Toon en stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Toon en stadsverwarming

• 2 januari 2015
  • 37 reacties
  • 7372 Bekeken

Toon, laat je stroom en gas verbruik zien. Wanneer worden de mensen dit stadsverwarming hebben voorzien van de mooie functies van Toon? ( thermostaat, verbruik e.d.? Of ben ik die enige die dit zou willen. Heb het idee dat de stadsverwarming gebruikers (verplicht) een beetje het ondergeschoven kindje zijn.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

37 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste Dashboard,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Vanaf deze maand is het mogelijk om Toon af te nemen wanneer je stadsverwarming hebt. Je kunt gratis bellen op 0800 0062 om te kijken of je stadsverwarminginstallatie geschikt is voor Toon.

Groet,

Folkert
15-01-2015

Zojuist contact gehad met Toon. Helaas is het nog niet mogelijk om op postcode 1313 KT in Almere, Toon te installeren. Volgens de medewerker kon ik nog even kijken of er een chrono thermostaat of een externe thermostaat op kon worden geïnstalleerd. Zou jammer zijn want ziet er super uit op tv en Toon gebruikers die ik spreek zijn erg tevreden!

Kan iemand mij vertellen of het wel in Almere beschikbaar komt?

Groet, Wouter.
Reputatie 7
Badge +6
@Pamas,

Het ligt aan de situatie. Begrijp ik goed dat er nu geen thermostaat aanwezig is en de radiatoren afzonderlijk van elkaar worden aangezet d.m.v. de radiatorknop?
@Pamas,

Het ligt aan de situatie. Begrijp ik goed dat er nu geen thermostaat aanwezig is en de radiatoren afzonderlijk van elkaar worden aangezet d.m.v. de radiatorknop?

Hoi Danielle,

Wij hebben familie/kennissen in Almere en zelfs in dezelfde postcode wonen.
Daar is inderdaad stadsverwarming; het gehele gasnet ontbreekt daar; alles gebeurt daar op stroom; dus ook het koken; de temperatuur wordt dmv een radiatorknop per radiator geregeld.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Brandje,

Wat toevallig! Dat het gasnet ontbreekt is eigenlijk het probleem niet. Het gaat er meer om dat er een thermostaat aanwezig is en er 2 aparte leidingen zijn voor de warmte en het tapwater.
Hoi Brandje,

Wat toevallig! Dat het gasnet ontbreekt is eigenlijk het probleem niet. Het gaat er meer om dat er een thermostaat aanwezig is en er 2 aparte leidingen zijn voor de warmte en het tapwater.

Hoi Danielle,

Ja zeker en sterker nog, los van kennissen, wonen zelfs onze ex-buren daar in die postcode!
Ik had vergeten te melden dat er geen thermostaat in de huiskamer is.

Ik reageerde maar even omdat @Pamas nog geen reactie had geplaatst.
Ik denk dan ook dat jullie klantenservice het bij het juiste eind heeft.

Of er gescheiden toevoer is, dat is mij helaas onbekend.
Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

Goed dat je informeert, dat kan nooit kwaad. ;)
Mocht je de kennissen spreken, er kan gebeld worden op 0800-0062 om te achterhalen of Toon geschikt is i.c.m. warmte.
Graag een reactie van Eneco (of is dat Danielle?).

Klopt dat we alle radiatoten apart afmoeten om warmte in te stellen. Er zijn aparte leidingen voor af/aanvoer stads verwarnimg en warm tapwater. Met het 0800 nummer had ik al contact gehad. Antwoord was nogmaals: Volgens de medewerker kon ik nog even kijken of er een chrono thermostaat of een externe thermostaat op kon worden geïnstalleerd.

Kunt u mij vertellen of het nu wel of niet kan?
Reputatie 7
Badge +6
@Pamas,

Ik ben werkzaam bij Eneco. :)

Als er geen thermostaat aanwezig is, dan kan er uiteraard gekeken worden of een thermostaat mogelijk is, vandaar de vraag van mijn collega. De (hoge) kosten zijn voor jezelf om het huidige systeem te veranderen in huis, om alle radiatoren via een thermostaat te laten lopen.
Badge +1
Is Toon al beschikbaar voor Rotterdam-Nesselande (3059)?
Reputatie 7
Badge +6
@markie001

Wanneer je Toon met warmte wil aanschaffen is het belangrijk dat je nu ook over een centrale kamerthermostaat beschikt, ook moeten de elektra en warmte meter in dezelfde ruimte zitten binnen de woning. Tevens heb je draadloos internet nodig. Wanneer je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Badge +1
@Folkert

Centrale kamerthermostaat = OK
Elektra bij Warmtemeter = OK
Draadoos internet = OK
Reputatie 7
Badge +6
@Markie001

Om Toon icm stadsverwarming te bestellen kun je contact opnemen met 0800 0062(gratis) of ik kan hen vragen contact met je op te nemen. Waar gaat je voorkeur naar uit?
Badge +1
@Folkert

Ik heb net zelf contact opgenomen en de Toon besteld.
Bedankt voor je reacties.

Jazeker 😉

Jazeker ;-)

Tja , dat wist Markie001 uiteraard al. @Folkert heeft hem dat ook al medegedeeld!
Als je even terugleest zie je dat hij Toon inmiddels gister al heeft besteld.
Via de Eneco site lees ik dat Toon begin 2015 voor mijn woning beschikbaar komt (ik heb stadsverwarming). Hier lees ik dat je eerst zelf over een centrale kamerthermostaat moet beschikken, die heb ik nu niet (verwarmingen draai ik open met een knop). Is het voor mij nu een kwestie van afwachten zoals de site aangeeft, of kom ik er niet onderuit eerst kosten te maken voor een centrale kamerthermostaat? Uiteraard vermijd ik die kosten liever 🙂
IN eerdere topic heeft Eneco al aangegeven dat je zelf voor thermostaatknoppen moet zorgen en er dient een thermostaat te zijn. Zo niet, dan kan Toon niet functioneren.
Is toon al beschikbaar op 2614sj delft.
Gr
Michel
Reputatie 7
Badge +6
Hi memide,

Leuk dat je d eweg naar dit forum hebt gevonden. Wanneer je een centrale kamerthermostaat hebt en voldoent aan de andere voorwaarden die je op d esite kunt vinden is de kans groot dat het mogelijk is. Ik adviseer je om even te bellen met 0800 0062 dan nemen we het met je door.

Groet,

Folkert
Ik snap het niet meer. Mijn huis voldoet aan alle vereisten voor Toon met stadsverwarming:

Centrale kamerthermostaat = OK
Elektra bij Warmtemeter = OK
Draadloos internet = OK

Toch is mijn installatie niet geschikt voor Toon volgens de medewerker van de klantenservice. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit en wat ik eraan kan doen?
Reputatie 7
Badge +6
@Yuri,

Jammer dat Toon niet bij je geplaatst kan worden. De reden hiervoor is dat het niet om een combi-set gaat, daarom is je situatie niet geschikt. Je kunt er niets aan doen om de situatie wel geschikt te maken.
Beste Eneco,

Ik zit even te lezen op dit forum, en ik wil graag kijken naar de mogelijkheid om Toon aan te schaffen voor 3432CC (nieuwegein)

ik heb volgens mij al een thermostaat
wifi
en electra bij warmte meter.

Ik zou namelijk (tot 2x toe toegezegd) benaderd worden als toon beschikbaar komt voor stadsverwarming.

Ik hoor het graag
Beste Eneco,

Ik zit even te lezen op dit forum, en ik wil graag kijken naar de mogelijkheid om Toon aan te schaffen voor 3432CC (nieuwegein)

ik heb volgens mij al een thermostaat
wifi
en electra bij warmte meter.

Ik zou namelijk (tot 2x toe toegezegd) benaderd worden als toon beschikbaar komt voor stadsverwarming.

Ik hoor het graag

Toon®️ voor stadsverwarming ligt stil.
Er waren te veel storingen.
Er wordt nog steeds aan gewerkt.
Dus even wachten tot de hervatting levering Toon®️ voor Stadverwarming weer gaat beginnen.
Bedankt voor u snelle reactie.
graag hoor ik van Eneco nog een reactie.
Want het word al 2 jaar aangeboden, maar ben helaas niet benaderd.
Graag hoor ik wat eventueel de mogelijkheden zijn