Toon aansluiten op de ketel | Eneco Community
beantwoord

Toon aansluiten op de ketel

• 26 juli 2019
  • 11 reacties
  • 538 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Heb een intergas 36/30 en wil toon op aansluiten maar zit een kast tussen zie foto iemand ervaring en hoe dat moet met je ketelmodule alvast bedankt

icon

Beste antwoord door ThehogNL 26 juli 2019, 13:50

Dat kastje gewoon vervangen door de ketelmodule van de Toon. En dan de toon natuurlijk ophangen en aansluiten op de draden in de woonkamer.
Op de toon ketelmodule staat wel aan welke kant je de draden moet aansluiten (ketel kant en thermostaat kant).
Bekijk origineel

11 Reacties

Dat losse kastje behoort ongetwijfeld bij je huidige thermostaat. Loopt de onderste draad door naar je thermostaat? Of is dat de voeding?
Dat kastje heb je voor Toon®️ niet nodig.

Je moet de Intergas even verder open maken en de 2 aderige uitgaande aansluiting van de CV module van Toon®️ aansluiten op de OpenTherm aansluiting. Kijk even voor de zekerheid op je installatie handleiding van je CV. Meestal is het klem 10 en 11
De ingaande aansluiting sluit je aan op de draad naar de thermostaat; dus waar straks Toon®️ kont te hangen.

Overigens vermoed ik dat je deze (onderstaande) RF module bedoelt, die zorgt voor draadloze verbinding met je huidige (Honeywell??) thermostaat.

Als er geen draad loopt van je CV naar je thermostaat, dan is Toon®️ voor jou ongeschikt.
Of je moet een 2 aderige draad van de Toon CV module naar Toon alsnog trekken/aan leggen.

Toon®️ kan niet draadloos werken/communiceren met je CV.😢
Reputatie 6
Badge +3

Toon®️ kan niet draadloos werken/communiceren met je CV.😢

Kan ie wel hoor 🙂 maar helaas levert Eneco niet de draadloze (z-wave) ketelmodule. Die is alleen voor de Boxx (Engie) geloof ik momenteel nog geleverd.
Bedankt voor jullie reactie dat kastje heeft 2 draden de bovenste gaat naar de thermostaat in de woonkamer (Honeywell ) en de onderste gaat naar me CV
Reputatie 6
Badge +3
Dat kastje gewoon vervangen door de ketelmodule van de Toon. En dan de toon natuurlijk ophangen en aansluiten op de draden in de woonkamer.
Op de toon ketelmodule staat wel aan welke kant je de draden moet aansluiten (ketel kant en thermostaat kant).
gm u zeg kastje vervangen door ketel module moet ik ook draden wissel in de CV of alleen ketel module van toon er tussen zetten
Reputatie 6
Badge +3
Waarschijnlijk zit het wel goed in de CV ketel maar check het wel even. Ze kunnen het beste op de opentherm aansluiting zoals @Brandje ook al aangaf (waarschijnlijk klem 10 en 11).
Bedankt voor jullie reactie dat kastje heeft 2 draden de bovenste gaat naar de thermostaat in de woonkamer (Honeywell ) en de onderste gaat naar me CV
Die optie begon ik al mee, dus idd de CV module van Toon ertussen zetten. Alleen dan deze Toon module ook omgekeerd plaatsen.
Ik bouwde nog even een controle in of de draden op je CV wel op de OT aansluiting zitten.
Pas dan zal Toon®️ ook op OT werken.
Goedemorgen allemaal bedankt voor jullie reactie heb nog een vraagje voor de toon ketelmodule. Dat kastje van me oude Honeywell kastje moet ik die gewoon verwijderen en met toon ketelmodule op 11 en 12 aansluiten het zit nu zo in de ketel zie foto met 4 draden

Sorrie foto is van de Honeywell kastje
Reputatie 6
Badge +3
Rood en blauw lijkt de voeding van het huidige kastje te zijn. Geel en Groen zitten op 10 en 11 en alleen die moet je aansluiten op de toon ketelmodule. De toon ketelmodule heeft zijn eigen voedingsadapter immers.
Sorrie foto is van de Honeywell kastje
Geeft niet.
Zo op de foto te zien zit dus de groen en gele draad al op de juiste OT aansluiting; nrs 11 en 12.
Die zelfde draden sluit je aan op de CV uitgang van de CV module van Toon®️.
De onderste 2 draden gaan naar de thermostaat.
Het Honeywell kastje kan je geheel verwijderen.

Update:
Ik vergeet nog te melden dat hoe je de geel en groene draden op de CV module van Toon aansluit is niet van belang; er geen geen vaste polariteit.
Dat geldt evenzeer zo voor het groene blokje op de grondplaat van Toon zelf.

Reageer