Toon abonnement opzeggen | Eneco Community
beantwoord

Toon abonnement opzeggen

Ik heb in april mijn abonnement op toon opgezegd maar zie nog steeds dat er maandelijks 3,50 wordt afgeschreven. Werkt de communicatie bij Eneco niet goed?
icon

Beste antwoord door Folkert 2 november 2017, 12:02

@Allen

Hier kun je lezen op welke manieren Toon abonnement opgezegd kan worden. Je maakt dan geen gebruik meer van de slimme functies op Toon, waaronder de app. Wel kun je Toon blijven gebruiken als thermostaat.
Bekijk origineel

57 Reacties

Hallo,

Ik zou graag mijn abonement opzeggen van toon.
Ik kreeg vandaag een brief binnen met de melding dat er een euro meer gevraagd gaat worden per maand.
Wilt u bij deze mijn abonement opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Ido
ik zou graag weten hoe ik mijn toon abbo kan beeindigen.

De prijsverhoging van 1 euro vind ik erg hoog voor de geboden extra`s. (prijsverhoging +25%)
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Prippie,

Wat zonde dat je meerwaarde van het abonnement niet inziet. Dan kan ik me voorstellen dat een verhoging je aanzet tot opzegging. Wij weten in ieder geval dat er aardig wat terug komt voor deze euro extra.
Jammer dat je het niet wilt aankijken. Ik heb het abonnement per 28 september 2017 opgezegd, rekeninghoudend met de opzegtermijn.

Het enige dat jullie moeite kost is de verbinding van buiten af.
Maar rookmelders, lampen, meetstekkers die kun je gewoon lokaal laten werken. Jullie maken het zelf nodeloos duur en ingewikkeld.

Nergens voor nodig...

Het opeens verhogen van kosten is niet alleen onwenselijk, maar maakt jullie een onbetrouwbare partij!
Reputatie 1
Beste Eneco medewerker,

Graag wil ik via deze weg mijn Toon abonnement opzeggen aangezien het online formulier niet werkt (bij mij).

Alvast bedankt voor uw reactie.
Reputatie 2
Badge
Denk dat er heel veel mensen tegelijk dat formulier proberen in te vullen.... 😂
zeg de toon per direct op
Reputatie 1
Dag @Miwcdk,

Welkom op de Toon Community! Jammer dat je er voor hebt gekozen het Toon abonnement stop te zetten. Ik heb de beëindiging per 30 september verwerkt. Mag ik uit nieuwsgierigheid nog vragen wat hier de reden achter is?

Groet, Denise

Beste Denise,

Bedankt voor je antwoord. De afgelopen tijd veel geleerd veel geleerd van ons verbruik en daarmee kunnen besparen. De app toon op afstand heb ik zelde gebruikt en de abonnements verhoging was voor mij de trigger om actie te ondernemen.
Reputatie 6
Badge +4
Wil mijn abonnement op Toon op zeggen. Maak amper gebruik van de extra functies. Merendeel kan ik ook via mijn Domoticz installatie volgen. Als jullie t.z.t. de koppeling met Domoticz weer werkend hebben, ga ik er opnieuw over denken om een abonnement te nemen.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @EdwinKort,

Wat leuk om te lezen dat je er toch weer voor gaat! Helaas kunnen wij de annulering niet terugdraaien, wat betekent dat er een nieuwe overeenkomst aangemaakt moet worden. Hiervoor wil ik je adviseren even te bellen met ons Toon team via 088 - 895 59 59.

Groet, Denise
belachelijk deze verhoging ,daarom zeg ik de toon op gebruik hem wel als gewone thermostaat
Reputatie 3
Badge +1
Geachte Eneco medewerker, hierbij wil ik mijn abonnement opzeggen van mijn Toon thermostaat.

De reden van opzegging is de ordinaire verhoging van een kleine 30% die in mijn ogen totaal niet gerechtvaardigd is.
Van al die extra optie`s die er gaan komen en er al zijn, gebruik ik geen van allen.
Niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik het niet wil of nodig heb.

Ik hoop dan ook dat iedereen zijn abonnement opzegt en Eneco terugkomt van deze zeer vreemde handelswijze om zo meer omzet te genereren.

Hoogachtend: Leo. 👑
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Prippie,

Wat zonde dat je meerwaarde van het abonnement niet inziet. Dan kan ik me voorstellen dat een verhoging je aanzet tot opzegging. Wij weten in ieder geval dat er aardig wat terug komt voor deze euro extra.
Jammer dat je het niet wilt aankijken. Ik heb het abonnement per 28 september 2017 opgezegd, rekeninghoudend met de opzegtermijn.
ik wide mijn toon abonement op zeggen. kreeg een brief dat het met 1 euro omhoog gaat vind het erg duur worden.wilt u mijn abonement opzeggen. graag wil ik ook weten of toon weg gehaald gaat worden en mijn andere termostaat weer opgehangen word?

vriendelijke groet lies
Reputatie 3
Beste @spykie1968,

Wat jammer dat je Toon wilt opzeggen. De verhoging gebruiken wij voor het introduceren van de nieuwe diensten die dit najaar uitkomen. Je krijgt er dus zeker wat voor terug! Zoals @Brandje al heeft aangegeven blijft Toon hangen en kan je hem blijven gebruiken als thermostaat.

Ik heb je opzegging per 29 september 2017 verwerkt. Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het graag.

Groet,

Sabrina
Ja dat bedoel ik , zal het even veranderen Thx
Het blijkt dat mijn abbo op Toon niet opgezegd is tegelijk met mijn opzegging als klant van Eneco. Mijn inloggegevens werken niet meer.

Wie kan mijn abbo nu opzeggen?

Dat is geen automatisme, omdat een energiecontract en een abo op Toon 2 verschillende zaken zijn.
Je Toon is namelijk incl dat abo bij een nieuwe leverancier dan blijvend te gebruiken.
Zoals mAiden al meldt zal een moderator dit morgen wel oppakken.
Staat je (oude) klantnummer wel in je profiel van dit forum vermeldt?
Krijg nog maandelijk 3,95 euro een acceptgiro van eneco voor de toon. Wist niet dat het een eigendom is. Dan is het enkel het abonnement toon stoppen. Raar dat dit niet automatisch gaat met de opzegging energie.

Nee, dat is niet raar, het zijn 2 aparte zaken; een energiecontract en een abo op Toon.
Ze staan dus totaal los ban elkaar.

En de laatste, het abo dus, dat nemen sommige mee als ze gaan overstappen. Want de Toon doet het bij een nieuwe leverancier ook prima.
Reputatie 7
Badge +5
Dag @Jeroen84,

Leuk dat je lid bent geworden van de Toon Community! Ik kijk graag wat de reden achter de afschrijving is, alleen heb ik hier wel je klantnummer voor nodig. Wil je deze toevoegen in je profiel en het laat weten zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik verder met je vraag.

Groet, Denise
Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel
Reputatie 7
Badge +5
@Jeroen84

Bedankt! De annulering van het Toon abonnement is destijds niet door het systeem opgepakt. Mijn excuses hiervoor. Ik heb de annulering alsnog doorgevoerd. Ik wil je vragen de openstaande nota's wel te voldoen (deze kan ik niet annuleren). Voor de periode 10-05 (inclusief maand opzegtermijn) tot vandaag krijg je binnen 2 weken een vergoeding uitgekeerd.

Heb je hier nog vragen over?

Groet, Denise
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Edwin,

Wat jammer om te horen!
Ik heb het voor je verwerkt. Het abonnement stopt per 10 september 2017.

Groet, Kelly
Reputatie 6
Badge +4
Bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
Beste ipmdijkstra,

Welkom op het Toon forum. Jammer dat je op wil zeggen. Ik beëindig het abonnement per 18-09-2017 voor je. Wanneer ik verder nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +4
@Kelly of andere moderators,

Heb aantal dagen terug verzocht om mijn Toon-abo te stoppen, daar er geen meerwaarde meer inzat, zeker nadat het niet bleek te werken met mijn domotica systeem. Nu blijkt sinds vandaag dat dit weer werkt, en zo daarom graag het abonnement willen houden, als dat nog mogelijk is.
Reputatie 4
Badge +3
Gewoon hier op dit forum.
Even afwachten tot een moderator het morgen op pakt.

Reageer