Toon behouden na vetrek bij Eneco | Eneco Community
beantwoord

Toon behouden na vetrek bij Eneco

• 21 juli 2013
  • 19 reacties
  • 15794 Bekeken

Beste eneco,

Zoals in een ander topic ben ik mischien van plan om weg te gaan (afhankelijk van de afhandeling)
maar stel voor,,   ik ga toch weg.

Kan ik mijn toon inleveren of heb ik een onbruikbaar apperaat als x reset komt?
hoe gaat eneco hiermee om?  want is het eigendom van de klant of van eneco? en tot hoeverre mag eneco het apperaat onbruikbaar maken na een reset?

Groetjes stefan
icon

Beste antwoord door Danielle 26 juli 2013, 11:11

@Stefan Lousberg,

Zoals ik kan zien is de afhandeling van je vraag in het andere topic naar tevredenheid, klopt dat? We hopen dat je klant blijft.

Maar stel dat je overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen alle functies waar je de abonnementskosten voor betaalt. Dat zijn de internetdiensten zoals het weer en verkeer, het Satus Verbruik, de opgebouwde historie, de bedragen en de App Toon op afstand.
Het enige wat in tact blijft is het momentaan verbruik en de thermostaatfunctie.
Wat JVP aangeeft is in werkelijkheid net iets anders over de fabrieksreset. Toon terugzetten naar de fabrieksinstellingen is niet nodig, want als je overgestapt bent stoppen wij het abonnement van Toon en daardoor zijn de bovengenoemde functies niet meer zichtbaar/beschikbaar.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Ok bedankt voor de reactie,

dat is dan ook weer dijdelijk voor later.
Reputatie 6
Badge +1
@Allen

De activatiecode blijft hetzelfde, we beëindigen alleen de extra functies en de kosten die in rekening worden gebracht. Mocht het nodig zijn om een fabrieksreset uit te voeren kan dezelfde activatiecode gebruikt worden die bij de aanschaf van Toon is meegeleverd. We maken een nieuwe activatiecode bij een verhuizing waarbij de oude bewoner de Toon laat hangen.

@Tonaatje

Het is mogelijk weer gebruik te maken van het abonnement mocht je hier in de toekomst weer gebruik van willen maken.

dank je wel voor je heldere uitleg.Weer veel wijzer geworden.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

De activatiecode blijft hetzelfde, we beëindigen alleen de extra functies en de kosten die in rekening worden gebracht. Mocht het nodig zijn om een fabrieksreset uit te voeren kan dezelfde activatiecode gebruikt worden die bij de aanschaf van Toon is meegeleverd. We maken een nieuwe activatiecode bij een verhuizing waarbij de oude bewoner de Toon laat hangen.

@Tonaatje

Het is mogelijk weer gebruik te maken van het abonnement mocht je hier in de toekomst weer gebruik van willen maken.
Reputatie 6
Badge +1

Ja dat klopt, omdat hij verbinding wil maken met het service-center.
Nou die code krijgt ie niet, maar Toon funtionneert dan wel als thermostaat en verbruiksdata komt uiteraard ook gewoon binnen.
Let op! Ik ga uit van een analoge meter, slimme meter weet ik niet zeker.

Ja maar ik trek het echt in twijfel, omdat bij de herinstalatie van een vriend, die een storing had in zijn internetverbinding, was het niet mogelijk om verder in de software te komen. de activatiecode moest eerst gevalideerd worden. Zonder validatie geen toegang tot de software. Een dag later had hij weer internet en na validatie, kon de instalatie verrder afgewerkt worden. vandaar de opmerking, dat bij een fabrieksinstalatie zonder abbo, je niet verder komt omdat de ativatiecode niet meer gevalideerd kon worden en Toon dus bij deze actie onbreukbaar word

Vandaar ook de vraag aan Danielle nogmaals aangekaard. Zij kunnen dan ook aan geven hoe te handelen in deze situatie.Dus Toon in fabrieksinstelling en geen abbo of klant bij Eneco.

Maar als je eenmaal in de software zit dan maakt het niet uit ofdat je een De meter geeft de data wel door.
Zodra je een fabrieksreset geeft zal de laatst bekende software weer actief worden.
En dat is niet de software bij aflevering, simpel weg omdat er meerdere hier een fabrieksreset hebben gegeven en dan ging Toon ook niet daarna een laatste update ophalen.
Wel ben je uiteraard al je koppelingen kwijt met ketel en verbruiksmeters, maar omdat in te stellen heb je geen account/actvatiecode voor nodig.

ik betwijfel het Ton, wat je daar zegd. Zodra Toon in fabrieksinstelling is terug gezet, vraagt hij eerst om de activatiecode, alvoorts je verder kunt en dus in de software komt. Dus geen correcte activatiecode, geen toegang.

Hoi Jürgen,

Ja dat klopt, omdat hij verbinding wil maken met het service-center.
Nou die code krijgt ie niet, maar Toon funtionneert dan wel als thermostaat en verbruiksdata komt uiteraard ook gewoon binnen.
Let op! Ik ga uit van een analoge meter, slimme meter weet ik niet zeker.
Reputatie 3
Badge
Iemand die geen klant is van Eneco maar deze heeft overgenomen van een oude bewoner kan volgens mij een code aanvragen bij ze voor activatie van de toon zelf. dat is dacht ik wel is genoemd.
Reputatie 6
Badge +1
Zodra je een fabrieksreset geeft zal de laatst bekende software weer actief worden. 
En dat is niet de software bij aflevering, simpel weg omdat er meerdere hier een fabrieksreset hebben gegeven en dan ging Toon ook niet daarna een laatste update ophalen. 
Wel ben je uiteraard al je koppelingen kwijt met ketel en verbruiksmeters, maar omdat in te stellen heb je geen account/actvatiecode voor nodig. 

ik betwijfel het Ton, wat je daar zegd. Zodra Toon in fabrieksinstelling is terug gezet, vraagt hij eerst om de activatiecode, alvoorts je verder kunt en dus in de software komt. Dus geen correcte activatiecode, geen toegang.
Reputatie 6
Badge +1
Ja ,

dit klopt exact, ik heb geen abonement voor live updates.

toon geeft alleen actueel energie verbruik, en hij werkt als thermostaat. Meer heb je dan niet.

Ik vraag me wel af of je hem wel weer later kan activeren ?

Uiteraard, want zodra je account bij Eneco weer wordt geactiveerd, krijg je weer een activatiecode; je ontvangt weer updates voor je Toon enz.

Allemaal prima, maar nu nog steeds de vraag wat er gebeurd in de situatie, geen abonement en Toon door omstandigheden in fabrieksinstelling moeten zetten. Kom je dan zonder activatiecode wel of niet in de software. Ik ben dus van mening dat het andwoord niet is. Dus als je overstapt en door omstandigheden komt je in fabrieksinstellingen, dan kun je toon dus "we gooien".
Ja ,

toon geeft alleen actueel energie verbruik, en hij werkt als thermostaat. Meer heb je dan niet.

Uiteraard, want zodra je account bij Eneco weer wordt geactiveerd, krijg je weer een activatiecode; je ontvangt weer updates voor je Toon enz.
Ja ,

Ik kan me vergissen maar een ander kon toch een activatiecode aanvragen als je een toon overnam van een ander of ging verhuizen en in een huis ging wonen waar een toon hangt. dus volgens mij klopt er iets niet...

Wat bedoel je Jeroen?
Uiteraard kan je je Toon meeverhuizen of overdoen aan een ander.
De enige koppeling is je Eneco-account en de code die je krijgt.

Maar hier gaat het over het geheel stoppen met het abonnement voor Toon.
Dan blijven er maar 2 zaken over:

1) hij blijft werken als thermostaat
2) hij blijft het verbruik van energie doorgeven.
Reputatie 3
Badge
Ik kan me vergissen maar een ander kon toch een activatiecode aanvragen als je een toon overnam van een ander of ging verhuizen en in een huis ging wonen waar een toon hangt. dus volgens mij klopt er iets niet...
Reputatie 6
Badge +1

Wat JVP aangeeft is in werkelijkheid net iets anders over de fabrieksreset. Toon terugzetten naar de fabrieksinstellingen is niet nodig, want als je overgestapt bent stoppen wij het abonnement van Toon en daardoor zijn de bovengenoemde functies niet meer zichtbaar/beschikbaar.

Hoezo @Danielle?

Als je om een of andere reden Toon ooit terug zet in fabrieksinstellingen ( als is het maar perongelijk verkkeerde knopje) dan kun je toon toch niet meer hetaanmelden met de activatiecode en kom je niet meer in de sturingssoftware van Toon, omdat toon geen contact meer krijgt met Eneco. Daarmee verloopt toch indirect de softwarelicentie en klopt het verhaal toch?

Heb Toon bij iemand een fabrieksreset ingesteld en die had op dat moment geen internet en daardoor dus ook geen toegang tot Toon en dus kon er ook niet verder gegaan worden met instalatie dus............hoe kan dat dan?
Ok,  bedankt voor de tip,
dus de wifi bij vetrek uitzetten zodat toch globaal blijf zien hoeveel ik verbruik in aantal wats, 
Reputatie 7
Badge +6
@Stefan Lousberg,

Zoals ik kan zien is de afhandeling van je vraag in het andere topic naar tevredenheid, klopt dat? We hopen dat je klant blijft.

Maar stel dat je overstapt naar een andere leverancier, dan vervallen alle functies waar je de abonnementskosten voor betaalt. Dat zijn de internetdiensten zoals het weer en verkeer, het Satus Verbruik, de opgebouwde historie, de bedragen en de App Toon op afstand.
Het enige wat in tact blijft is het momentaan verbruik en de thermostaatfunctie.
Reputatie 6
Badge +1
enig verschil met windows aka computers is er toegang tot het systeem, 
bij toon niet,  of vergis ik me?

maar is toon zonder activatie te gebruiken als termostaat?

@jvp je bent wel aktief op forum op zo'n zondag, fijn weekend,  
gr stefan

Ik verveel me altijd op zondag, dus dan maak ik me hier maar nuttig ;)

Eneco heeft geen toegang tot Toon. Behalve als je het klanten ondersteunings button activeerd. Er word hier ooit door Eneco om gevraagd.

Toon is, nadat je weg bent bij Eneco of als je je abonement voor Toon hebt opgezegd, gewoon nog te gebruiken als thermostaat en energie managmentsysteem. ( Zolang je geen fabrieksreset uitvoert, want dan moet hij verbinding maken met Eneco en dat kan hij dan niet meer en vervalt je licentie ) Dus de aansturing van de ketel, en de gegevens van de meters blijven gewoon werken.  Ook je historie blijft in takt. Echter Toon aansturen via de App vervalt wel.
enig verschil met windows aka computers is er toegang tot het systeem, 
bij toon niet,  of vergis ik me?

maar is toon zonder activatie te gebruiken als termostaat?

@jvp je bent wel aktief op forum op zo'n zondag, fijn weekend,  
gr stefan
Reputatie 6
Badge +1
Beste eneco,

Zoals in een ander topic ben ik mischien van plan om weg te gaan (afhankelijk van de afhandeling)
maar stel voor,,   ik ga toch weg.

Kan ik mijn toon inleveren of heb ik een onbruikbaar apperaat als x reset komt?
hoe gaat eneco hiermee om?  want is het eigendom van de klant of van eneco? en tot hoeverre mag eneco het apperaat onbruikbaar maken na een reset?

Groetjes stefan

Hallo,

Toon is je eigendom en blijft dus van je zelf. Echter zullen er, na je eventuele overstap een aantal functies vervallen, waaronder de updates, bedragen, weer en verkeer informatie.

De softwarelicentie die op Toon draait is een licentie die je in bruikleen  hebt gekregen van Eneco. Het is dus mogelijk dat, zodra je een fabrieksreset uitvoert, je geen toegang meer hebt tot deze software. Zolang je een gewone reset uitvoert zal Toon blijven werken, zoals hij nu werkt. ( dus inclusief zijn probleempjes. )

P.s. Dit is normaal. Als je windows koopt bij een pc en je veranderd bv het moederbord ( overstap naar een andere energieleverancier ) dan is de licentie van de pc ook vervallen en moet je een nieuwe windows versie kopen. Dit komt omdat je de software koopt in die configuratie ( abonnement bij Eneco) en zodra je wat wijzigd vervalt ook daarmee de licentie. ( bij reset de softwarelicentie van toon )