Toon | Eneco Community
vraag

Toon

• 28 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Al jaren klant van Eneco en sinds lange tijd al gebruiker van Toon. De eerste jaren kom ik de maandelijkse kosten van 3.50 euro wel thuisbrengen. Nu jaren later wordt er veel meer gedaan aan extra producten naast toon maar die kosten ook best veel geld. Nu 4 rookmelders verder en 2 slimme stekkers, is Toon een kostbaar product geworden en is besparing niet meer de hoofdzaak. Bij een echte brand is een simpele rookmelder ook voldoende.

Kunnen jullie uitleggen waarom de kosten van 3.50 euro nog zo nodig zijn?
Ook de kosten van een losse toon zijn enorm hoog. Toon is geen iPad Pro model en na enkele jaren hebben jullie de ontwikkelkosten er ook wel uitgehaald. Nieuwe klanten leren besparen, maar voor de huidige klant is er geen enkel voordeel meer.

Lange tijd geleden ben ik gestopt op het forum nadat ik echt enorm teleurgesteld in Eneco ben geraakt. Ook laatst weer geprobeerd om informatie te krijgen op de vraag die ik stelde, maar wederom weer een antwoord waar ik niets mee kon.

Ik hoop dat jullie nu gaan nadenken hoe bestaande klanten het gevoel krijgen gewaardeerd te worden.

Voor nieuw klanten:

Toon is een in mijn ogen geweldig product. De eerste jaren flink kunnen besparen en de rookmelders en slimme stekker zijn een mooie aanvulling.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Helaas nog geen reactie mogen ontvangen. Volgende keer meer succes.
Reputatie 7
Badge +7
Al jaren klant van Eneco en sinds lange tijd al gebruiker van Toon. De eerste jaren kom ik de maandelijkse kosten van 3.50 euro wel thuisbrengen. Nu jaren later wordt er veel meer gedaan aan extra producten naast toon maar die kosten ook best veel geld. Nu 4 rookmelders verder en 2 slimme stekkers, is Toon een kostbaar product geworden en is besparing niet meer de hoofdzaak. Bij een echte brand is een simpele rookmelder ook voldoende.

Kunnen jullie uitleggen waarom de kosten van 3.50 euro nog zo nodig zijn?
Ook de kosten van een losse toon zijn enorm hoog. Toon is geen iPad Pro model en na enkele jaren hebben jullie de ontwikkelkosten er ook wel uitgehaald. Nieuwe klanten leren besparen, maar voor de huidige klant is er geen enkel voordeel meer.

Lange tijd geleden ben ik gestopt op het forum nadat ik echt enorm teleurgesteld in Eneco ben geraakt. Ook laatst weer geprobeerd om informatie te krijgen op de vraag die ik stelde, maar wederom weer een antwoord waar ik niets mee kon.

Ik hoop dat jullie nu gaan nadenken hoe bestaande klanten het gevoel krijgen gewaardeerd te worden.

Voor nieuw klanten:

Toon is een in mijn ogen geweldig product. De eerste jaren flink kunnen besparen en de rookmelders en slimme stekker zijn een mooie aanvulling.

Op een bepaald moment in de tijd kun je niet meer besparen dan wat je nu doet
wil je dan extra gadget,s
dan kost het je meer en bespaar je minder/of word de besparing te niet gedaan !
je kunt zelf beoordelen wat er zinnig is en wat niet toch?
zolang het een besparing oplevert prima
gaat het geld kosten stoppen.
met uitbreiden
eigen overweging maken:8
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Jeroen,

Ik kan mij goed voorstellen dat je ons om een opheldering vragen over de abonnementskosten. Het abonnement (€ 3,50 per maand) dat aan Toon verbonden is, maakt van Toon een unieke thermostaat die je helpt grip te krijgen op uw energieverbruik en -kosten. Door dit abonnement maakt Toon continue verbinding met Eneco. Zo krijg je persoonlijk en actueel inzicht waar u écht iets mee kunt. Als je het gevoel hebt dat je niet meer kunt besparen dan wat je nu al doet, dan is het belangrijk om te bekijken of je nog door wilt gaan met het Toon abbonement. Zonder abbonement wordt Toon wel gewoon thermostat, waarop je alleen de temperatuur op kunt instellen. Wat natuurlijk zonde is, omdat Toon meerdere functies heeft. Dit geldt ook voor de uitbreidingen, als je al genoeg producten hebt hoef je dit niet verder uit te breiden.

Groet, Audrey
I