vraag

toon activation code


hello !
I bought a house with a toon thermostat and stedin installed new smart meters and then reset the toon settings to the factory settings. Now Toon is calling for the device to activate, I am not an eneco customer.
PN 6500-1200-3800
SN 13-09-006-506
Eneco 001-016330
these are the serial numbers of the toon device.

8 Reacties

what should I do?
Reputatie 6
Badge
Hello Tomasz

Welcome to the Toon community and thank you for your question.

First i would like to congratulate you with your new Home. Also it’s a big plus that there is a Toon hanging on your wall 😃. But if your display is asking for a activation code, then i must advise you contact our customer service on 088 895 59 59. Only by subscribing to us you can achieve an activation code and activate the Toon.

Greetings, Urgel
Reputatie 7
Badge +2
@Urgel can't we really find a solution for providing activation codes without forcing the customer to take a subscription? The device is supposed to be operating without a subscription as well as standalone thermostat. Forcing a subscription therefore is against the consumer laws in NL. Mentioned many times but not picked up by Eneco yet unfortunately.

@Tomasz The official workaorund at the moment is to apply for a subscription as mentioned (4,50 Eur/month). However, you can revert the decision to take a subscription within 14 days without any costs (needs a second call to the helpdesk after you activated Toon). Toon will stay activated thereafter but acts as a 'dumb' thermostat with limited functionality.

Kind regardz,

Toonz
Reputatie 6
Badge
@Toonz

Toon kan ook, terwijl deze in een fabrieksherstel zit, als standalone thermostaat functioneren. Hier is geen activatiecode voor nodig. De aanmaak van een abonnement triggert ons systeem echter voor het aanmaken van een activatiecode, waardoor dit ook in onze administratie verwerkt kan worden. Hierdoor is het ook verklaarbaar waarom er een activatiecode is/ wordt aangemaakt.

Groet, Urgel
Urgel wrote:

@Toonz

Toon kan ook, terwijl deze in een fabrieksherstel zit, als standalone thermostaat functioneren. Hier is geen activatiecode voor nodig. De aanmaak van een abonnement triggert ons systeem echter voor het aanmaken van een activatiecode, waardoor dit ook in onze administratie verwerkt kan worden. Hierdoor is het ook verklaarbaar waarom er een activatiecode is/ wordt aangemaakt.

Groet, Urgel


Na een fabrieksherstel heb je wel een heel karige thermostaat... Je kan dan geen energie verbruik uitlezen en geen weekprogramma instellen.
Dus na een fabrieksherstel heb je zo wie zo een code nodig wil je nog wat met je thermostaat doen.
Reputatie 6
Badge
@Ikbenmallehenkieniet

Dat klopt, de basisfunctie van Toon is de thermostaatfunctie welke het ook altijd zal doen. Voor inzage in de rest dient Toon geactiveerd te worden.
Reputatie 6
Badge +2
En dat is dus raar @Urgel want tot een tijd geleden had je wel gewoon zonder abonnement toegang tot de huidige stroom/gas gegevens (alleen geen grafieken). Kon je gewoon activeren zonder abonnement te nemen.
Als je nu een toon neemt zonder abonnement (en dus zonder activatie) blijft het activatie scherm staan en heb je eigenlijk een hele grote reclame zuil naast je thermostaat.
Reputatie 7
Badge +2
Dit is wel degelijk een software wijziging geweest in een van de laatste releases. Vroeger kon je de activatie stap overslaan en kreeg je een 'kale' thermostaat met alleen een werkende klok tegel en het actuele stroom en gas verbruik.
Tegenwoordig dus niet meer....

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen