Toon aansluiten op vloerverwarming | Eneco Community
vraag

Toon aansluiten op vloerverwarming

• 8 maart 2014
  • 6 reacties
  • 803 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Hallo

volgens de Toon test op jullie site kan ik een Toon gebruiken,gefeliciteerd maar
vraag mij dit toch af.
onze installatie is een draadloos grondverwarming systeem.
hierbij is de thermostaat draadloos verbonden met de ontvanger die de HR ketel aanzet 
en de thermomotor (kraan) openzet.
kan Toon hier ook mee overweg?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo MarkMark, Welkom op het forum.

Toon kan zeker niet met uw configuratie overweg. Toon heeft altijd een bedrade verbinding nodig van de thermostaat naar de ketel. Aangezien dit bij u draadloos is, is dit al een probleem.

Daarbij verwacht ik eigelijk wel dat Toon met de vloerverwarming over weg zou kunnen, mits uw ketel een gewone Hr ketel is. Of deze ketel nu warmte via de grond of via een radiator zou afgeven, zou geen verschil moeten uit maken.

Maar dan nog blijft de draadloze communicatie tussen de ketel en thermostaat. Dat is en blijft de boosdoener, waardoor ze Toon niet werkend bij  u gaan krijgen. Of u moet veel inversteren om een draad te leggen van boven naar beneden.
Reputatie 4
Badge
Ik vraag me dan af met welk protocol dit gebeurd, zwave?
Misschien een idee voor: Suggesties, ideeën en verbeterpunten?
Reputatie 6
Badge +1
Ik vraag me dan af met welk protocol dit gebeurd, zwave?
Misschien een idee voor: Suggesties, ideeën en verbeterpunten?

Meestal zitten die op de frequentie die net boven de wiffi ferquentie. Dus hetiswel. Een wiffi vorm, maar dan net iets anders. De verbinding is zeker geen z-wave
Reputatie 7
Badge +6
Beste Markmark,

Allereerst hartelijk welkom op het forum!
Zoals jvp al aangeeft kan Toon niet draadloos de ketel of een ontvanger aansturen.

Groet,

Folkert
Oké 

Een draadje trekken is natuurlijk geen probleem vanuit de HR ketel.
Toon kan dan de verwarming aan en uit zetten.
maar hoe gaan mijn kranen (thermokoppelingen 24v AC) van de grondverwarming dan open?
Reputatie 6
Badge +1

maar hoe gaan mijn kranen (thermokoppelingen 24v AC) van de grondverwarming dan open?

Hoe gaan de kranen van de grondverwarming dan nu open. Is dit via de thermostaat of via software in de ketel.?

Maar om een correct antwoord te geven is het volgende van belang, en desnoods navragen bij de instalateur:
  • als je nu een bedrade (bv honneywel thermostaat)  op je ketel zet. Gaan dan de kranen ook open of niet. Zo niet dan is dat bij Toon ook niet en gaat het dus niet werken. Toon moet je vergelijken met een normale programeerbare bouwmarkt klokthermostaat. Zijn revolutionair dankt hij aan zijn vergelijk functie en inzicht kunnen geven in het energie verbruik en het bedienen op afstand en alle uitbreidmogelijkheden die er nog in de toekomst gaan plaats vinden.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen