Toon abonnement opzeggen | Eneco Community
beantwoord

Toon abonnement opzeggen


Ik heb in april mijn abonnement op toon opgezegd maar zie nog steeds dat er maandelijks 3,50 wordt afgeschreven. Werkt de communicatie bij Eneco niet goed?
icon

Beste antwoord door Folkert 2 november 2017, 12:02

@Allen

Hier kun je lezen op welke manieren Toon abonnement opgezegd kan worden. Je maakt dan geen gebruik meer van de slimme functies op Toon, waaronder de app. Wel kun je Toon blijven gebruiken als thermostaat.
Bekijk origineel

57 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Terwijl er toch een maand opzegtermijn bestaat? Maar goed we laten het maar zo en kan ik mijn opgebouwde grafieken niet meer teruglezen. Jammer. Geeft mij wel de zekerheid dat er over februari geen abonnement meer betaald behoeft te worden.
Reputatie 3
@Arno01,

Excuses! Mijn collega heeft per ongeluk het toon abonnement per direct stopgezet. Hopelijk vind je dit niet erg?
Reputatie 3
Badge +3
Is er een reactie te vernemen op mijn laatste bericht?
Reputatie 3
Badge +3
[quote=Audrey]. De einddatum is dan 2 maart 2018. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey

Ik dacht dat er een opzegtermijn van 1 maand was? Ik krijg nu op Toon bericht ( 11.27 uur) dat mijn abonnement nu al is stopgezet? Dat zou toch pas gebeuren op 2 maart? Toon is misschien een goed product maar administratief laat het bij Eneco toch wel wat te wensen over 😂 .
Reputatie 5
Badge +3
Graag mijn abonnement op Toon met ingang van heden ( 30-01-2018 / 10.25 uur) stopzetten. Dus februari 2018 nog abonnement. Graag bevestiging via dit bericht of via e-mail. groet

Wat jammer! Ik heb het Toon abonnement voor je stopgezet. De einddatum is dan 2 maart 2018. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Reputatie 3
Badge +3
Graag mijn abonnement op Toon met ingang van heden ( 30-01-2018 / 10.25 uur) stopzetten. Dus februari 2018 nog abonnement. Graag bevestiging via dit bericht of via e-mail. groet
Reputatie 7
Badge +6
@R.faber,

Jammer om te vernemen! Maar uiteraard maak ik dat in orde. Kun je je klantnummer toevoegen aan je profiel en mij een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan ga ik verder met het opzeggen van het Toonabonnement. De einddatum is 11-01-2018 omdat er 1 maand opzegtermijn is.
Gezien de website de laatste tijd altijd wind tegen heeft wil ik bij deze graag mijn abonnement voor de toon opzeggen. Graag zie ik een berichtje terug bij goed ontvangst van dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Rianne
Reputatie 7
Badge +6
@Allen

Hier kun je lezen op welke manieren Toon abonnement opgezegd kan worden. Je maakt dan geen gebruik meer van de slimme functies op Toon, waaronder de app. Wel kun je Toon blijven gebruiken als thermostaat.
Reputatie 5
Goedemorgen @Hoeksema,

Leuk dat je je hier meld op onze Community. Welkom!

Ik zie dat je onlangs bent overgestapt van leverancier, dat vond plaats op 20-09-2017. Het abonnement op Toon loopt dan gewoon door en je kan gebruik blijven maken van Toon.
Een collega heeft een aantekening achtergelaten dat tijdens het doorverbinden de verbinding verbrak. Wellicht was je nog ergens mee bezig? Het opzeggen van het abonnement wellicht?

Wil je het abonnement alsnog opzeggen dan verneem ik dat hier graag van je.

Groet, Vincent
Krijg nog maandelijk 3,95 euro een acceptgiro van eneco voor de toon. Wist niet dat het een eigendom is. Dan is het enkel het abonnement toon stoppen. Raar dat dit niet automatisch gaat met de opzegging energie.

Nee, dat is niet raar, het zijn 2 aparte zaken; een energiecontract en een abo op Toon.
Ze staan dus totaal los ban elkaar.

En de laatste, het abo dus, dat nemen sommige mee als ze gaan overstappen. Want de Toon doet het bij een nieuwe leverancier ook prima.
Badge +2
Krijg nog maandelijk 3,95 euro een acceptgiro van eneco voor de toon. Wist niet dat het een eigendom is. Dan is het enkel het abonnement toon stoppen. Raar dat dit niet automatisch gaat met de opzegging energie.

Je kan de Toon (app) namelijk ook gebruiken icm. een andere energieleverancier.
Krijg nog maandelijk 3,95 euro een acceptgiro van eneco voor de toon. Wist niet dat het een eigendom is. Dan is het enkel het abonnement toon stoppen. Raar dat dit niet automatisch gaat met de opzegging energie.
Badge +2
Ik heb mijn eneco abonnement gestopt, echter blijft de toon acceptgiro doorlopen. Graag wil ik deze stoppen! Waar moet ik hiervoor zijn en hoe moet ik de toon retourneren?

retourneren hoeft niet, Toon is uw eigendom.

Je kan hem evt. nog als eenvoudige thermostaat gebruiken.
Anders gewoon verkopen.
Toon acceptgiro doorlopen? Hoe bedoel je dat?
Toon is van af dag 1 je eigendom......; je huurt Toon namelijk niet.

Bedoel je soms het abo op Toon voor extra uitbreidingen?
Daar zit een opzegtermijn van 1 maand op.
Ik heb mijn eneco abonnement gestopt, echter blijft de toon acceptgiro doorlopen. Graag wil ik deze stoppen! Waar moet ik hiervoor zijn en hoe moet ik de toon retourneren?
Reputatie 7
Badge +8
Dag @versteegh,

Welkom op de Toon community! Ik heb je Toon abonnement stopgezet per 29 november. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan lezen we ze graag terug.

Groet, Denise


@versteegh

Zoals je ziet is het allemaal geregeld nu door @Denise 😀
bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @versteegh,

Welkom op de Toon community! Ik heb je Toon abonnement stopgezet per 29 november. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan lezen we ze graag terug.

Groet, Denise
Het blijkt dat mijn abbo op Toon niet opgezegd is tegelijk met mijn opzegging als klant van Eneco. Mijn inloggegevens werken niet meer.

Wie kan mijn abbo nu opzeggen?


Dat is geen automatisme, omdat een energiecontract en een abo op Toon 2 verschillende zaken zijn.
Je Toon is namelijk incl dat abo bij een nieuwe leverancier dan blijvend te gebruiken.
Zoals mAiden al meldt zal een moderator dit morgen wel oppakken.
Staat je (oude) klantnummer wel in je profiel van dit forum vermeldt?
Reputatie 7
Badge +8
Nog even geduld hebben tot morgen, dan kan vast 1 van de moderators, jou aanvraag in orde maken of nakijken! 😉
Het blijkt dat mijn abbo op Toon niet opgezegd is tegelijk met mijn opzegging als klant van Eneco. Mijn inloggegevens werken niet meer.

Wie kan mijn abbo nu opzeggen?
Reputatie 3
@ Davith,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat je de abonnementskosten voor Toon wilt stopzetten.
Vanwege het opzegtermijn van één maand heb ik de abonnementskosten per 19 november 2017 voor je stopgezet.
Wanneer je nog andere vragen hebt dan horen we die graag.

Groet, Sabrina
Ik zou graag mijn abonnement voor
aanvullende diensten willen opzeggen per direct met 1 maand opzeg termijn, want het heeft nu totaal geen nut meer en ik vind het te duur neem Je zonne panelen en kan niets zien op je toon of je moet er weer extra voor betalen niet dus dan maar alleen een thermostaat dus hierbij zeg ik op
hoop dat jullie het zien (deze topic)
Ja dat bedoel ik , zal het even veranderen Thx

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen