Toon aanbieding i.c.m. Nefit Ecomline HR Excellent | Eneco Community

Toon aanbieding i.c.m. Nefit Ecomline HR Excellent

• 27 januari 2013
  • 5 reacties
  • 4392 Bekeken

Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op het forum hier, veel gelezen en begrepen, maar toch wat 1 belangrijke vraag.

Zoals  anderen op het forum, heb ik als vaste klant van Eneco/PUEM e,d. (sinds 1983) een aanbieding liggen voor een korting op Toon (aanschaf en installatie). Die aanbieding loopt komende week af.
Maar, onze ketel is een Nefit Ecomline HR Excellent (uit 2000, maar in goede gezondheid), die nu via de bijbehorende Nefit digitale thermostaat wordt aangestuurd.

In diverse topics is erover gesproken dat Toon, deze ketel niet modulerend kan aansturen op dit moment...

Is er enig uitzichty bij Eneco of Nefit, wanneer die situatie verbeterd?
Ik wil van de Toon aanbieding gebruik maken (ben geïnteresseerd in de mogelijkheden, maar zie toch ook veel problemen langskomen),
maar wil wel een redelijke garantie hebben dat dit gaat  werken, en niet mijn gasverbruik omhoog jaagt...

De aanbieding is t/m de woensdag de 31e . Misschien iemand feedback voor die tijd? Ik zal ook eens met Eneco gaan bellen hierover.

Dank,
Frans

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Nieuwert,

Ik ben maar gewoon klant en heb totaal geen antwoord op jou vraag. De moderars zijn er maandag weer en zullen ongetwijfeld een antwoord kunnen geven. Als je nu maandag nog geen reactie hebt gehad stel ik voor dat je telefonisch contact opneemt. Toon is een mooi product en mocht er een gaatje zijn dat je op korte termijn wel alle voordelen hebt ten opzichte van nu zou dat een gemiste kans zijn als je te laat zou zijn.

Succes en laat je nog even weten wat je doet? Ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Frans,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Op dit moment is het niet mogelijk om Nefit ketels modulerend aan te sturen. De OT-converter die gebruikt wordt om Nefit ketels aan te sturen geeft in een aantal gevallen problemen. Dit is de reden dat deze converters op dit moment niet meer geplaatst worden. Zodra Nefit hier een oplossing voor heeft gevonden kunnen wij deze weer plaatsen. Wij hebben helaas geen informatie over wanneer we de converters weer mee kunnen leveren. Wat het effect is op je verbruik wanneer je je ketel aan/uit laat aansturen durf ik je geen antwoord op te geven. De verwachting is dat modulerend doorgaans iets zuiniger is. ik heb deze vraag uitgezet bij onze installatiebedrijven.

Groet,

Folkert
Folkert en Jeroen,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Dat betekent voor mij dat ik de aanbieding van Toon even voorbij laat gaan. Met bovenstaande antwoorden en informatie elders in het forum, heb ik , vind ik, niet genoeg controle over mijn stookkosten.
Ik hoop dat dit probleem voor Nefit ketels spoedig wordt opgelost, en dat er dan weer een nieuwe, leuke aanbieding van Toon is.

Groeten,
Frans
Reputatie 3
Badge
Hou de site van Eneco en het forum in de gaten. 🙂
Ik heb net een mail verstuurd naar nefit over dit item.