Toon en luchtkwaliteit? | Eneco Community
beantwoord

Toon en luchtkwaliteit?

Reputatie 4
Badge +4
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 411 reacties
In januari heeft Eneco in een persbericht aangegeven dat eind dit jaar er een sensor beschikbaar zou komen die CO2 / de luchtvochtigheid meet en gekoppeld kan gaan worden aan Toon. Daarmee is te meten of er voldoende geventileerd wordt.

Ik durf het bijna niet te vragen...................................., maar wordt hiermee al getest en/of wanneer is de verwachting dat dit beschikbaar komt?

Wellicht wil een van de moderators deze vraag beantwoorden!

ppj
icon

Beste antwoord door Audrey 12 oktober 2015, 12:30

Hi ppj,

Er is helaas geen verwachting wanneer dit beschikbaar is, want er wordt hier nog aan gewerkt. Dit betekent dat ik je helaas nog niet kan aangeven wanneer dit gekoppeld gaat worden aan Toon.

Groet, Audrey

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi ppj,

Er is helaas geen verwachting wanneer dit beschikbaar is, want er wordt hier nog aan gewerkt. Dit betekent dat ik je helaas nog niet kan aangeven wanneer dit gekoppeld gaat worden aan Toon.

Groet, Audrey
Reputatie 4
Badge +4
@Audrey: Bedankt voor je snelle reactie.

Inhoudelijk wel heel erg teleurstellend! Eneco belooft van alles maar komt die beloftes niet na.

Zo langzamerhand vraag ik me af of er bij Quby wel voldoende technische kennis aanwezig is om Toon succesvol verder te ontwikkelen. Het kan een keer tegenzitten, maar eigenlijk is geen enkele uitbreiding van Toon op tijd afgerond of met heel veel ( software)problemen.

Ik begrijp dus nu ook dat er voorlopig nog geen schakelschema's/tijden voor de slimme stekkers worden geïmplementeerd, er geen zicht is wanneer Toon uit te breiden is als inbraakalarmsysteem en nu dus ook niet de eerder dit jaar toegezegde luchtkwaliteitsmeting.

Ik zie dat Eneco nu nieuwe klanten 190 euro premie biedt plus nog een lagere stroomprijs bij een eenjarig contract. Toon biedt fantastische kansen als klantenbinder, maar dan moet Eneco wel wat meer waar maken van wat er beloofd wordt! Helaas doet Eneco dit niet, dus dan maar eens gaan uitkijken naar een goed aanbod op prijs!

Als bestaande klant van Eneco kan ik geen gebruik maken van het aanbod. Dan toch maar eens gaan kijken wat concurrenten kunnen aanbieden. Jammer!!

ppj
Reputatie 5
Badge +3
Hi ppj,

Ik geloof wel dat er voldoende kennis aanwezig is bij Quby om Toon succesvol verder te ontwikkelen. Maar het neemt meer tijd in beslag dan we voor ogen hadden. Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt om te kijken bij de concurrenten, maar wat is je voornaamste reden? Heeft dit te maken met het aanbod voor nieuwe klanten of de ontwikkelingen omtrent Toon? Ik kijk namelijk graag naar de mogelijkheden voor een passend aanbod voor jou als bestaande klant van Eneco.

Groet, Audrey
Reputatie 4
Badge +4
@Audrey

Nee, dat geld vind ik van minder belang. Ik ben klant bij Eneco vanwege Toon en een aantal in het vooruitzicht gestelde uitbreidingen, specifiek het meten van de luchtkwaliteit ( en daarmee indirect of er voldoende (mechanisch) geventileerd wordt in mijn woning) en de slimme stekkers. Op termijn eventueel uitbreiden met een inbraakalarmsysteem.

Weliswaar zijn de slimme stekkers leverbaar, maar tijdschakelschema's kun je nog steeds niet programmeren in de Toon. Dan vind ik 55 euro per stekker ( zou er 2 nodig hebben) wel wat duur om alleen handmatig zaken aan en uit te kunnen schakelen. Die schakelschema's zijn al twee jaar geleden in betaversies getest. Als Quby dan nu nog niet in staat is om dit te implementeren of aan te geven wanneer het beschikbaar gaat komen ( harde datum), dan zegt dat dus iets over het kennisniveau!

Ik zie een Philips, Siemens of Honeywell een product niet zo in de markt zetten! Zoals gezegd kan het een keer tegenzitten, maar er wordt geen enkele belofte op tijd nagekomen. En nu wordt er, uit armoede, geen termijn/datum meer opgegeven wanneer er een uitbreiding/ functie bij gaat komen. Eneco zou daarom eens wat deadlines moeten stellen aan Quby wanneer iets "af moet zijn"!

Feit is ook dat Toon iedere dag een rest moet uitvoeren om stabiel te blijven functioneren. Ik heb zelf een ICT-achtergrond en het is mij niet geleerd om zo iets te ontwikkelen!Dat heeft vermoedelijk te maken met de hardware-wijziging die Quby heeft doorgevoerd bij de overgang naar massaproductie ( kostenreductie) t.o.v. de eerste versie van Toon ( geleverd met zwarte netadapter en 5 volt op de usb-aansluiting).

Ik ben een Toongebruiker van het eerste uur en ben, omdat beloftes steeds niet werden nagekomen, vorig jaar overgestapt naar Delta. Nu, terug, merk ik dat Eneco nog weinig geleerd heeft van voorgaande jaren.

Zo staat er nu op de website van Eneco dat je een Toon-abonnement kunt hebben zonder energiecontract ( bij Eneco). Net met de klantenservice gebeld en krijg te horen dat dit nog niet mogelijk is. Tsja!

Ik kon 4 vrijkaartjes voor Blijdorp krijgen wanneer ik mijn contract bij Eneco met 1 jaar zou verlengen. Nu er voorlopig geen zicht is op wanneer de schakelschema's beschikbaar komen en de CO2-sensor, ga je vanzelf je meer richten op prijsvoordeel. Dus ik zie je aanbieding wel tegemoet en zal dan een besluit nemen.

ppj
Reputatie 4
Badge +4
Audrey wrote:

Hi ppj,

Ik vind het jammer om te lezen dat je overweegt om te kijken bij de concurrenten, maar wat is je voornaamste reden? Heeft dit te maken met het aanbod voor nieuwe klanten of de ontwikkelingen omtrent Toon? Ik kijk namelijk graag naar de mogelijkheden voor een passend aanbod voor jou als bestaande klant van Eneco.

Groet, Audrey

Ik begrijp uit "de stilte" dat Eneco niets meer te bieden heeft dan 4 vrijkaartjes voor Blijdorp?

Ik wil volgende week een besluit nemen over mijn e-contract, dus ik hoor wel of er nog iets gaat komen voor die tijd.

ppj
Reputatie 5
Badge +3
Hi ppj,

Ik was een aantal dagen afwezig vandaar dat je niet eerder een reactie hebt ontvangen. Ik kijk graag of mijn collega's nog iets anders kunnen aanbieden dan het bovenstaande aanbod. Ik kan nog niets garanderen, maar ik wil graag mijn best voor je doen. Je ontvangt binnen 2 werkdagen een aanbod van ons.

Groet, Audrey
Reputatie 4
Badge +4
@ Audrey,

Alvast bedankt. Wacht het even af!

ppj
Reputatie 4
Badge +4
@ Audrey

De twee dagen waarbinnen ik een aanbod zou ontvangen van Eneco zijn reeds ruimschoots verstreken.

Hoor nu nog graag of er nog een aanbod komt en wat dit is, anders ga ik voor de voordeligste aanbieding!

ppj
Reputatie 4
Badge +4
ppj wrote:

@ Audrey

De twee dagen waarbinnen ik een aanbod zou ontvangen van Eneco zijn reeds ruimschoots verstreken.

Hoor nu nog graag of er nog een aanbod komt en wat dit is, anders ga ik voor de voordeligste aanbieding!

ppj

Helaas opnieuw geen aanbod ontvangen. Ga overstappen naar een andere energieleverancier.

Kan mijn Toon-abonnement zonder fabrieksherstel worden omgezet naar een abonnement zonder energiecontract bij Eneco?

ppj
Reputatie 4
Badge +4
@ppj,

Wat vreemd dat je nog geen aanbod hebt ontvangen. Ik vermoed dat er iets is misgegaan, onze excuses hiervoor. Als ik er voor zorg dat je dit alsnog binnen twee dagen ontvangt, geef je ons dan nog een kans?

Als je overstapt wordt het huidige abonnement van Toon beëindigd, je gaat dan een nieuwe overeenkomst aan voor een los Toon abonnement. Het is niet dan nodig om een fabrieksherstel uit te voeren en de historie blijft behouden.
Hoi ppj,

Eindelijk een keiharde bevestiging hè?
Uiteindelijk is het ook wel logisch, immers je bouwt je eigen data op binnen Toon en niet op hun servers!

En zo hoort het!
Reputatie 4
Badge +4
Brandje wrote:

Hoi ppj,

Uiteindelijk is het ook wel logisch, immers je bouwt je eigen data op binnen Toon en niet op hun servers!

En zo hoort het!

Dag Ton,

Ja, maar nog steeds geen aanbod ontvangen van Eneco, ondanks herhaalde beloftes!!!

Jammer dat Eneco het begrip klantenbinding nog niet helemaal begrepen heeft.

ppj
ppj wrote:

Brandje wrote:

Hoi ppj,

En zo hoort het!

Dag Ton,

Ja, maar nog steeds geen aanbod ontvangen van Eneco, ondanks herhaalde beloftes!!!

Jammer dat Eneco het begrip klantenbinding nog niet helemaal begrepen heeft.

ppj

Hoi ppj,

Ja daar moet Eva wel mee oppassen; ze meldt jou dat binnen 2 dagen en vervolgens hoor je dan niets.
Kan zijn dat ze niet werkt vandaag, maar dan dien je een collega in te schakelen, die het overneemt.
Ze zal ongetwijfeld een andere collega op een andere afdeling ingeschakeld hebben, maar ook voor die collega geldt de gedane belofte............
Ik zie op het forum dat daar soms bij beloftes slecht mee om gegaan wordt.
Inderdaad wordt er dan ook m.i. soms te luchtig over klantbehandeling/binding gedaan.
Badge
Dat was ook mijn reden om op te stappen bij Eneco.
Vele beloften maar niets nakomen.

En nu is het weer een zooitje met zon module. Ben ik straks als ik een nieuwe toon krijg weer al mijn data kwijt,.. Gaat lekker.
Reputatie 4
Badge +4
@Brandje,

In mijn post vroeg ik of ppj ons nog een kans wilde geven, zodat ik dan alsnog een aanbod kon laten versturen. Ik heb daar geen reactie op gekregen, daarom ben ik er ook niet meer achteraan gegaan. Wellicht zat hij ondertussen niet meer op een aanbod te wachten, dus ik wilde dit niet zomaar toesturen.

@ppj,

Als je nog wel openstaat voor een aanbod, zorg ik er met liefde voor dat dit wordt toestuurd! Ik verneem het graag.
Reputatie 4
Badge +4
@J, Tielen,

Wat vervelend dat het idee hebt dat wij onze beloftes niet nakomen. Het is mij niet helemaal duidelijk waar je dit op baseert, maar het is absoluut niet onze bedoeling om je dit gevoel te geven. Ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice over Toon Zon en dat mijn collega de zaak werkend heeft gemaakt. Als ik nog iets voor je kan doen, verneem ik het graag.
EvavdZ wrote:

@Brandje,

In mijn post vroeg ik of ppj ons nog een kans wilde geven, zodat ik dan alsnog een aanbod kon laten versturen. Ik heb daar geen reactie op gekregen, daarom ben ik er ook niet meer achteraan gegaan. Wellicht zat hij ondertussen niet meer op een aanbod te wachten, dus ik wilde dit niet zomaar toesturen.

Hoi Eva,

Fijn dat je nog even reageert.

Ik, en denk ook@ppj, vatte het op dat hij binnen 2 dagen iets zou horen.
En hij hoorde dus niets en was uiteraard teleurgesteld.
Ik hoop eigenlijk, dat @ppj alsnog gauw reageert, want wie weet is hij nog "open" voor een voorstel!
Reputatie 4
Badge +4
EvavdZ wrote:

@ppj,

Als je nog wel openstaat voor een aanbod, zorg ik er met liefde voor dat dit wordt toestuurd! Ik verneem het graag.

@ Eva,

Ja ik heb net contact gehad met de beoogde nieuwe leverancier. Daar werkt het kennelijk ook niet zo snel. Ik heb nog twee weken de tijd om een keuze te maken.

Dus als Eneco nog met een serieus 1-jarig aanbod komt, dan hoor/zie ik het wel.

ppj
Reputatie 4
Badge +4
@ppj,

Fijn dat je nog openstaat voor een aanbod van onze kant. Ik zorg ervoor dat je dit spoedig ontvangt! Hopelijk kunnen we je hiermee behouden als klant.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen