Toon app zonder Eneco energie contract | Eneco Community
beantwoord

Toon app zonder Eneco energie contract

• 17 juni 2019
  • 45 reacties
  • 1387 Bekeken

Badge
goedemiddag

Ik probeer al enige tijd in te loggen in de Toon app , maar het wil niet lukken. Kan iemand hierbij helpen?

Mvgr Natascha
icon

Beste antwoord door Folkert 17 juni 2019, 18:34

@NataschaM

Ik heb dit uitgezet bij de beheerders van Mijn Eneco, deze moeten iets aanpassen zodat je weer gebruik kan maken van de app. Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen laten we het aan je weten via dit topic.
Bekijk origineel

45 Reacties

@vuiltje

I See 😜. Wel heel gek dat het inloggen op de app dan niet lukt. Ik zal je via een pb benaderen m.b.t. het delen van wat gevoelige informatie.

Groet. Urgel

@TinaC
@Urgel
@Folkert

Ok, inloggen op de app lukt nog steeds niet. Hoe gaan we verder vanaf hier?
Reputatie 6
Badge +2
@Daan82

Fijn om te lezen dat je nu gebruik kan maken van de Toon app. Hetzij met een omweg.

Groeten Chantal
Ik heb een ander e-mail adres gebruikt en opnieuw aangemeld hij Eneco. Met deze gebruikers naam kan ik wel de toon app gebruiken.
Er gaat dus iets niet goed bij Eneco wanneer je alleen een toon abonnement neemt.
Bedankt John voor je berichten.

Ok dan wacht ik het nog even af, wel vreemd dat er niet over een welkomsbrief gesproken is.

Gr Daan
Badge
@Daan82

Hoi Daan.
Dat alles in ieder geval werkt is goed om te horen.
In de welkomstbrief staat dat als je nog nooit een abonnement hebt gehad je een instructiemail gaat ontvangen. Als je deze nog niet hebt gehad dan zou ik deze even afwachten. Geef het nog even tijd.
De E-mail die ik bedoel zit niet bij E-mails die je tot nu toe hebt ontvangen.

gr. JohnMod
Dat zijn de mails die ik gekregen heb.
Mik heb samen met je collega de Toon geactiveerd en zon op toon aan gezet. Dit werkt allemaal prima.

Verder geen mails van de app.
Je collega zei dat ik met mijn gebruikers naam en ww zou kunnen inloggen.
Badge
@Daan82

Hoi Daan,

Heb je al wel een instructiemail ontvangen met log-in gegevens?

Gr JohnMod
Ik heb 3 mails gehad.
1: Bevestiging van je bestelling.
2: je contract
3:activeer je abonnement op Toon.

Wanneer ik naar mijn Eneco ga. Krijg ik je kunt nog niet inloggen.
Badge
@Daan82

Hoi Daan. Welkom op het forum en goed dat je jouw vraag hier stelt.
heb je al een Mijn Eneco account aangemaakt? je moet dit account activeren. je hebt hier als het goed is een email over ontvangen.
Deze heb je eerst nodig om uiteindelijk in de app in te loggen met dezelfde inlog gegevens.
In de welkomstbrief die je hebt ontvangen staat overigens dat wanneer je nog nooit een abonnement voor Toon hebt gehad je binnen enkele dagen een instructie mail ontvangt met log-in gegevens.
Als je deze mail nog niet ontvangen hebt zou ik even afwachten.

gr JohnMod
Beste Eneco,

Hoe veel tijd gaat er ongeveer overheen om te kunnen inloggen op de Toon app?
Ik heb gisteten een abonnement afgesloten voor Toon en zou vandaag kunnen inloggen maar het lukt me nog niet.

Gr Daan
Reputatie 7
Badge +1
@vuiltje

I See 😜. Wel heel gek dat het inloggen op de app dan niet lukt. Ik zal je via een pb benaderen m.b.t. het delen van wat gevoelige informatie.

Groet. Urgel
@TinaC
@Urgel
@Folkert

Toch is het zo.😁
En ik heb half juli een account aangemaakt en ik kan er sinds gister inloggen (zie paar berichtjes terug).
Hieronder de screenshots.

Reputatie 7
Badge +1
@TinaC

@Urgel

@Folkert

Okay, volgens mij zijn we een stapje verder.Ik kan nu inloggen bij "Mijn Eneco".Ik kan nog steeds niet inloggen op de Toon app

@vuiltje

Ik kom graag terug op bovenstaande. Hier geef je aan dat je kan inloggen op "Mijn Eneco". Dit is niet mogelijk als je geen elektriciteit en gas afneemt van Eneco. Ook zie ik dat er nog geen inloggegevens zijn aangemaakt. Heb je een screenshot van wat je bedoelt met "Ik kan nu inloggen bij Mijn Eneco"

Groet, Urgel
@TinaC
@Urgel
@Folkert

Heb ik zojuist geprobeerd, maar resultaat is nog steeds hetzelfde.

Toon App:
"Dat ging niet helemaal goed. Heb je de juiste gegevens ingevuld?"
Reputatie 7
Badge +1
Goedemorgen @vuiltje

Het ziet ernaar uit dat we steeds dichter bij de oplossing komen 💪🏾. Wil je voor nu de Toon app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw inloggen met dezelfde gegevens die je gebruikt voor het inloggen op Mijn Eneco? Ik hoor graag wat hier het resultaat van is.

Groet. Urgel
@TinaC
@Urgel
@Folkert

Okay, volgens mij zijn we een stapje verder.
Ik kan nu inloggen bij "Mijn Eneco".
Ik kan nog steeds niet inloggen op de Toon app.
Reputatie 7
Badge +6
@vuiltje

Wil je nu nog eens proberen in te loggen? Ik hoor graag van je of het nu wel lukt.
Reputatie 7
Badge +6
@vuiltje

Dank voor het melden. Wij hebben het gemeld bij de beheerders van Mijn Eneco. We laten het aan je weten zodra dit is opgelost.
@TinaC
@Urgel

Nee, lukt nog steeds niet.
Ik denk dat ik het halverwege juli heb aangemaakt.
Reputatie 7
Badge +1
@vuiltje

Ik heb aan de achterkant een wijziging voor je aangebracht. Wil je nogmaals proberen om in te loggen? Verder ben ik benieuwd naar wanneer je het Mijn Eneco account hebt aangemaakt. Wil je laten weten als het is gelukt / wanneer je dit account hebt aangemaakt?

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Dat had ik niet verwacht. Ik ga het uitzoeken en kom hier morgen op terug.

Groeten, Tina
@TinaC

Nee, het lukt nog steeds niet.
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Het klopt dat je niet in Mijn Eneco kan inloggen. Dit komt omdat je geen energiecontract bij ons hebt. Ik zie dat het Toon abonnement gisteren pas is ingegaan. Probeer nu eens in te loggen in de Toon app?

Lukt het nu wel?
@TinaC

Nee, ik heb al eens een account aangemaakt. Als ik inlog op Mijn Eneco krijg ik altijd het volgende bericht te zien:

Je kunt (nog) niet inloggen.

En als ik het op de Toon app probeer krijg ik de melding:
Dat ging niet helemaal goed. Heb je de juiste gegevens ingevuld?

Enig idee?
Reputatie 6
Badge +1
@vuiltje

Welkom op de community. Om een Mijn Eneco account aan te maken is een energiecontract niet noodzakelijk. Je kan om die reden alleen niet inloggen in Mijn Eneco. Als je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt aangemaakt kan je die gelijk gebruiken om in te loggen in de Toon app.

Gaat het lukken zo?

Groeten, Tina

Reageer