Toon-App registreren lukt niet | Eneco Community

Toon-App registreren lukt niet

• 6 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 574 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Het lukt mij niet om een account aan te maken. Op advies van de helpdesk heb ik de registratiehandeling inmiddels via toon-app smartphone, tablet en via PC alle browsers uitgeprobeerd,maar blijft foutmelding 500 ”We hebben even wind tegen” geven en inmiddels de melding "Je kunt (nog) niet inloggen".
Wie weet raad?

16 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@DirkV

Welkom op de community. Zo te zien heb je al een aantal handelingen verricht. Krijg je de foutmelding als je in Mijn Eneco inlogt? Dat klopt omdat er geen energiecontract is met Eneco. Krijg je de foutmelding als je met dezelfde inloggegevens inlogt in de Toon app? Misschien heb je wat aan dit topic.

Groeten, Tina
Badge
Het lukt mij niet om een account aan te maken. Op advies van de helpdesk heb ik de registratiehandeling inmiddels via toon-app smartphone, tablet en via PC alle browsers uitgeprobeerd,maar blijft foutmelding 500 ”We hebben even wind tegen” geven en inmiddels de melding "Je kunt (nog) niet inloggen".
Wie weet raad?

Ik heb hetzelfde en sinds vandaag vernomen dat in september er een nieuwe toon app. komt...
Reputatie 7
Badge +6
@DirkV

Is het inmiddels gelukt om in te loggen op de Toon app?

@Jukethebox

Is het inmiddels gelukt om te registreren? Er komt geen compleet nieuwe Toon app in september, wel wordt deze regelmatig van een update voorzien.
Badge
@DirkV

Is het inmiddels gelukt om in te loggen op de Toon app?

@Jukethebox

Is het inmiddels gelukt om te registreren? Er komt geen compleet nieuwe Toon app in september, wel wordt deze regelmatig van een update voorzien.

Nee werkt nog steeds niet
Badge +1
Sinds dit weekend in bezit van de TOON.
Nadat ik de activatiecode had ontvangen alles perfect kunnen instellen.
Echter 2 probleempjes,...waaronder ook de Toon-App.

1) Ik kan niet inloggen of account aanmaken voor de Toon-app (android) omdat ik geen Eneco klant ben. Maar ik betaal wel 4,50 per maand voor de Toon. Dan zou ik toch ook met mijn mobiel de Toon kunnen bedienen ?

2) Op het Home scherm staat GAS VANDAAG 0,40m3 als voorbeeld. Als ik daarop klik om naar grafiek te gaan staan daar Liters vermeld ? Waarom Liters en geen m3 per uur ?
Badge
Hey Satfreak,
Ik had hetzelfde probleem en uiteindelijk is het na circa 3 weken opgelost.
Via eneco faceboek ben ik geholpen en kan nu zelfs de toon bedienen via google home
Sinds dit weekend in bezit van de TOON.
Nadat ik de activatiecode had ontvangen alles perfect kunnen instellen.
Echter 2 probleempjes,...waaronder ook de Toon-App.

1) Ik kan niet inloggen of account aanmaken voor de Toon-app (android) omdat ik geen Eneco klant ben. Maar ik betaal wel 4,50 per maand voor de Toon. Dan zou ik toch ook met mijn mobiel de Toon kunnen bedienen ?

2) Op het Home scherm staat GAS VANDAAG 0,40m3 als voorbeeld. Als ik daarop klik om naar grafiek te gaan staan daar Liters vermeld ? Waarom Liters en geen m3 per uur ?

Hoi Satfreak,@Satfreak1969

1) Uiteraard kan je als Niet Eneco klant ook de App gebruiken. Alleen is het activeren van de App soms een crime.
Een moderator hier op het forum zal dat ongetwijfeld straks voor je oppakken en in orde maken.

2) Als je Toon®️ langer gebruikt zal je vanzelf merken dat de weergave in m3 komt.
Badge +1
@Brandje

Thanks voor je reactie.
Dan wacht ik het even af ofdat hij gas in m3 gaat weergeven.

Hopelijk kan een moderator iets aan mijn inlogprobleem doen zodat ik de TOON ook met mijn mobiel kan bedienen. Zijn daar nog bepaalde gegevens voor nodig ?

Mvg

Cees van der Spoel
Komt goed Cees.
Wacht even op die nadere reactie, dan gaat die moderator dat aan je uitvragen, zoals wat je ziet als het fout gaat, middels een screen-dump etc.

Hier vast een voorbeeld uur grafiek screen-dump, uiteraard in m3:

Badge +1
@ Moderator

Ik heb dus de Toon-app voor Android
Heb account aangemaakt maar deze moet volgens mij geautoriseerd worden door jullie.
Als ik nu wil inloggen met mijn emailadres en wachtwoord krijg ik de melding "dat ging niet helemaal goed. Heb je de juiste gegevens ingevuld"

Ik heb namelijk ook geen Eneco gebruikersnaam
Reputatie 7
Badge +6
@Satfreak1969

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik voor je wat ik hieraan kan doen.

Groet,

Folkert
Badge +1
@Satfreak1969

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik voor je wat ik hieraan kan doen.

Groet,

Folkert

@Folkert ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profilel
Badge +1
Ik lees net op het Forum dat dit probleem al maanden speel.
Geen Eneco klant zijn maar wel een TOON abbo van 4,50 per maand en dan niet kunnen inloggen op de TOON-App.

Via de website mijn eneco geregistreerd,...maar je ontvangt daar geen bevestiging van.
Dus als je later dan wil inloggen lukt het niet,....dus ook de TOON app niet.

Hopelijk lost @Folkert mijn probleem op 😜
Reputatie 7
Badge +6
@Satfreak1969

Dank voor het aanvullen. Ik heb het uitgezet bij de collega's die dit kunnen oplossen voor je.
Badge +1
@Satfreak1969

Dank voor het aanvullen. Ik heb het uitgezet bij de collega's die dit kunnen oplossen voor je.

Bedankt alvast Folkert
Badge +1
@Folkert

Ik heb ook via jullie Facebookpagina een melding gemaakt.
Dat dit probleem zelfs nog na maanden nog steeds speel vindt ik raar.
Ik lees veel berichten van mensen met het zelfde inlogprobleem.

Typisch probleem met onze twee validatie-servers. Het e-mailadres is bekend in de Eneco-database, waardoor je bij het registreren meteen om een wachtwoord wordt gevraagd. Dit kan Functioneel Beheer oplossen.

Als jullie een account aanmaken ? en stuur de inloggegevens naar de klant ?

Reageer