Toon Dimscherm | Eneco Community
vraag

Toon Dimscherm

• 1 augustus 2015
  • 15 reacties
  • 822 Bekeken

Bij de nieuwe release van Toon is het dimscherm vereenvoudigd. Bij deze vereenvoudiging is het duimpje dan wel het pijltje omhoog niet meer zichtbaar.
Overdag staat bij mij de Toon op het dimscherm en loop ik er regelmatig langs waarbij ik bijna altijd een snelle blik op de informatie op het scherm werp. Indien nodig check ik even of het verbruik klopt met wat er in huis gebeurd. Op deze manier realiseer ik inderdaad een besparing met Toon. Tevens is het altijd een geruststelling het duimpje omhoog te zien zodat ik weet dat ik op koers ben qua verbruik. Doordat dit element nu uit het dimscherm weg is mis ik deze geruststelling en moet ik het scherm van Toon activeren om deze status te kunnen zien. Graag zou ik het duimpje c.q. het pijltje weer terug willen hebben op het dimscherm.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@Lourens62,

Welkom op de Community!

Ik kan me voorstellen dat je het duimpje graag terug wil hebben op het dimscherm. Jouw verzoek geeft ik door aan de ontwikkelaars van Toon, zodat zij op de hoogte zijn van het feit dat dit wordt gemist. Ik hoop dat het duimpje weer spoedig onderdeel wordt van het dimscherm.
Ik vind ook dat de lay-out van het dimscherm iets beter mag. Alles staat niet netjes naast elkaar en er blijft veel ruimte onbenut.
Badge
Jammer dat het scherm de hele dag op "zwart" staat. De dimtijd is wel in te stellen, maar niet op uit.
Kan die keuze erbij?
Jammer dat het scherm de hele dag op "zwart" staat. De dimtijd is wel in te stellen, maar niet op uit.
Kan die keuze erbij?

Gewoon het programma op Aan zetten en alle temperaturen op 15.0 grd.
Als je Slapen gaat, gaat Toon keurig op zwart..............
Dan heb je het op zwart gaan dus volledig in eigen hand!

Ook voor het leerproces van Toon is het beter; Toon functioneert dan beter qua temperatuur enz, het inleren is namelijk een continue proces!
Badge
Hoi Brandje, dat betekent toch dat als de CV nodig is en overdag op 20 graden wordt gezet het sxherm weer op "zwart" gaat?
Hoi Brandje, dat betekent toch dat als de CV nodig is en overdag op 20 graden wordt gezet het sxherm weer op "zwart" gaat?

Uiteraard niet!
Als straks het stookseizoen begint blijft alles qua dimmen hetzelfde. Dus het bereiken van de ingestelde temperatuur staat totaal los van het dimmen van het scherm.

Pas als "Weg" en "Slapen" actief wordt gaat het scherm op zwart.
Badge +5
@Moderator.
Het is me al een aantal keren gebeurt dat het scherm niet meer naar de dimstand gaat, hij blijft dus helder verlicht.
Hoe dat ontstaat?
Als eerste maak ik een tijd wijziging in het programma van een dag en vervolgens loop ik door het Home scherm om enkele tegels te raadplegen en vervolgens bekijk ik ook het duimpje nog even.
Hierna blijft het scherm helder verlicht en op het rondje drukken om het dimscherm te activeren helpt niet, wel de resetknop onder Toon.
Theo,
Je hebt een jailbreak gevonden!
Badge +5
Theo,
Je hebt een jailbreak gevonden!

Inderdaad!
Bij mijn firmware versie kun je het dimmen uitschakelen. Alles is gewoon bedienbaar.
Wel heb ik eerst de normale helderheid wat omlaag gebracht om het scherm niet te veel te belasten. Ik weet ook nog niet wat het gevolg van de temperatuur in Toon zal zijn.
Oké Theo,

Ik ben nieuwsgierig hoe dat, zoals eerder beloofd met het flitsen, in de volgende versie(s) wordt aangepakt!
De te hoge temperatuur kan wellicht de temperatuur sensor van streek maken; uiteraard straks in het stookseizoen van belang.
Badge +5
Oké Theo,

Ik ben nieuwsgierig hoe dat, zoals eerder beloofd met het flitsen, in de volgende versie(s) wordt aangepakt!
De te hoge temperatuur kan wellicht de temperatuur sensor van streek maken; uiteraard straks in het stookseizoen van belang.

Tijdens het "bevroren" scherm heb ik de helderheid iets opgeschroefd waarna hij spontaan weer herstelde. Ik vermoed dat het opslaan van wijzigingen in het programma de oorzaak van de "scherm-vastloper" is. Ik kan het zo weer reproduceren.
Reputatie 4
Badge +4
@Yobotje,

De kwestie waarbij Toon niet meer overschakelt naar de dimstand heb ik uitgezet bij de software ontwikkelaars. Zodra ik er meer informatie over heb, laat ik het weten!
Badge +5
@Yobotje,

De kwestie waarbij Toon niet meer overschakelt naar de dimstand heb ik uitgezet bij de software ontwikkelaars. Zodra ik er meer informatie over heb, laat ik het weten!

Eva, bedankt voor je reactie.
Reputatie 4
Badge +4
@Yobotje,

Ik heb meer informatie voor je. De kwestie die jij omschrijft is een bekende bug waar op dit moment aan gewerkt wordt. Er is een andere oplossing dan een reset van het display. Je kan hiervoor een tijdelijke workaround gebruiken: menu-> instellingen -> scherm -> scherm uit -> direct op opslaan drukken (dus er hoeft geen wijziging plaats te vinden in de opties). Hierna zou het dimscherm weer moeten werken. Ik hoop dat de bug spoedig is verholpen en je deze workaround niet meer hoeft te gebruiken.
Badge +5
@Yobotje,

Ik heb meer informatie voor je. De kwestie die jij omschrijft is een bekende bug waar op dit moment aan gewerkt wordt. Er is een andere oplossing dan een reset van het display. Je kan hiervoor een tijdelijke workaround gebruiken: menu-> instellingen -> scherm -> scherm uit -> direct op opslaan drukken (dus er hoeft geen wijziging plaats te vinden in de opties). Hierna zou het dimscherm weer moeten werken. Ik hoop dat de bug spoedig is verholpen en je deze workaround niet meer hoeft te gebruiken.

Eva, bedankt! Heb inmiddels zelf ook een workaround gevonden. Na het wijzigen van de helderheid van het scherm tijdens de "freeze" hersteld het probleem zich. Goed om te weten dat het probleem bekend is.