Toon app geeft wit scherm | Eneco Community
vraag

Toon app geeft wit scherm

  • 5 oktober 2018
  • 36 reacties
  • 1902 Bekeken


Toon eerste bericht

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@Nicole67

Hartelijk dank voor het melden. Ik heb het meteen doorgegeven, zodra er meer bekend is hoor je het van ons.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge
@Nicole67

De software beheerders hebben nog geen oplossing gevonden voor het probleem maar hebben wel gevraagd of je een aantal zaken kunt controleren.

- Kan er getest worden of het probleem zich voordoet op zowel Wi-Fi als 3g of 4g?
- Kan er in de instellingen van de telefoon gecontroleerd worden of datagebruik voor de Toon app is toegestaan?
- Als bovenstaande is toegestaan, kan er gekeken worden hoeveel data de Toon app de afgelopen maand heeft verbruikt (kunnen wij hier een screenshot van ontvangen)

PS: komt de telefoon uit 2016? Huawei heeft de Y6 namelijk in 2016 en 2018 uitgebracht. Het 2018 model kan Android 8.0 aan in plaats van 5.1.

Zou je ons dit kunnen laten weten, dan gaan de software beheerders verder kijken naar de oplossing.
Alvast bedankt!

Groet,
Glenn
Reputatie 2
Ik heb een Samsung Galaxy S9+ en heb hetzelfde probleem. Waardeloos gedoe. Alle voorgestelde opties meerdere keren uitgeprobeerd. Om gek van te worden. Oude app wordt uitgefaseerd terwijl een nieuwe het gewoon niet doet. Wie helpt om de boel weer operationeel te krijgen. Kom op Eneco!
Reputatie 7
Badge +2
@hanplo

Wat jammer dat de voorgestelde opties geen uitkomst bieden voor het probleem dat je met de app ervaart 😞. Wil je de volgende stappen alsnog uitvoeren en laten weten wat de uitkomst is?

Ervan uitgaande dat je de laatste versie van de app geïnstalleerd hebt:
- Sluit de Toon app geheel af (dus niet enkel minimaliseren).
- Wijzig in het Toon display menu één van de vier programma standen:
Menu > Temperatuur (en dan een van de vier instellingen wijzigen en opslaan).
- Start na een minuut de app weer op en kijk of de app nu wel opstart en correct werkt.

- Mocht dit het probleem niet verhelpen, sluit dan de app weer geheel af en geef daarna het display een nette herstart via het menu:
Menu > Instellingen > Software > Herstart
- Start na een minuut de app weer op en kijk of de app nu wel opstart en correct werkt.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +9
Wat heeft een app connectie te maken met temperaturen standen? Logica ontgaat me volledig. Dit is ook geen oplossing, die je kan aandragen.
Denk dat eerder eens gekeken moet gaan worden waarom het niet werkt, test het dan eens fatsoenlijk zelf alvorens je iets uitbrengt.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Niet alle logica hoeven wij toe te lichten 😉, maar... dit zijn de stappen waarmee we willen controleren of het probleem verholpen kan worden. Is dit niet het geval dan horen we het uiteraard graag en zoeken we verder.

Groet, Urgel
Reputatie 7
Badge +9
@mAiden

Niet alle logica hoeven wij toe te lichten 😉, maar... dit zijn de stappen waarmee we willen controleren of het probleem verholpen kan worden. Is dit niet het geval dan horen we het uiteraard graag en zoeken we verder.

Groet, Urgel


Dat zie je mij niet zeggen @Urgel, maar jullie willen transparant zijn, daar hoort ook bij om uit te leggen waarom jullie denken dat dit dit oplost.
Daarbij Toon Display staat in grote lijnen los van Toon op Afstand.
Toon op Afstand is een hybride app, deze maak in eerste instantie verbinding naar Service Center, blijkbaar gaat het bij sommige in deze stap al fout, dus zorg dat de verbinding naar SC goed is (Dat is die niet. Dat lig niet aan de consument hun netwerk, maar aan de provider waar Eneco hun Service Center bij huren.)
Stap daarna is dat werderom Service Center het juiste Toon display opzoekt, ook hier geld zorg dat die Service Center correct draait!
Tot nu toe word er continue naar de consument gewezen, terwijl de fout bij Eneco zelf lig met het Service Center. Anders ga verder op het concept die Nefit Easy ook hanteert.
Reputatie 7
Badge +2
@mAiden

Een wijziging in het display heeft direct invloed op de app en kan eventueel een trigger zijn voor de weergave in de app. De verbinding die je legt met het Service Center zou betekenen dat een groter deel van gebruikers nu naar voren zouden moeten komen, omdat ook die er dan last van moeten hebben, wat niet het geval is. Voor nu is deze issue nog in onderzoek, maar een oplossing zal zeker gevonden worden.
Reputatie 2
@Urgel
De acties die je hebt viorgesteld uitgevoerd. Geen effect. Het hoofdscherm dat na het oranje opstartscherm verschijnt blijft wit met een lichte pulsbeweging. Het lijkt of hij aan het pingen is. Onder de menuknop werken er wel een aantal opties. Grafieken krijg is geactualiseerd te zien, ik kan het programma aan/uit zetten (de Toon reageert dan ook), temperatuur optie geeft niets, vakantiestand kan ik instellen, verspillingschecker doet iets maar zeg mij maar op basis waarvan en tot slot de brandmelders kent hij niet krijg alleen de optie aangeboden om ze te kopen bij Coolblue (?). Kortom de app doet niet wat hij moet doen en wat mih betreft toch echt werk aan de winkel aan de kant van Eneco. Ik onderschrijf daarbij de verontwaardige reacties op je vorige bericht.
Reputatie 7
Badge +2
@hanplo

Bedankt voor je verdere toelichting, Kan je je klantnummer aan je profiel toevoegen en de toegang aanzetten via menu - Toon support - externe toegang AAN ? Dan pakken we dit verder op.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@Nicole67

De software beheerders hebben nog geen oplossing gevonden voor het probleem maar hebben wel gevraagd of je een aantal zaken kunt controleren.

- Kan er getest worden of het probleem zich voordoet op zowel Wi-Fi als 3g of 4g?
- Kan er in de instellingen van de telefoon gecontroleerd worden of datagebruik voor de Toon app is toegestaan?
- Als bovenstaande is toegestaan, kan er gekeken worden hoeveel data de Toon app de afgelopen maand heeft verbruikt (kunnen wij hier een screenshot van ontvangen)

PS: komt de telefoon uit 2016? Huawei heeft de Y6 namelijk in 2016 en 2018 uitgebracht. Het 2018 model kan Android 8.0 aan in plaats van 5.1.

Zou je ons dit kunnen laten weten, dan gaan de software beheerders verder kijken naar de oplossing.
Alvast bedankt!

Groet,
Glenn



@Nicole67

De softwarebeheerders zijn nog bezig met het onderzoek naar dit fenomeen. Heb je bovenstaande handelingen al getest? Kan je dan ook de externe toegang weer aanzetten?

Alvast bedankt.

Tina

Reageer