Toon | Eneco Community

Toon

Badge
toon na 5 dagen al verwijdert van de muur.
door dagelijks een internet storing van eneco en de sensorenstoring waardoor ik toon dagelijks de sensoren opnieuw moet installeren.
ben benieuwd hoe eneco dit gaat oplossen met zo slecht product.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

54 Reacties

Heb je al op het forum rond gekeken voor oplossingen?
Wil je advies hebben?
Er zijn velen hier die erg veeel plezier aan Toon beleven, dus ligt het wellicht aan je eigen configuratie?
Badge
al gedaan en geen oplossing.
2 storingen per dag vind ik teveel waarvan 1 met sensoren die je elke morgen opnieuw moet installeren.
vindt het geen goede kwaliteit.
nu krijg ik de sensoren niet meer geinstalleerd
Reputatie 6
Badge +1
Tja wat moet ik hier nu op zeggen. Na 5 dagen toon al zelfstandig van de muur gehaald en dan roepen dat het een slecht produckt is.😕 Dat is kort maar krachtig, zullen we maar zeggen.

Ik weet niet, maar volgens mij ben je dan zelf niet lekker bezig en weet ik ook niet ofdat Eneco dit nog wil oplossen. Immers is alles op eigen houtje gebeurd, waardoor een oorzaak niet meer is te achterhalen. Ik mag toch aannemen dat Toon functioneerde toen de monteur vertrok.

Mogelijke oplossingen die nu niet meer mogelik zijn door uw actie:
  • Normaal kunnen ze achter de schermen kijken.......... Nu niet mogelijk.
  • Een monteur sturen......... Heeft geen zin meer want hij is al van de muur.
  • Kijken ofdat het aan Toon zelf ligt......... Niet meer mogelijk, want de klant heeft zelf aan de instalatieconfiguratie gezeten. ( zelfde feit als een apparaat openen in de garantie)
en u heeft Eneco geen rieele kans gegeven om een oplossing of compensatie te bieden in de door u ervaren problemen.

Dus.........wij hier op het forum kunnen er ook niks mee en zul je echt idd op een andwoord van Eneco moeten wachten. En gelukkig ben ik Eneco niet, want anders had je bij mij "bot" gevangen.
Maar gelet op het tijdspan dat Toon bij u aan de muur heeft gehangen, kun je in mijn optiek niet zomaar roepen dat het een slecht produkt is.
Badge
welke oplossingen zijn er dan wel.
gelukkig is mijn vriendin wat rustiger.
en heeft hem vanmiddag wel voor 90% aan de gang gekregen.
alleen de sensor van het gas werkt nog niet helemaal goed.

toen demonteer weg ging werkte hij zeker.
zonder wat aan toon gedaan te hebben zijn wel de storingen ontstaan.
regelmatig dat mijn sensoren niet meer werken.
wat zou hier het euvel van kunnen zijn.
ik ben geen expert.
ik kan wel zeggen dat toon niet 100% werkt en dat ze dit in de praktijk op willen lossen waar de klant niet altijd blij mee is.

Tja wat moet ik hier nu op zeggen. Na 5 dagen toon al zelfstandig van de muur gehaald en dan roepen dat het een slecht produckt is.😕 Dat is kort maar krachtig, zullen we maar zeggen.

Ik weet niet, maar volgens mij ben je dan zelf niet lekker bezig en weet ik ook niet ofdat Eneco dit nog wil oplossen. Immers is alles op eigen houtje gebeurd, waardoor een oorzaak niet meer is te achterhalen. Ik mag toch aannemen dat Toon functioneerde toen de monteur vertrok.

Mogelijke oplossingen die nu niet meer mogelik zijn door uw actie:

• Normaal kunnen ze achter de schermen kijken.......... Nu niet mogelijk.
  • Een monteur sturen......... Heeft geen zin meer want hij is al van de muur.
  • Kijken ofdat het aan Toon zelf ligt......... Niet meer mogelijk, want de klant heeft zelf aan de instalatieconfiguratie gezeten. ( zelfde feit als een apparaat openen in de garantie)
en u heeft Eneco geen rieele kans gegeven om een oplossing of compensatie te bieden in de door u ervaren problemen.

Dus.........wij hier op het forum kunnen er ook niks mee en zul je echt idd op een andwoord van Eneco moeten wachten. En gelukkig ben ik Eneco niet, want anders had je bij mij "bot" gevangen.
Maar gelet op het tijdspan dat Toon bij u aan de muur heeft gehangen, kun je in mijn optiek niet zomaar roepen dat het een slecht produkt is.

Reputatie 6
Badge +1
Een aantal basiszaken zijn van belang:
  • Zorg dat toon een statische ipadres vanuit de router krijgt. Let daarbij even niet op het rode kruis in wifiverbinding, of een rood driehoek. Op dit moment zit er, sinds de laatste grote update, een bug in op dat gebied en geeft toon deze status aan terwijl er niks aan de hand is. We wachten op een fix. Kijk liever in menu ..instellingen en dan tabblad intenet. Staat daar in "verbonden met servicecentrale" is het goed. Staat daar "verbonden met internet" is het ook goed, maar dan heb je niet de extra functie zoals toon op afstand en zit het bij Eneco.
  • Heb je een slimme of domme meter dan is er een verschil. Bij domme meters werkt het via de sensoren en die moeten precies goed zitten, glas schoon en je moet in menu-systeem Energiemetrs natuurlijk de juiste omwentelingen instellen voor de stroom meter. Je kunt zien ofdat de energiesensor goed werkt, omdat bij het langskomen van het spiegeltje b gas moet het groene ledje op de energiemeter gaan oplichten. Bij de stroommetes dit zodra de zwarte balk voorbij komt. Bij slimme meter gaat dit automatische, echter moet je zorgen dat in het tabblad energiemeters ook daadwerkelijk staat verbonden met stroom/gas. ( bij een slimme meter komen de stroomwaardes om de 10sec. Bij gas om het uur). Bij een slimme meter heb je geen sensoren nodig en gaat alles via de P1 poort. Als je veel problemen ervaart met de domme meter configuartie kun je vragen ofdat Eneco, je meter wil vervangen voor een slimme meter.
  • kijk hoeveel sterren er in het tabblad energiemeters staat. Zijn dit er minder dan 3 dan wil dit zeggen dat de signalen tussen Toon en de Energiemeter zwak zijn. Je kunt dan proberen om de energiesensor een keer andersom in het stopcontact te steken, of op een andere plaats, indien dit mogelijk is. Ook is hier al bekend dat de energiecensor en de router samen in de meterkast, geen prettige configuratie is. Werkt dit allemaal niet dan is een repeater mogelijk gewenst en wordt gratis ( na constatering door een monteur)  door Eneco geinstaleerd.
  • Toon heeft een inleerfunctie m.b.t. Het aanwarmen van de woning, zodat de woning op het ingestelde tijdstip de juiste temperatuur heeft. Hij is dus niet met 5 dagen al uitgeleerd.
Zo dat is het begin, waar je aan moet denken. Zijn er problemen roep dan hier en omschrijf duidelijk je probleem, zodat we met je mee kunnen denken en zodat moderators ook correct kunnen ingrijpen, als wij er niet uitkomen.
Badge
ja dat werkt allemaal.
had vermorgen geen geen verbinding waaraan de sensoren verbonden zitten.
jammer dat er zoveel bugs in zitten.
wat zijn jou ervaringen.
hij heeft inmiddels internet maar valt soms wel uit.
Reputatie 6
Badge +1
Sorry, ik was net nog bezig. Maar let op dat internet uitval, hoeft dus niet zo te zijn. Ik adviseer dus echt, om altijd even in menu....instellingen en dan internet te kijken. Als daar de volgende opties staan 
  • Verbonden met internet
  • verbondn met servicecentrale
Dan is het gewoon goed, ondaks dat toon in het hoofdscherm of in de storingsmodule een storing aangeeft. Is er problemen met de servicecentrale geeft hij bovenste optie aan en zit dit probleem bi Eneco. Je hoeft dan niks te doen en gaat vanzelf weg.
Bij de laaste optie is het gewoon goed, ondanks de aangegeven storing. Alle functies werken gewoon. Er is geen storing. Dit is een bug sinds de laatste update

ik heb Toon nu 10 maanden met veel plezier aand e muur hangen. Natuurlijk zijn er problemen, maar dat is innerent aan software en updates die de software kunnen aanpassen.( microsoft heeft ook problemen, wil niet zeggen dat het een slecht produkt is)

en als je veel storing blijft houden dan moet je dat roepen, dan kan Eneco altijd een monteur opnieuw langs sturen.
Badge
de meeste problemen heb ik bij het uitvallen van de sensoren.
dit gebeurt meestal snachts.
heb jij daar ook al ervaring mee.
meestal trek ik de stekkermodule uit het stopcontact er na 10 sec erweer in en dan werkt hij meestal wel weer.
ik vindt dit niet een normale manier van werkenwijze.

mijn schoonouders willen ook toon gaan gebruiken.
Ik lees nog nergens dat het wellicht handig is om de adapter in Toon te verwijderen en stroomloos te maken; hierna de adapter in Toon weer aanmelden en de werkwijze die Toon aangeeft.
Badge
als ik gas afneemt zie ik het lamje van het gas van de meterapdapter wel knipperen.
zie in toon op het hoofdscherm niet hoeveel gas ik verbruikt heb maar zie het wel in een tabel terug.
wat is de beste handelwijze.

om de sensoren opnieuw te installeren.
Heb je mijn bericht gelezen?
Overigens zal je zolang je aan het experimenteren bent op het homescherm geen gasverbruik zien.
Dat wordt cummulatief per dag opgebouwd en begint om 24:00 uur op 0.
Dus als alle handelingen zijn verricht start de weergave pas om 0:00 uur.
Reputatie 6
Badge +1
Maar hoeveel sterren staan er in het tablad energiesensor. Want als dat te laag is, de heb je gewoon een verbindingsprobleem
De Toon is net van de muur geweest, dus zoals al bij eerdere update's is gemeld dient er een paar dagen niet op het aantal *en gelet te worden.
Pas na een paar dagen zal de juiste verbindingkwaliteit zichtbaar zijn.
Jammer dat er na mijn wijderingsvoorstel van de adpater op de Toon niet verder wordt gereageerd.
De verbinding van de adapter met Toon dient eerst opnieuw ingesteld te worden.
Is er al gemeld hoeveeel meter er zit tussen de adapter en Toon? Meer dan 5 meter? Dan dient er wellicht een (gratis) repeater geplaatst te worden.
Badge

Heb je mijn bericht gelezen?

ja dat heb ik zeker.
Badge

Overigens zal je zolang je aan het experimenteren bent op het homescherm geen gasverbruik zien.
Dat wordt cummulatief per dag opgebouwd en begint om 24:00 uur op 0.
Dus als alle handelingen zijn verricht start de weergave pas om 0:00 uur.

toen de monteur hem had geinstalleerd zag je wel gelijk het gas verbruik.
mischien gewoon afwachten of aan eneco overlaten.
ze kunnen toch online in mijn toon komen en kijken wat er fout zit
Badge

Maar hoeveel sterren staan er in het tablad energiesensor. Want als dat te laag is, de heb je gewoon een verbindingsprobleem

snap u vraagstelling niet
Badge

De Toon is net van de muur geweest, dus zoals al bij eerdere update's is gemeld dient er een paar dagen niet op het aantal *en gelet te worden.
Pas na een paar dagen zal de juiste verbindingkwaliteit zichtbaar zijn.

dank je wel voor de info.
alleen het gasverbruik op het home scherm is niet zichtbaar maar wel in de grafiek
weyenhoven wrote:

ja dat heb ik zeker.

En........heb je die actie uitgevoerd?
Badge

Jammer dat er na mijn wijderingsvoorstel van de adpater op de Toon niet verder wordt gereageerd.
De verbinding van de adapter met Toon dient eerst opnieuw ingesteld te worden.
Is er al gemeld hoeveeel meter er zit tussen de adapter en Toon? Meer dan 5 meter? Dan dient er wellicht een (gratis) repeater geplaatst te worden.

ik denk zelf dat het 4 meter is.
hoe kan ik de repeater bestellen bij eneco
heb u verwijderingsvoorstel gedaan en alles opnieuwgeinstalleerd alleen het gasverbruik is niet zichtbaar op het home scherm
Badge

weyenhoven wrote:

ja dat heb ik zeker.

En........heb je die actie uitgevoerd?

jazeker helemaal hoe u het omschreef
Dan lees je kennelijk toch mijn eerdere berichten niet.
Nogmaals:

Het gasverbruik op het homescherm zal pas na 24:00 uur zichtbaar zijn!!!!!!!

Of je een repeater nog hebt kan je pas over enkele dagen beoordelen.
Want, schreef ik, Toon heeft enkele dagen nodig om de juiste verbinding via zWave in te regelen en weer te geven.

Hoeveel meter zit je met de adapter en Toon uit elkaar vroeg ik ook.
Badge

Dan lees je kennelijk toch mijn eerdere berichten niet.
Nogmaals:

Het gasverbruik op het homescherm zal pas na 24:00 uur zichtbaar zijn!!!!!!!

oke zal ik het morgen wel zien.

hoe kan ik zo repaeter bestellen
Nee niet morgen maar op z'n vroegst overmorgen.
Je kan bij Eneco gratis een repeater aanvragen, die de monteur komt plaatsen.
Bel even met het groen-team, maar nogmaals geef Toon eerst rust......................

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen