Toon en slimme meter | Eneco Community

Toon en slimme meter

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Reputatie 3
Badge
Omdat je dan waarschijnlijk voorrang hebt op een ander? Ik zou 3 maanden moeten wachten. Dit omdat steeds meer mensen een slimme meter willen. Andere reden kan ik niet bedenken.
Reputatie 2
Badge +1
@Marcel234

Je netbeheerder is verantwoordelijk voor je meters en de vervanging hiervan. Eneco biedt deze service niet. Ik ben erg benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt, mocht het ergens op onze site staan dan hoor ik dat graag!
Reputatie 3
Badge
De 3 maanden doorlooptijd die de netbeheerder hanteert bij de aanvraag van slimme meters blijkt in de praktijk een stuk korter. 
Binnen 4 weken na de aanvraag bij Stedin waren bij mij de slimme meters geplaatst. 
Bij mij een soortgelijk verhaal...max. 1,5 maand en dat was in vakantietijd..
Reputatie 3
Badge
Dan ga ik toch is contact zoeken. Voor mijn verbouwing maakt dat verder natuurlijk niets uit.
... Btw, waarom bied eneco na het registeren aan klanten aan om een slimme meter te plaatsen voor 99 euro??? ik heb slimme meters besteld via stedin en betaal hiervoor eenmalig 60 euro.  waarom 99 euro bij eneco is daar een hele goeie reden voor of is dit een staaltje van de klant even snel 30 euro extra uit zijn crissis zakje te kloppen?

@Marcel234
Je netbeheerder is verantwoordelijk voor je meters en de vervanging hiervan. Eneco biedt deze service niet. Ik ben erg benieuwd waar je deze informatie vandaan hebt, mocht het ergens op onze site staan dan hoor ik dat graag!

Op de website van Eneco staat dit

U krijgt vanzelf bericht wanneer in uw wijk de oude meters worden vervangen. U kunt echter ook tegen een vergoeding versneld een slimme meter aanvragen via de website van uw netbeheerder. U betaalt hiervoor een eenmalige vergoeding van € 60,- (exclusief BTW) voor de complete meetinrichting (een elektriciteits- en gasmeter).

http://thuis.eneco.nl/energie-besparen/slimme-meter/slimme-meter/