Toon® Cadeau t.w.v. € 195,- | Eneco Community

Toon® Cadeau t.w.v. € 195,-

• 21 februari 2013
  • 30 reacties
  • 3214 Bekeken

Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 107 reacties
Ben ik weer te vroeg geweest met bestellen van Toon en Nieuw contract:)

Dit hoorde ik van mijn echtgenote ik zie dat het niet waar was alleen de aansluiting

maar ik moet ze weer gelijk geven:)

Word klant

Ontvang nu Toon cadeau (t.w.v. €120) bij een 3-jarig contract voor Ecostroom®️ en gas. De thermostaat met direct inzicht in uw energieverbruik. Zo houdt u grip op uw energiekosten.

karst

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

30 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dus aansluitkosten die nog nooit iemand betaald heeft volgens mij (lokkertje lijkt mij) en een gratis toon. de cadeaus worden steeds duurder merk ik. 😉 nu nog iets voor vaste klanten en ja ik weet het standaard antwoord al.
Reputatie 6
Badge +1
Zo ben ik ook ingestapt en geswitcht. En over 3 jaar kijk ik wel weer, wie dan leeft, dan zorgt. Alleen eneco moet dan ook rekening houden met mijn denkwijze, dat ik klant ben en iedere energieleverancier mijn geld en dus gunst wil hebben en ik heb het dus indirect voor het uitzoeken.

Mijn vorige leverancier gaf me een flut aanbod, en toen ik overstapte kon er in een keer veel meer, maar dan is het voor mij te laat. Als ik weg ga dan zijn de kansen verkeken. In mijn optiek moeten ze daar maar eerder aandenken. Ik geef de huidige aanbieder altijd de 1e kans om mij te behouden met een redelijk tot goed bod (Essent is dat ruim 18 jaar gelukt ) en als ze die niet willen pakken...............dan jammer!

maar dit gaat pas voor mij over 3 jaar spelen en dan nogmaals, wie dan leeft, dan zorgt, ook al is Eneco nu al wel gewaarschuwd.
Dus aansluitkosten die nog nooit iemand betaald heeft volgens mij (lokkertje lijkt mij) en een gratis toon. de cadeaus worden steeds duurder merk ik. 😉 nu nog iets voor vaste klanten en ja ik weet het standaard antwoord al.

Al 33 jaar klant bij eneco. Nooit overgestapt. Nooit getwijfeld. Zoals velen Toon aangeschaft/gekocht.
Nu als cadeau.
Ja, je krijgt korting op uitstapjes maar eigenlijk zou een groot cadeau voor trouwe klanten ook wel leuk zijn.
Badge

Al 33 jaar klant bij eneco. Nooit overgestapt. Nooit getwijfeld. Zoals velen Toon aangeschaft/gekocht.
Nu als cadeau.
Ja, je krijgt korting op uitstapjes maar eigenlijk zou een groot cadeau voor trouwe klanten ook wel leuk zijn.

Ik heb geen Toon, doe het met de info van de slimme meter! Ik ben ook nog nooit bij een andere energieleverancier geweest. Ben er ook huiverig voor, kennissen zijn vorig jaar overgestapt op Oxxio (jawel voor de Ipad) en moeten allemaal flink bijbetalen! En ze hebben het te betalen bedrag per maand al hoger gezet als dat ze bij Eneco hadden. Dure Ipad dus.
goedemorgen Ik heb ook Toon genomen en vond het desillusie Heb hem van de week weer laten verwijderen en een normale thermostaat geplaatst. Krijg wel mijn centen van Toon terug maar de extra kosten die ik de afgelopen maanden heb gehad niet. Eneco is niet soepel wat dat betreft en ik heb besloten om over te stappen naar een andere leverancier zodra mijn contract is afgelopen. Nee klanten binding voor vaste klanten kennen ze niet.
Reputatie 6
Badge +1
goedemorgen Ik heb ook Toon genomen en vond het desillusie Heb hem van de week weer laten verwijderen en een normale thermostaat geplaatst.

Jammer, jammer. Ik ben wel zeer tevreden over Toon. Dat hij helemaal perfect is, wil ik niet zeggen, maar hij doet wat hij moet doen en wat extra. En niet vergeten Toon is en blijft in ontwikkeling. En ontwikkelen kost tijd en geeft problemen. Altijd. ( kijk bv maar naar Windows)

Eneco is niet soepel wat dat betreft en ik heb besloten om over te stappen naar een andere leverancier zodra mijn contract is afgelopen. Nee klanten binding voor vaste klanten kennen ze niet.

Ik zou toch eens met Eneco gaan praten en misschien komen jullie samen tot een goed alternatief. Ik denk dat ze je toch graag als klant willen behouden, als het er op aan komt.
Daarbij: Lees maar eens naar het bericht van kaat, bij iedere energieleverancier is wel iets te klagen.
jvp

Ik ben al 8 mndn in gesprek met de mensen van Eneco en mag toch wel zeggen dat ik toch wel geduld heb gehad. Had het meer op prijs gesteld dat er iemand eens was langsgekomen, behalve de rits monteurs die ook gezegd hebben om toon maar weg te doen, omeen s face too face te praten maar ook dat is er nooit van gekomen. Dus helaas ze zijn van hunnerzijde verder niet van plan iets te doen. Het enige positieve hier aan is ik krijg de kosten van toon en de updates terug. En ik begrijp ook dat als je iets nieuws op de markt breng dat je geduld moet hebben. Maar er is zelfs een monteur geweest die gezegd heeft dat dit product te vroeg op de markt gebracht is!!
Sorry hoor maar toen was het vertrouwen weg. mvg
Herman 

Maar er is zelfs een monteur geweest die gezegd heeft dat dit product te vroeg op de markt gebracht is!!
Herman 

Gezien de vele tevreden Toon gebruikers, die de mogelijkheden van Toon omarmen kan je mi niet stellen dat Toon te vroeg in de markt is gezet. 
Als Toon doet wat ie niet doen wat wil je dan nog meer. En uiteraard blijven er bij electronisch apparaten altijd wel installatie problemen. 
Van deze monteur heb ik geen hoge pet op!!
Reputatie 6
Badge +1
jvp

Ik ben al 8 mndn in gesprek met de mensen van Eneco en mag toch wel zeggen dat ik toch wel geduld heb gehad. Had het meer op prijs gesteld dat er iemand eens was langsgekomen, behalve de rits monteurs die ook gezegd hebben om toon maar weg te doen, omeen s face too face te praten maar ook dat is er nooit van gekomen. Dus helaas ze zijn van hunnerzijde verder niet van plan iets te doen. Het enige positieve hier aan is ik krijg de kosten van toon en de updates terug. En ik begrijp ook dat als je iets nieuws op de markt breng dat je geduld moet hebben. Maar er is zelfs een monteur geweest die gezegd heeft dat dit product te vroeg op de markt gebracht is!!
Herman 

Ik heb je berichten in andere forums gelezen en vind het allemaal zeer spijtig wat er is gebeurd. Maar ik vraag me af ofdat jou probleem, zo ver strekkend, een algeheel probleem, of een incidenteel probleem was. Nietemin neemt dit niet weg, dat 1 ontevreden Toon gebruiker er 1 te veel is. Maar laten we wel stellen dat er altijd maandagochtend producten tussen zitten. Het betekend echter dan niet meteen dat het gehele merk en product slecht is. Dat de projectontwikkelaars niks doen, geloof ik niet zo zeer, echter jij merkte er niks van, omdat het allemaal achter de schermen gebeurd. Het is een veel ingewikkelder proces dan wij allemaal kunnen denken en dromen.

Maar nogmaals, ik begrijp je frustratie en actie. Ik zou in jou situatie hetzelfde gedaan hebben, echter is dat bij mij niet het geval en sta ik nog voor de volle 100 %, zoals meer Toon gebruikers achter het product, ondanks zijn nukken.
Badge
Ik heb je berichten in andere forums gelezen en vind het allemaal zeer spijtig wat er is gebeurd. Maar ik vraag me af ofdat jou probleem, zo ver strekkend, een algeheel probleem, of een incidenteel probleem was. Nietemin neemt dit niet weg, dat 1 ontevreden Toon gebruiker er 1 te veel is. Maar laten we wel stellen dat er altijd maandagochtend producten tussen zitten. Het betekend echter dan niet meteen dat het gehele merk en product slecht is. Dat de projectontwikkelaars niks doen, geloof ik niet zo zeer, echter jij merkte er niks van, omdat het allemaal achter de schermen gebeurd. Het is een veel ingewikkelder proces dan wij allemaal kunnen denken en dromen.

Maar nogmaals, ik begrijp je frustratie en actie. Ik zou in jou situatie hetzelfde gedaan hebben, echter is dat bij mij niet het geval en sta ik nog voor de volle 100 %, zoals meer Toon gebruikers achter het product, ondanks zijn nukken.

Toch kan ik me voorstellen dat er meer ontevreden gebruikers zijn... ik ben ook nog steeds gewend om mijn thermostaat met de hand op de gewenste temperatuur te zetten 😛 Ik zou er ook erg veel moeite mee hebben dat Toon allerlei dingen voor mij ging zitten bepalen!

Fijn dat het bij anderen goed werkt! Toon Cadeau klinkt leuk, maar schijnt alleen te werken met een slimme meter van na 1-1-2012.

Toon Cadeau klinkt leuk, maar schijnt alleen te werken met een slimme meter van na 1-1-2012.

Die stelling is niet juist of je bedoelt het anders.
Ik heb (gelukkig) geen slimme meters (zie voetnoot) en Toon functionneert vanaf het begin meer dan fantastich..............
Reputatie 6
Badge +1

Toch kan ik me voorstellen dat er meer ontevreden gebruikers zijn

Er zijn altijd wel ergens ontevreden gebruikers. Maar gelukkig zijn er meer tevreden gebruikers dan ontevreden gebruikers. Anders zou Toon allang op de schop zijn gegaan en uit de handel genomen worden en niet worden doorontwikkeld. Ik ga er toch maar vanuit dat Eneco niet aan een spreekwoordelijk dood paard aan het trekken is.

dat Toon allerlei dingen voor mij ging zitten bepalen

Toon is een dom ding die niet zelf kan denken. Alles wat Toon doet, is door de mens ingeprogrammeerd.  Als daar een fout in zit, gaat hij dus dingen doen die de programmeur geprogrammeerd heeft. Al is het niet goed.

Daarbij kun je een werkprogramma zelf instellen. Dat doe je zelf. Toon voert het alleen uit. Ook kun je het werkprogramma afzetten en dan is het een handbediende thermostaat, via een tochscreen. Niet meer, niet mindér.
Zoals Brandje al zei werkt Toon ook zonder slimme meter. Je krijgt dan optische ogen op de gas en elektriciteitsmeter. 

Maar nogmaals, als er in de programmatuur iets fout zit, doet Toon het ook fout. Maar als je hand thermostaat erg afwijkt in temperatuur ( laten we zeggen 5 graden) en je zet de knop op 20 dan wordt het bij u ook of maar 15 graden, of 25. Graden. En ik weet zeker dat er over  uw huidige thermostaat ook negatieve reacties te vinden zijn, als je er naar opzoek gaat
Badge

Toch kan ik me voorstellen dat er meer ontevreden gebruikers zijn

Er zijn altijd wel ergens ontevreden gebruikers. Maar gelukkig zijn er meer tevreden gebruikers dan ontevreden gebruikers. Anders zou Toon allang op de schop zijn gegaan en uit de handel genomen worden en niet worden doorontwikkeld. Ik ga er toch maar vanuit dat Eneco niet aan een spreekwoordelijk dood paard aan het trekken is.

dat Toon allerlei dingen voor mij ging zitten bepalen

Toon is een dom ding die niet zelf kan denken. Alles wat Toon doet, is door de mens ingeprogrammeerd.  Als daar een fout in zit, gaat hij dus dingen doen die de programmeur geprogrammeerd heeft. Al is het niet goed.

Daarbij kun je een werkprogramma zelf instellen. Dat doe je zelf. Toon voert het alleen uit. Ook kun je het werkprogramma afzetten en dan is het een handbediende thermostaat, via een tochscreen. Niet meer, niet mindér.
Zoals Brandje al zei werkt Toon ook zonder slimme meter. Je krijgt dan optische ogen op de gas en elektriciteitsmeter. 

Maar nogmaals, als er in de programmatuur iets fout zit, doet Toon het ook fout. Maar als je hand thermostaat erg afwijkt in temperatuur ( laten we zeggen 5 graden) en je zet de knop op 20 dan wordt het bij u ook of maar 15 graden, of 25. Graden. En ik weet zeker dat er over  uw huidige thermostaat ook negatieve reacties te vinden zijn, als je er naar opzoek gaat

Grappig, want als ik in MijnEneco de test doe of Toon iets voor mij is.... dan zegt Eneco "jammer maar helaas"! 😛 Ik kom uit de informaticawereld en weet wel dat computers domme dingen zijn... maar ik lees hier toch ook genoeg om te weten dat er nog het een en ander verbeterd moet worden voor wat betreft die programmatuur.
Ik heb ook nog een losse thermometer in huis, dus ben niet alleen afhankelijk van wat de thermostaat aangeeft.

Zoals ik elders al gezegd heb, ik stook zuinig en heb inmiddels een rondje stroomgebruikers in mijn huis gemaakt. Als ik nu meer stroom op een dag gebruik dan weet ik dat ik Frituur/Oven/Droger gebruikt heb. Ik blijf nog lekker een tijdje lezen over Toon 😉 Zolang ik genoeg heb aan mijn dagelijkse update van mijn slimme meter (gecombineerd met een slimme blik in de meterkast) heb ik een aardig overzicht.
Nou wij zijn als Toon gebruikers niet boos hoor. 
Voorlopig vind ik het een prima thermostaat met een veelheid aan info. En Toon doet hier perfect wat ie moet doen. Daar heb ik 'm voor genomen. 
Vroeger zat ik vaak slim in de meterkast te kijken en nu kijk ik met genoegen op het display van Toon. 
En ben ik lui dan kijk ik op m'n iPhone en heb ook een prima zicht op de werking van Toon. 
Heerlijk om op afstand je CV aan te kunnen zetten op de tijd die jij op afstand wilt. 
Thuis komen dan in een voor verwarmt huis geeft een rijk comfort gevoel. 
pff ik heb em nu 2 weken  en nu ineens gratis
Reputatie 7
Badge +7

Hij is pas gratis als je een energie contract voor 4 jaar vast neemt.

Nu een 4 jaars contract nemen?
Reputatie 6
Badge +1
pff ik heb em nu 2 weken en nu ineens gratis

Nu een 4 jaars contract nemen?

Heeft geen zin meer, want hij heeft hem al. Op verkeerde tijd aangeschaft, maar thats all in the game. ( hebben we het al over gehad in een ander topic ) Of zou Eneco het bedrag willen kwijtschelden als hij nu een 4 jarig contract zou nemen. Het is het proberen waard.

Of hij is een nieuwe klant en is ingestapt met een andere aanbieding. dan zal het ophouden.
Ik ga er vanuit dat hij een variabel contract heeft en Toon heeft genomen. 
De aanbieding van 4 jaar geldt ook voor bestaande klanten. 
Het is maar of je dat wilt. 
Als het anders is horen we het wel van @debarman. 
Reputatie 6
Badge +1
@kaat

Grappig, want als ik in MijnEneco de test doe of Toon iets voor mij is.... dan zegt Eneco "jammer maar helaas"! :p

Maar dan kunt u Toon ook niet bestellen. Hoe spijtig dan ook zal Eneco Toon ook niet leveren of komen plaatsen, omdat uit de test blijkt dat uw "klantomgeving" niet geschikt is voor Toon. :(

maar ik lees hier toch ook genoeg om te weten dat er nog het een en ander verbeterd moet worden voor wat betreft die programmatuur.

Zoals eerder gezegd, is Toon nog steeds in ontwikkeling en heeft idd hier en daar zijn problemen. Maar Eneco probeerd dit zo goed mogelijk aan te passen en op te lossen. Ook dat gaat niet altijd vlekkeloos. Maaar wij hebben in diverse topic kunnen lezen dat het achter de schermen geen makkelijk proces is.
Badge

Dit maakt me nieuwsgierig... heb je de Toon gekocht zonder verder te informeren? Heb je een contract voor langere tijd afgesloten?
Ja ók wij zijn er overduidelijk erin getrapt al jaren hebben wij Eneco en overstappen doen wij nooit we vertrouwen Eneco, alleen jammer echt zeer jammer dat de klanten van Eneco moeten toezien dat andere mensen die wel regelmatig wel overstappen cadeau's krijgen om weer klant te worden.
Ze moeten eens wat doen voor de echte trouwe klanten, zoals ieder die als vaste klant zijnde al jaren bij Eneco zitten wij moesten toen € 120,= betalen voor een TOON apparaat en ook nog eens de maandelijkse abonnement wat jaarlijks wordt verrekend.
Zijn er nog meer mensen die in een ootje zijn genomen, ben benieuwd welk antwoord ik zal krijgen van de Moderator van Eneco.......:(
Heel in het begin van Toon waren er al aanbiedingen met een gratis Toon.
Vreemd dat je nooit zo'n aanbod hebt gezien/genomen.
Het abo heeft uiteraard een heel ander doel en is het waard als je gebruik wilt maken van de App's en essentiële update's.
En nu je kan overstappen met behoud van Toon is er toch geen beletsel meer??
Reputatie 7
Badge +6
@heusd112

We hebben voor nieuwe en bestaande klanten exact dezelfde aanbiedingen in combinatie met Toon, dat was een aantal jaren geleden ook al zo. Wanneer je je contract wil bespreken met een van mijn collega's kan ik je daar over laten bellen. ik hoor graag of je dat op prijs stelt.

Groet,

Folkert
Reputatie 4
Badge +2
Ik ben heel mijn leven al klant bij Eneco en heb dezelfde aanbieding gehad.
Al zou je hem helemaal moeten betalen is het de investering ook dubbel waard.
Met een gewoon rijtjes huis scheelt het zomaar 10 euro in de maand wat je bespaart.
Dus minder kosten, veel inzicht en gemak.