Toon abonnement versus Toon met geen abonnement | Eneco Community

Toon abonnement versus Toon met geen abonnement

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
Echter, ondanks dat Eneco duidelijk daarin is geweest en altijd de juiste informatie heeft verstrekt , is het iets waar ik niet/ nooit bij heb stil gestaan tot ik moest kiezen tussen door gaan of stoppen.

Toon is op fantastische homedomatica controler, die echt je wel kan helpen bij het besparen van stroom en gas. Zodra Toon geinstaleerd word, moet je ook een abbonnement er bij pakken. Deze is na een maand, maandelijks opzegbaar. De kosten bedragen €3,50.

De volgende functies zijn alleen beschikbaar met abonnement:
  • Weer
  • Verkeer
  • Toon op afstand bedienbaar
  • Op afstand inzicht in je huidige stroom en gas verbruik
  • Vergelijk met je vrienden
  • Opbouw hystory meetgegevens en alle grafiekken
  • Toon met zon en de bijbehorende grafieken (nog niet gereleasd op het moment van dit topic)
  • Dagkosten voor stroom en gas en statusverbruik tegenover de jaarnota of voorschot
  • Koppeling van de slimme stekker(met bijbehorende functies) en hue lampen en deze zijn ook op afstand via Toon app of toon optablet te bedienen
  • Toon op Tablet en de Toon app
  • en nog veel meer functies in de toekomst zoals Toon met zon,

Welke functies zijn zowel met als zonder abonnement beschikbaar of blijven over na het stoppen van je abbonement?

• Hand bedienbaare thermostaat functie met de 4 pre sets (weg,thuis,confor,slapen)
  • Het klokprogramma voor programering verwarming automatische
  • Het actuele gas en stroomverbruik op de homescreem. (Grafieken en dergelijke, inclusief tabbladenvervallen)
  • update's

Alle andere functies vervallen dus en zijn niet meer via Toon te gebruiken of in te zien. Zoals ook in het instructieboekje van Toon te zien is blijft er na het stoppen van het abbonnement dus alleen nog 2 tabbladen beschikbaar. Nl: homescreen en menuscherm.

Dus dat zijn de verschillen met of zonder abbonement Toon.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
jvp wrote:

...........................................................................
Ik wil daar wel bij aantekenen, dat ik niet weet ofdat de opgebouwde hystory, na heractivering van het abbonnement weer beschikbaar is en/of je "randapparatuur" (bv de hue of slimme stekker) weer actief met toon moet koppelen of niet.
.............................................................................

Je historische gegevens vervallen, je begint bij een nieuw abonnement weer vanaf 0.
Volgens mij vervalt ook de aansturing van de randapparatuur, simpelweg omdat de tabbladen voor het instellen niet meer aanwezig zijn.
jvp wrote:

Echter, ondanks dat Eneco duidelijk daarin is geweest en altijd de juiste informatie heeft verstrekt , is het iets waar ik niet/ nooit bij heb stil gestaan tot ik moest kiezen tussen door gaan of stoppen.

Toon is op fantastische homedomatica controler, die echt je wel kan helpen bij het besparen van stroom en gas. Zodra Toon geinstaleerd word, moet je ook een abbonnement er bij pakken. Deze is na een maand, maandelijks opzegbaar. De kosten bedragen €3,50.

De volgende functies zijn alleen beschikbaar met abonnement:

• Weer
  • Verkeer
  • Toon op afstand bedienbaar
  • Op afstand inzicht in je huidige stroom en gas verbruik
  • Vergelijk met je vrienden
  • Opbouw hystory meetgegevens en alle grafiekken
  • Toon met zon en de bijbehorende grafieken (nog niet gereleasd op het moment van dit topic)
  • Dagkosten voor stroom en gas en statusverbruik tegenover de jaarnota of voorschot
  • Koppeling van de slimme stekker(met bijbehorende functies) en hue lampen en deze zijn ook op afstand via Toon app of toon optablet te bedienen
  • Toon op Tablet en de Toon app
  • en nog veel meer functies in de toekomst zoals Toon met zon,

Welke functies zijn zowel met als zonder abonnement beschikbaar of blijven over na het stoppen van je abbonement?

• Hand bedienbare thermostaat functie met de 4 pre sets (weg,thuis,comfort,slapen)
  • Het klokprogramma voor programmering verwarming automatische
  • Het actuele gas en stroomverbruik op de home screen. (Grafieken en dergelijke, inclusief tabbladenvervallen)
  • update's

Alle andere functies vervallen dus en zijn niet meer via Toon te gebruiken of in te zien. Zoals ook in het instructieboekje van Toon te zien is blijft er na het stoppen van het abonnement dus alleen nog 2 tabbladen beschikbaar. Nl: homescreen en menuscherm.

Ik wil daar wel bij aantekenen, dat ik niet weet ofdat de opgebouwde hystory, na heractivering van het abonnement weer beschikbaar is en/of je "randapparatuur" (bv de hue of slimme stekker) weer actief met toon moet koppelen of niet.

Dus dat zijn de verschillen met of zonder abonnement Toon.

Hoi Jürgen,

Goed dat je nog even een samenvatting geeft; volgens mijn gegevens is die compleet.
Krijg je al weer een beetje spijt?
En je had toch een fabrieksherstel gedaan? Dan is uiteraard al je historie weg, want je weet dat Eneco dat niet administreert.
En Willem meldt al dat je tabbladen wegvallen dus zal je inderdaad alle randapparatuur opnieuw moeten aanmelden.
Reputatie 6
Badge +1
Oke. Als je een fabriekinstelling doet, dan ben je idd alles kwijt. Maar als je nu geen fanrieksinstelling doet, en dan vervolgens toon weer abboneerd. Wat dan. Blijven de oude gebruikersgegevens bestaan en zijn alle randapparatuur nog beschikbaar, of moet dat dan ook opnieuw ingesteld worden. Dat weet ik niet.
Reputatie 6
Badge +1
het_toontje wrote:

jvp wrote:

...........................................................................
Ik wil daar wel bij aantekenen, dat ik niet weet ofdat de opgebouwde hystory, na heractivering van het abbonnement weer beschikbaar is en/of je "randapparatuur" (bv de hue of slimme stekker) weer actief met toon moet koppelen of niet.
.............................................................................

Je historische gegevens vervallen, je begint bij een nieuw abonnement weer vanaf 0.
Volgens mij vervalt ook de aansturing van de randapparatuur, simpelweg omdat de tabbladen voor het instellen niet meer aanwezig zijn.

Maar het klopt toch dat wel dat het week temperatuur instellingen ook nog breukbaar is, of komt dit schema ook te vervallen, en is het alleen nog de presets op de homescreen?
Ik heb een Toon via marktplaats gekocht omdat ik een modulerende thermostaat wilde.
Leuk apparaat en heb gelijk Toon met zon besteld.

Maar nu de vraag, het lijkt of er nog een abonnement op zit want alles werkt (slimme stekkers, weer en verkeer) Heb er zelf nog geen abonnement voor aangevraagd.
Kan zoiets kloppen?
Reputatie 7
Badge +6
@Labios

Welkom op de Eneco community.
Dat is inderdaad mogelijk, wanneer een abonnement nog doorloopt en de Toon niet voorzien is van een fabrieksherstel. Betekent ook dat het advies dat gegeven wordt is op basis van de vorige eigenaar. Tevens kan het zijn dat het abonnement al opgezegd is alleen dat dat nog maximaal een maand doorloopt.

Groet,

Folkert
@Folkert
Hoe kan ik het abonnement voor mezelf activeren/aanvragen?
Toon op zon heb ik al besteld, maar dat zal zo te zien nog wel even duren.
Je kan toch Toon een fabrieksherstel geven?
Zodra je een abo neemt zal Eneco je account koppelen aan je huidige Toon en dan is het verder afwachten tot je Toon Zon geleverd krijgt.
Reputatie 7
Badge +6
@Labios,

Dat kan via mij. Ik stuur je een pb met meer info.
Reputatie 3
Badge +1
Ik vraag mij het volgende af:
Als wij Toon willen opzeggen dan is het dus nog steeds mogelijk om Toon te blijven gebruiken maar zonder alle extra's die erom zit. Goed, dat is eigenlijk niet zo erg, want we hebben namelijk een opentherm thermostaat nodig.

Maar dat kastje dat tussen de ketel en de Toon zit, moet dat dan ook blijven zitten? Wat doet dit kastje eigenlijk? Is deze alleen maar voor het omzetten van stroom of geeft het draadloos informatie door? Volgens mij is Toon toch gewoon bedraad met mijn ketel en niet draadloos?

Iemand die hier nog iets over kan melden?
Reputatie 6
Badge +1
Dat kastje tussen de ketel en Toon, heeft een aantal functies. Een funtie is Toon van Stroom te voorzien. Daarbij zorgt het kastje dat Toon kan communiceren met de ketel. Dus zonder dat kastje gaat Toon op zwart, en als je de stroomtoevoer zou kunnen oplossen, dan werkt het nog niet, want dat kastje zet Toon taal om naar keteltaal en visa versa.
Reputatie 3
Badge +1
Goed, die moet er dan dus tussen blijven.
Dat snap ik dan wel... Maar kan er nog iets anders tussen?! :)

Stuur je wel even privé berichtje 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb al op je prive berichtje gereageerd. Het komt er op neer, dat je eigenlijk niks tussen de keteladaptr en Toon kunt plaatsen omdat Toon dan ook niet meer de ketel goed kan aansturen of de ketel Toon. Het is dus raadzaam om daar verder niet nog een andere aansturingsdivices toe te passen.
Ik snap het probleem eigenlijk niet.

De hoofdreden van de aanwezigheid van de module onder de CV is een stroominjector voor Toon, verder vindt er een vertaling inzake het OpenTherm protocol plaats.

Als je de uitgeklede Toon als OpenTherm wilt blijven gebruiken dat is die module daar onder de CV toch geen bezwaar?
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

De hoofdreden van de aanwezigheid van de module onder de CV is een stroominjector voor Toon, verder vindt er een vertaling inzake het OpenTherm protocol plaats.

Als je de uitgeklede Toon als OpenTherm wilt blijven gebruiken dat is die module daar onder de CV toch geen bezwaar?

Nee, daar gaat het ook niet over. Wij denken er dus over na om ook te stoppen met Toon. En dan is mijn vraag of ik Toon gewoon kan blijven gebruiken, zonder abonnement, maar wel met een ander systeem er tussen. Dus bv HomeWizard heeft Heatlink, als je dit er dan tussen zet, werkt dan Toon ook gewoon nog of krijg je dan conflicten. Dat was eigenlijk de vraag 🙂

Waar ik inmiddels al antwoord op heb gekregen, dat werkt dus niet. Want het tussen kastje van Eneco is niet alleen voor stroom, maar het doet ook nog andere dingen. Ik kan dus niet tussen dat kastje en de CV nog een ander kastje plaatsen. Tenminste, dat is me nu uitgelegd, niet vanuit Eneco hoor!
Oké, de uitleg begrijp ik want dat zal Jürgen aan je verteld hebben.
Die heeft een HomeWizard en gebruikt ook een heatlink.

Maar ik weet niet beter dat hij die heatlink ook tijdens z'n Toon gebruikte.

Hoe zit dat dan?
Reputatie 3
Badge +1
Brandje wrote:

Oké, de uitleg begrijp ik want dat zal Jürgen aan je verteld hebben.
Die heeft een HomeWizard en gebruikt ook een heatlink.

Maar ik weet niet beter dat hij die heatlink ook tijdens z'n Toon gebruikte.

Hoe zit dat dan?

Ja, dat is een goede vraag, dat weet ik niet. Ik begreep van hem dat hij deze alleen heeft gebruikt om te testen en niet altijd heeft gebruikt. Dus daaruit is gekomen dat het niet wil samenwerken.
Nou dan wachten even tot Jürgen uitsluitsel geeft.
Reputatie 6
Badge +1
EnergieBoy wrote:

Brandje wrote:

Nee, daar gaat het ook niet over. Wij denken er dus over na om ook te stoppen met Toon. En dan is mijn vraag of ik Toon gewoon kan blijven gebruiken, zonder abonnement, maar wel met een ander systeem er tussen. Dus bv HomeWizard heeft Heatlink, als je dit er dan tussen zet, werkt dan Toon ook gewoon nog of krijg je dan conflicten. Dat was eigenlijk de vraag 🙂

Waar ik inmiddels al antwoord op heb gekregen, dat werkt dus niet. Want het tussen kastje van Eneco is niet alleen voor stroom, maar het doet ook nog andere dingen. Ik kan dus niet tussen dat kastje en de CV nog een ander kastje plaatsen. Tenminste, dat is me nu uitgelegd, niet vanuit Eneco hoor!

@energieboy,

Sorry dat ik lang niet heb gereageerd, maar mijn gezondheid laat/ liet me in de steek. Ik weet niet offday je al een knop hebt doorgehakt mbt toon houden of niet. Toon werkt niet in combinatie met homewizard. Wil je eten met welke thermostaat en ketel homewizzard wel mee werkt kun je kijken op http://www.homewizard.nl/heatlinkchecker/index.html.

Maar mijn stoppen met Toon heeft niks te maken met de thermostaat functie. Die is net zo goed en misschien zelfs beter dan homewizzard heatlink. Bij mij zat de koppeling zonnepanelen toon en homewizzard. Bij deze koppeling zaten ze elkaar in de weg en ging mijn keuze (kosten/bevatten) uit naar hwz. Door de niet koppeling van de zonnepanelen aan Toon, klopte ook het dataverbruik (duimpje) niet meer en dus ook de grafieken niet. Toon word dan dus een gewone slimme thermostaat die ,60 euro per jaar kost, om alleen op afstand te bedienen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen