Toon abonnement opzeggen | Eneco Community
beantwoord

Toon abonnement opzeggen


Ik heb in april mijn abonnement op toon opgezegd maar zie nog steeds dat er maandelijks 3,50 wordt afgeschreven. Werkt de communicatie bij Eneco niet goed?
icon

Beste antwoord door Folkert 2 november 2017, 12:02

@Allen

Hier kun je lezen op welke manieren Toon abonnement opgezegd kan worden. Je maakt dan geen gebruik meer van de slimme functies op Toon, waaronder de app. Wel kun je Toon blijven gebruiken als thermostaat.
Bekijk origineel

57 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag @Jeroen84,

Leuk dat je lid bent geworden van de Toon Community! Ik kijk graag wat de reden achter de afschrijving is, alleen heb ik hier wel je klantnummer voor nodig. Wil je deze toevoegen in je profiel en het laat weten zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik verder met je vraag.

Groet, Denise
Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel
Reputatie 7
Badge +4
@Jeroen84

Bedankt! De annulering van het Toon abonnement is destijds niet door het systeem opgepakt. Mijn excuses hiervoor. Ik heb de annulering alsnog doorgevoerd. Ik wil je vragen de openstaande nota's wel te voldoen (deze kan ik niet annuleren). Voor de periode 10-05 (inclusief maand opzegtermijn) tot vandaag krijg je binnen 2 weken een vergoeding uitgekeerd.

Heb je hier nog vragen over?

Groet, Denise
Reputatie 6
Badge +4
Wil mijn abonnement op Toon op zeggen. Maak amper gebruik van de extra functies. Merendeel kan ik ook via mijn Domoticz installatie volgen. Als jullie t.z.t. de koppeling met Domoticz weer werkend hebben, ga ik er opnieuw over denken om een abonnement te nemen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Edwin,

Wat jammer om te horen!
Ik heb het voor je verwerkt. Het abonnement stopt per 10 september 2017.

Groet, Kelly
Reputatie 6
Badge +4
Bedankt.
Hallo,

Ik zou graag mijn abonement opzeggen van toon.
Ik kreeg vandaag een brief binnen met de melding dat er een euro meer gevraagd gaat worden per maand.
Wilt u bij deze mijn abonement opzeggen.

Met vriendelijke groet,
Ido
Reputatie 7
Badge +6
Beste ipmdijkstra,

Welkom op het Toon forum. Jammer dat je op wil zeggen. Ik beëindig het abonnement per 18-09-2017 voor je. Wanneer ik verder nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +4
@Kelly of andere moderators,

Heb aantal dagen terug verzocht om mijn Toon-abo te stoppen, daar er geen meerwaarde meer inzat, zeker nadat het niet bleek te werken met mijn domotica systeem. Nu blijkt sinds vandaag dat dit weer werkt, en zo daarom graag het abonnement willen houden, als dat nog mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +4
Dag @EdwinKort,

Wat leuk om te lezen dat je er toch weer voor gaat! Helaas kunnen wij de annulering niet terugdraaien, wat betekent dat er een nieuwe overeenkomst aangemaakt moet worden. Hiervoor wil ik je adviseren even te bellen met ons Toon team via 088 - 895 59 59.

Groet, Denise
ik zou graag weten hoe ik mijn toon abbo kan beeindigen.

De prijsverhoging van 1 euro vind ik erg hoog voor de geboden extra`s. (prijsverhoging +25%)
Reputatie 4
Badge +3
Gewoon hier op dit forum.
Even afwachten tot een moderator het morgen op pakt.
Reputatie 4
Badge +3
En zorg even dat je klantnummer bij je profiel staat.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @Freek,

Wat jammer dat je dit abonnement wilt opzeggen. Per welke datum wil je dit opzeggen en ben je op de hoogte van het feit dat er een opzegtermijn van 1 maand is?

Groet, Audrey
belachelijk deze verhoging ,daarom zeg ik de toon op gebruik hem wel als gewone thermostaat
zeg de toon per direct op
Reputatie 3
Badge +1
Geachte Eneco medewerker, hierbij wil ik mijn abonnement opzeggen van mijn Toon thermostaat.

De reden van opzegging is de ordinaire verhoging van een kleine 30% die in mijn ogen totaal niet gerechtvaardigd is.
Van al die extra optie`s die er gaan komen en er al zijn, gebruik ik geen van allen.
Niet omdat ik het niet kan, maar omdat ik het niet wil of nodig heb.

Ik hoop dan ook dat iedereen zijn abonnement opzegt en Eneco terugkomt van deze zeer vreemde handelswijze om zo meer omzet te genereren.

Hoogachtend: Leo. 👑
Wil mijn abonnement op Toon op zeggen. wat moet ik er doen Om mijn abonnement Toon op zeggen.
Voldoende is omdat hier te melden met de ingangsdatum en zorg dat je klantnummer bij Eneco in je profiel staat.
De opzegtermijn is 1 maand.

Je krijgt dan van een moderator hier een terugkoppeling. Let op dat kan tot as maandag duren ivm het weekend.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo loeyd,
Jammer dat je op wilt zeggen! Ik heb het abonnement per 28 september 2017 beëindigd, i.v.m. de opzegtermijn van 1 maand.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Prippie,

Wat zonde dat je meerwaarde van het abonnement niet inziet. Dan kan ik me voorstellen dat een verhoging je aanzet tot opzegging. Wij weten in ieder geval dat er aardig wat terug komt voor deze euro extra.
Jammer dat je het niet wilt aankijken. Ik heb het abonnement per 28 september 2017 opgezegd, rekeninghoudend met de opzegtermijn.
Reputatie 3
Badge +1
Geachte....

Ik zie de meerwaarde er inderdaad niet in, zoals ik al schreef heb en gebruik deze opties niet
U kunt Toon wel aanprijzen alsof het God zelf is, hij komt nog niet eens in de buurt van....
Ook is het lezen van mijn stopzetting niet helemaal door U begrepen.
Ik kan die opties en wil die opties niet gebruiken.
Overigens vind ik een prijsstijging van ruim 30% niet in verhouding liggen tot....
Deze verhoging is puur om de kas van Eneco te spekken.

Maar goed, Ziggo heeft op deze manier heel veel tevreden klanten verloren en zal Eneco dit ook gaan meemaken.

Maar ondanks mijn kritiek, bedankt voor het stopzetten van mijn Toon abonnement.
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Prippie,

Wat zonde dat je meerwaarde van het abonnement niet inziet. Dan kan ik me voorstellen dat een verhoging je aanzet tot opzegging. Wij weten in ieder geval dat er aardig wat terug komt voor deze euro extra.
Jammer dat je het niet wilt aankijken. Ik heb het abonnement per 28 september 2017 opgezegd, rekeninghoudend met de opzegtermijn.


Het enige dat jullie moeite kost is de verbinding van buiten af.
Maar rookmelders, lampen, meetstekkers die kun je gewoon lokaal laten werken. Jullie maken het zelf nodeloos duur en ingewikkeld.

Nergens voor nodig...

Het opeens verhogen van kosten is niet alleen onwenselijk, maar maakt jullie een onbetrouwbare partij!
ik wide mijn toon abonement op zeggen. kreeg een brief dat het met 1 euro omhoog gaat vind het erg duur worden.wilt u mijn abonement opzeggen. graag wil ik ook weten of toon weg gehaald gaat worden en mijn andere termostaat weer opgehangen word?

vriendelijke groet lies
ik wide mijn toon abonement op zeggen. kreeg een brief dat het met 1 euro omhoog gaat vind het erg duur worden.wilt u mijn abonement opzeggen. graag wil ik ook weten of toon weg gehaald gaat worden en mijn andere termostaat weer opgehangen word?

vriendelijke groet lies


Hoi Lies,

Nee, hoor Toon is je eigendom en blijft gewoon hangen.
Als kale thermostaat kan hij nog prima functioneren.
Morgen zal een moderator je verzoek verder behandelen.

Reageer