Toon abonnement: doen of laten? | Eneco Community
beantwoord

Toon abonnement: doen of laten?

Toon eerste bericht

36 Reacties

Badge
According to my reading removing functionality of the local device and or data is not covered in the terms of use of the toon - can you show me were please
Reputatie 6
Badge +7
Ik zou de algemene voorwaarden nog maar eens gaan nalezen.

Ik moet zeggen. Ik kan ook niets vinden over dit specifieke onderwerp.

Nu ben ik heb expert in het uitpluizen van algemene voorwaarden.
Badge

It looks like you buy the toon device but rent monthly the software that makes it worthwhile.
With eneco able to increase the rent by 25% whenever they feel like it.

I was enthusiastic about toon when I bought it, but this attitude of eneco on pricing I find unacceptable , you pay €275 for a intelligent energy/thermostat and unless you continue to pay inflated fees you end up with a mediocre thermostat, and loose all your historical data that is actually in the toon itself .

I cannot recommend anyone to enter into such a contract with eneco/toon
Het enige dat ik zou willen weten is als je, je abonnement op zegt op de Toon.
Kun je dan gewoon wel je CV op de klok programmeren zodat je niet je warme bed uit hoeft te gaan en in een koude woonkamer je thermostaat omhoog moet zetten?

Als dit gewoon werkt zeg ik ook mijn abonnement op de Toon gewoon op.
Maar laat het ding wel hangen.
Je abo op Toon heeft niets te maken met het instellen van een tijd op je Toon.
Toon kan verder gewoon als thermostaat werken.

It looks like you buy the toon device but rent monthly the software that makes it worthwhile.
With eneco able to increase the rent by 25% whenever they feel like it.

I was enthusiastic about toon when I bought it, but this attitude of eneco on pricing I find unacceptable , you pay €275 for a intelligent energy/thermostat and unless you continue to pay inflated fees you end up with a mediocre thermostat, and loose all your historical data that is actually in the toon itself .

I cannot recommend anyone to enter into such a contract with eneco/toon

Ik heb vanmiddag het abonnement ook opgezegd, het enige wat ik ermee deed was een enkele keer kijken wat mijn gas of elektra verbruik was... op afstand bedienen deed ik toch al nooit, aangezien de Toon hier een vast week/dagritme volgt. Ook speelde nog mee dat Eneco die verhoging enkele maanden geleden heeft ingevoerd en er alleen maar loze beloftes van Eneco komen en onzinnige updates uitgebracht worden. Sinds Toon hier aan de muur hangt zijn er meer opties uit de software verdwenen dan dat er bijgekomen zijn.
Van die dikke 50 euro besparing kunnen we ook lekker uiteten gaan. 🤗
Toon blijft wel aan de muur hangen en wie weet neem ik wel weer een abonnement wanneer Eneco eens een echt goed bruikbare firmware en app uitbrengt die wel zoden aan de dijk zet.
Ach en wie weet stap ik ook over naar een Honeywell evohome, ik heb het bij mijn broer zien werken en ik moet zeggen... indrukwekkend. 🤓

Reageer