Toon deinstaleren, wie wil mij helpen ? | Eneco Community
beantwoord

Toon deinstaleren, wie wil mij helpen ?

• 19 januari 2019
  • 17 reacties
  • 437 Bekeken

Ik wil de Toon verwijderen uit mijn huis, teveel problemen in samenwerking met mijn cv ketel(steeds storing) met als gevolg vlizotrap op en af 5 x daags om te resetten, 2x monteur geweest binnen garantie termijn, nu n paar weken later garantie verlopen, dus komen ze niet meer !!!, en tot op heden zelfde probleem,mondeling is mij toegezegd de Toon te komen verwijderen als deze weer niet naar behoren functioneert.Duh...dus niet, als coulance hebben ze wel mijn abonnement stopgezet(ongevraagd).Ben vrouw alleen, durf niet aan mijn cv ketel te klussen(ondeskundig).Cv ketel is eigendom wooncorporatie ,servise (onderhoud)aan de ketel is door plaatsing van de Toon stop gezet,volgens onderhouds firma cv ketels is de storing te wijten aan installatie van de Toon, deze wordt weer (kosteloos)hervat als de Toon verwijderd is.

Mijn vraag; is hier iemand die dit voor mij wil doen omgeving Mierlo Noord-Brabant.Want Eneco komt afspraken niet na en ik zit met de gebakken peren.

Mijn advies aan iedereen die overdenkt de Toon te laten instaleren in een huurwoning:
Vraag om toestemming instaleren Toon aan wooncorporatie. (ketelmodule)(heb ik tot mijn grote spijt, niet aan gedacht).
icon

Beste antwoord door ThehogNL 19 januari 2019, 18:15

Zoals je in dit plaatje ziet komen er twee draadjes (plus stroom links) uit de ketelmodule: https://i0.wp.com/ehoco.nl/wp-content/uploads/2018/02/ketelmodule.png?resize=800%2C244&ssl=1

Die moet je dus doorverbinden met elkaar (kleur op kleur) met een kroonsteentje.

De ene kant loopt inderdaad naar de ketel. De andere kant loopt via de muur uiteindelijk naar je woonkamer naar de toon (en dus straks de honeywell).
Bekijk origineel

17 Reacties

Hoi Lenneke,
Is er geen kennis/buurman die je even te hulp kan schieten?

De werkzaamheden stellen echt niets voor.
CV even stroomloos maken.
De ketelmodule van Toon bij je CV verwijderen; stroomadapter verwijderen; kroonsteentje om de draden weer door te verbinden.
Toon®️ schuin omhoog van zn grondplaat lichten en deze muurplaat loskoppelen (los schroeven groene blokje) van het draadje naar je CV.
Oude thermostaat weer terug plaatsen.
Brandje,Dank voor uw reactie.
Sorry maar als ik een kennis of buren had die ik hiervoor zou willen benaderen had ik de vraag hier niet geplaatst

Met vriendelijke groet,Lenneke
Dat begrijp ik ook, maar dat er een reactie komt van het forum van iemand in de buurt van Mierlo woont, die kans acht ik erg klein.
Vandaar mijn advies.
Heb je ook gedacht aan wijkorgsnisaties/klussendienst die vaak hulp bieden in dit soort situaties.

Een klussendienst in jouw omgeving is bv:

https://geldrop.pvge.nl/component/content/article?layout=edit&id=2358
Dank je wel voor de tip
Reputatie 6
Badge +3
@FireChief jij woont toch in eindhoven. Lijkt me een leuke klus voor jou 🙂
Reputatie 6
Badge +3
@Lenneke37 heb je nog wel de oude thermostaat dan? Kan je vertellen wat voor type dat is?
Het is waarschijnlijk zo makkelijk als het ophangen van een lamp. Kunnen we je wel doorheen praten.
Ja die heb ik en die kan ik,hoop/ denk ik,zelf wel aansluiten(Honeywell modulation)T87M1003 zo'n simpel aan uit ronde,het gaat om de cv ketel.
Dank je wel voor het meedenken.
Groetjes
Reputatie 6
Badge +3
Ok dat is zelfs een zogenaamde opentherm thermostaat. Waarschijnlijk hangt je toon ook aan opentherm en is het heel simpel. Als de toon niet aan opentherm zit is het ook geen probleem overigens.

Enige wat je nodig hebt is een kroonsteentje (https://static.webshopapp.com/shops/087504/files/037934688/kroonsteentje-suikertje-of-lusterklem-van-wit-kuns.jpg) en een kleine platte schroevendraaier.

Je moet eerst beginnen bij de ketel. Daar hangt een ketelmodule van Toon. (zie https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/eneco-nl/attachment/fdedeed8-c87a-4ce7-90d5-f2b7a89dee5f.png)

Die haal je eerst van het stroom af. Vervolgens haal je aan beide kanten de twee kleine draadjes los. Maak deze met een kroonsteentje aan elkaar vast. Kleur op kleur.

Zie hier hoe je de honeywell thermostaat aan muur hangt: https://www.youtube.com/watch?v=1b-Z-VCXYN0
De toon zelf klik je van de muurmeugel af door de onderkant naar je toe te trekken (je trekt hem dus ietsjes schuin). Dan klikt hij zo van de muurbeugel af.
De kabeltjes die nu in de muurbeugel van de toon zitten maak je los en schroef je in die honeywell muurbeugel. Het maakt niet uit welke kabeltje in welke aansluiting.
Er zit een draadje in mijn ketel verbonden met de ketelmodule bedoel je die?maar als ik die losmaak waar moet deze dan weer aan verbonden worden dmv kroonsteentje...@Blond

ik ga morgen eens rustig t geheel bekijken en kijken of ik ergens een kroonsteentje heb liggen en dan ga ik ,zei ze stoer...😁kijken of ik het aandurf, ben zo bang dat wanneer de monteur van onderhoud cv komt dat hij,t niet goed keurt en dan is de beer echt los,dan kan ik voor alle kosten opdraaien,( Dank je wel ENECO 😠).Laat je weten of het allemaal gelukt is,heel erg bedankt,fijne avond

De draden in de meterkast en die plakkers kan ik gewoon eraf trekken toch?
Moet ik de toon terug zetten naar fabrieksinstelling alvorens deze te verwijderen?
Reputatie 6
Badge +3
Ja, kan (op een nette manier als 't effe kan).
Succes morgen.

Als het helemaal niet lukt, trek even aan de bel.

Kom net terug uit Geldrop, was al een beetje in de buurt ...
owww wat jammer,wanneer kom je weer in de buurt,ik vind het erg eng allemaal,maar ga mijn best doen.
Reputatie 6
Badge +3
Hmmm ... ik kom 1x per jaar in Geldrop (om zaden af te halen)....
Maar goed. als je echt omhoog zit rij ik nog wel een keer die kant op 🙂

Toon hoef je niet per se terug te zetten naar fabrieksinstellingen, kan later altijd nog.
Reputatie 6
Badge +3
Zoals je in dit plaatje ziet komen er twee draadjes (plus stroom links) uit de ketelmodule: https://i0.wp.com/ehoco.nl/wp-content/uploads/2018/02/ketelmodule.png?resize=800%2C244&ssl=1

Die moet je dus doorverbinden met elkaar (kleur op kleur) met een kroonsteentje.

De ene kant loopt inderdaad naar de ketel. De andere kant loopt via de muur uiteindelijk naar je woonkamer naar de toon (en dus straks de honeywell).
YESSSSSSS het is me gelukt.

Iedereen Dank je wel !!!!Fijne zondag
Reputatie 6
Badge +3
Mooi dat het gelukt is! Onderschat jezelf niet te snel he 🙂
Heeft niet zozeer met onderschatten te maken🤣meer met zelfkennis hihi @tweelinkerhandenwat techniekbetreft
Reputatie 6
Badge +3
Gefeliciteerd 😀
Kind kan de was doen, toch?

Reageer