, anders was het er allang.

Adios Eneco!
Misschien heb je de introductie van Toon®️ voor stadsverwarming gemist?
Deze installatie is ongeveer 6 maanden mogelijk geweest en moest toen wegens vele slechte ervaringen gestopt worden.
Voor zo ver ik weet loopt de test nog steeds en wellicht is het in de toekomst wel weer mogelijk.

Dus de installatie bij Stadswarmte met een thermostaat staat nu voorlopig in de ijskast.

Suc6 met de overstap, maar........
Bij stadswarmte kan dat toch niet......
Die introductie herinner ik me heel goed. Onze buren hebben er nog steeds profijt van; hun Toon met stadsverwarming werkt al 6 jaar perfect.
Met stroom kan overstappen wel 🙂
Oké, jammer dat je toen je het bij de buren zag/er van hoorde ook niet meteen Toon®️ hebt aangevraagd.
Er zijn inderdaad legio gevallen bekend waar het prima werkt.

En voor de stroom kan je uiteraard wel overstappen, dat is logisch.
Reputatie 5
Badge +3
Beste H.A. de Bruin,

Jammer dat je overstapt omdat Toon niet beschikbaar is voor stadsverwarming. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een teleurstelling is, zeker omdat de verwachtingen steeds worden bijgesteld.
Maar zeg nooit nooit, we hopen je in de toekomst alsnog Toon aan te kunnen bieden in combinatie met warmte, maar dit zal niet op kort termijn zijn inderdaad.