Toon API - Specificaties al beschikbaar? | Eneco Community
vraag

Toon API - Specificaties al beschikbaar?

• 4 december 2014
  • 38 reacties
  • 4738 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

38 Reacties

Precies!
Vandaar dat ik in een ander topic al schreef: qua datum hoor je nog niet veel.
En dan te bedenken dat Api op de Home Session Day al werd aangekondigd; nu bijna 1,5 jaar geleden!

Helemaal mee eens, het lijkt erop dat Eneco met de API meer plannen in de toekomst heeft dat alleen maar vrijgeven voor de hobbyist, maar dat ze het willen gebruiken om bedrijven te interesseren om software te schrijven voor hun Smart home automation ism de Toon, zodat ze een groter deel van de markt kunnen krijgen. En dat is begrijpelijk, alleen het is jammer dat hobbyisten niet alvast kunnen instappen, terwijl dat inderdaad al 1,5 jaar word gesuggereerd.

Het zou mooi zijn als op de genoemde website gewoon de API word beschreven en dan kan iedereen er lekker mee aan de slag, zoals beloofd:)
Ook uit het Eneco kamp blijft het verder bedroevend stil................
Nou is bekend dat er nooit een definitieve datum vooraf wordt gecommuniceerd, maar over een planning inzake ingangsdatum Api hoor je ook niet veel de laatste tijd.

Wie weet dat Folkert nog iets kan en wil "loslaten"
Reputatie 3
Badge
Volgens mij was de oorspronkelijke belofte dat de API gelanceerd zou worden vanaf de hackathon. Echter daarna was het eind 2015. En nu is het eind 2015 en er is nog steeds geen API.
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Iedereen die geïnteresseerd is in de API is vrij om zich in te schrijven op http://www.toonapi.com/#signup zodat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen op dit gebied. Wanneer ik meer info over de API heb deel ik dit uiteraard met jullie.
@Allen

Iedereen die geïnteresseerd is in de API is vrij om zich in te schrijven op http://www.toonapi.com/#signup zodat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen op dit gebied. Wanneer ik meer info over de API heb deel ik dit uiteraard met jullie.

Hoe zit het dan met personen die niet aan een bedrijf zijn verbonden, maar hobbyist zijn? Kunnen die zich ook aanmelden, omdat je op de bovengenoemde website bedrijfsgegevens moet invullen?
Reputatie 4
Badge +1
Heb me ingeschreven met 'n.v.t' als bedrijf en 1 medewerker
@Allen

Hoe zit het dan met personen die niet aan een bedrijf zijn verbonden, maar hobbyist zijn? Kunnen die zich ook aanmelden, omdat je op de bovengenoemde website bedrijfsgegevens moet invullen?

Hoi S.Walraven,

Gelukkig hebben we nu toch nog wat nadere info; helaas zonder datum, wat te verwachten was.
En heb je je ingeschreven?
Hallo,
Ik ben een nieuwe Toon gebruiker en ben zelf speciaal naar Eneco overgestapt voor de Toon. Dat overstappen ging overigens niet eenvoudig, maar dat vertel ik misschien nog wel een keer.
De reden voor de Toon is dat ik al geruime tijd bezig houdt met Home Automation of Domotica zoals we het in Nederland noemen. Ik gebruik zelf HomeSeer software al zo'n 15 jaar en heb de laatste jaren ook een aantal interfaces(plug-ins) gebouwd voor HomeSeer, zoals voor Plugwise, Roomba thinking Cleaner, Caddx/Networx alarm en IPthermostaten.
Nu ben ik van plan om, met gebruik van de ToonAPI, een plugin te bouwen voor HomeSeer en daarna een APP voor de nieuwe Apple TV(gen4) die ik als developer deze week heb ontvangen.
Ik had me ingeschreven op de TooAPI signup page en kreeg al snel daarna een uitnodiging voor de TOONOPEN day van afgelopen donderdag. Helaas had ik andere verplichtingen en heb de persoon die als contactpersoon werd genoemd in de uitnodiging 2 keer gemaild, helaas zonder reactie.
Ik hoop snel over de API te kunnen beschikken, zodat ik aan de slag kan.

Groetjes,
Rien
Hallo,
Ik ben een nieuwe Toon gebruiker en ben zelf speciaal naar Eneco overgestapt voor de Toon. Dat overstappen ging overigens niet eenvoudig, maar dat vertel ik misschien nog wel een keer.
De reden voor de Toon is dat ik al geruime tijd bezig houdt met Home Automation of Domotica zoals we het in Nederland noemen. Ik gebruik zelf HomeSeer software al zo'n 15 jaar en heb de laatste jaren ook een aantal interfaces(plug-ins) gebouwd voor HomeSeer, zoals voor Plugwise, Roomba thinking Cleaner, Caddx/Networx alarm en IPthermostaten.
Nu ben ik van plan om, met gebruik van de ToonAPI, een plugin te bouwen voor HomeSeer en daarna een APP voor de nieuwe Apple TV(gen4) die ik als developer deze week heb ontvangen.
Ik had me ingeschreven op de TooAPI signup pas en kreeg al snel daarna een uitnodiging voor de TOOPOPEN day afgelopen donderdag. Helaas had ik andere verplichtingen en heb de persoon die als contactpersoon werd genoemd in de uitnodiging 2 keer gemaild, helaas zonder reactie.

Groetjes,
Rien

Zoals je vermoedelijk in dit topic hebt gelezen wordt over een datum geen enkele mededeling door Eneco gedaan.
Hoe vervelend ook, maar we zullen geduldig moeten wachten.
Hallo,
Ik had me ingeschreven op de TooAPI signup pas en kreeg al snel daarna een uitnodiging voor de TOOPOPEN day afgelopen donderdag. Helaas had ik andere verplichtingen en heb de persoon die als contactpersoon werd genoemd in de uitnodiging 2 keer gemaild, helaas zonder reactie.

Groetjes,
Rien

Zoals je vermoedelijk in dit topic hebt gelezen wordt over een datum geen enkele mededeling door Eneco gedaan.
Hoe vervelend ook, maar we zullen geduldig moeten wachten.

Ik had gehoopt dat iemand van dit forum er misschien wel is geweest en verslag uit kon brengen. Maar we wachten rustig af:$
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

@S. Walraven

Jullie zijn allemaal lid van de Eneco community 😉
@Allen

@S. Walraven

Jullie zijn allemaal lid van de Eneco community ;)

Hoi Folkert,

Dat klopt uiteraard, maar die keuze mogelijkheid zit er niet tussen.
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb mijn hoop gevestigd op deze API en ontwikkelaars die hier ook voor andere platformen wat moois van kunnen maken! Hoop dat Eneco er vaart achter zet.

Wat ik zover begrijp is dat het allemaal af is, maar nog niet gepubliceerd wordt.