Toezending nieuwe adapter ivm DSMR 4.0 | Eneco Community
beantwoord

Toezending nieuwe adapter ivm DSMR 4.0

• 24 oktober 2014
  • 15 reacties
  • 359 Bekeken

@Moderators,

Nu een week geleden heb ik een nieuwe adapter aangevraagd omdat ik afgelopen dinsdag slimme meters heb gekregen.
Sinds die tijd heb ik zeer tot mijn verdriet uiteraard geen goed werkende Toon meer en wordt m'n verbruik niet meer geregistreerd.:@:@

Ik dacht bijtijds de nieuwe adapter aangevraagd te hebben.

Kunnen jullie voor me nazien hoe de status is?
icon

Beste antwoord door Danielle 24 oktober 2014, 14:55

@Brandje,

De nieuwe meteradapter komt waarschijnlijk morgen al. Er staan 2 weken voor voordat je hem ontvangt. Vanaf morgen werkt alles weer naar behoren gelukkig. 🙂
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Brandje,

De nieuwe meteradapter komt waarschijnlijk morgen al. Er staan 2 weken voor voordat je hem ontvangt. Vanaf morgen werkt alles weer naar behoren gelukkig. 🙂
Hoi Danielle,

Allereerst bedankt voor je status-update!

Ik hoop zeer zeker dat je voorspelling uit komt.
Het is nu een bedroefd gezicht op Toon; nu na 2 jaar altijd vrijwel onberispelijke werking, merk ik pas hoezeer ik de info mis.
Wat nou dan Brandje. Ben je overstag gegaan of gedwongen naar slim te gaan?. Heeft ook wel z'n voordelen hoor
Hoi mpleizr,

Ja ja in een ander topic had ik het ook al de reden vermeld.
Kijk slimme meters voor mij hoefde niet.

Overigens, toen de monteur kwam voor de slimme meters moest ik de plaksensoren er af halen; nou dat heb ik geweten zeg; muuuuuur vast zaten de houdertje voor de sensoren. Dus nu begrijp ik ook wel waarom ze bij mij niet loslieten. Goed werk dus van de monteur 2 jaar geleden.

Ik dacht dat ik het goed voor elkaar had met m'n domme digitale ISkra meter, die geschikt was voor terug levering. Helaas had die maar 1 telwerk daarvoor.
Dat is dus in m'n eigen nadeel als ik net zou doen of m'n neus bloedt, want het salderen gaat eerst over het hoogtarief en de rest over het laagtarief, wat er dan nog overblijft betaal je tegen laagtarief.

Toen was deze zuinige hollander gauw genezen en ik meldde mij dus aan op energieleveren.nl.
Daar kon je ook een in de toekomst (11 november 2014) te leveren zonnepanelen aanmelden.
En ja hoor binnen 45 minuten kreeg ik (gelukkig van Liander) een afkeuringsmail van mijn huidige meter. Nou dat wist ik eigenlijk inmiddels ook al.
De volgende dag werd ik al gebeld voor een afspraak en 6 dagen later, afgelopen dinsdag was het al zover.
De monteur ging eerst alle bestaande 38 jaar oude koppelingen controleren op gasdichtheid, toen werd in 60 minuten tijd de 2 meters geplaatst.
Hij vertelde ook dat hij niet weg mocht gaan voordat de gasmeter gekoppeld was aan de electriciteitsmeter. Beiden zijn van Landis Gyr ZCF110(stroom)/E06H4056(gas).

Koppeling was binnen enkele minuten geregeld; hij krijgt bij geen koppeling een reminder op z'n GSM van kantoor!
Het nummer van de gasmeter verscheen dan ook in het display van de stroommeter.
Omdat de stroommeter op DSMR 4.0 draait wist ik meteen dat m'n adapter niet meer zo werken.
Daar is nu het wachten op.
Heel irritant als je 2 jaar lang een perfect werkende Toon hebt gehad:@

Ergo: ik ben dus gedwongen om overstag te gaan................
Hoi mpleizr,

Nou wat voordelen betreft, begrijp ik wel dat de meterstanden nu ook op Toon staan; dat was ik natuurlijk niet gewend.
Maar heeeel irritant vind ik dat het afgelopen is met de realtime gasweergave.
Hoi mpleizr,

Nou wat voordelen betreft, begrijp ik wel dat de meterstanden nu ook op Toon staan; dat was ik natuurlijk niet gewend.
Maar heeeel irritant vind ik dat het afgelopen is met de realtime gasweergave.

Dat is herkenbaar dat had ik ook, maar inmiddels weet ik al niet beter al blijft het wel een gemis. Heb ze nu vanaf mei
Hoi mpleizr,

Ja ja in een ander topic had ik het ook al de reden vermeld.
Kijk slimme meters voor mij hoefde niet.

Overigens, toen de monteur kwam voor de slimme meters moest ik de plaksensoren er af halen; nou dat heb ik geweten zeg; muuuuuur vast zaten de houdertje voor de sensoren. Dus nu begrijp ik ook wel waarom ze bij mij niet loslieten. Goed werk dus van de monteur 2 jaar geleden.

Ik dacht dat ik het goed voor elkaar had met m'n domme digitale ISkra meter, die geschikt was voor terug levering. Helaas had die maar 1 telwerk daarvoor.
Dat is dus in m'n eigen nadeel als ik net zou doen of m'n neus bloedt, want het salderen gaat eerst over het hoogtarief en de rest over het laagtarief, wat er dan nog overblijft betaal je tegen laagtarief.

Toen was deze zuinige hollander gauw genezen en ik meldde mij dus aan op energieleveren.nl.
Daar kon je ook een in de toekomst (11 november 2014) te leveren zonnepanelen aanmelden.
En ja hoor binnen 45 minuten kreeg ik (gelukkig van Liander) een afkeuringsmail van mijn huidige meter. Nou dat wist ik eigenlijk inmiddels ook al.
De volgende dag werd ik al gebeld voor een afspraak en 6 dagen later, afgelopen dinsdag was het al zover.
De monteur ging eerst alle bestaande 38 jaar oude koppelingen controleren op gasdichtheid, toen werd in 60 minuten tijd de 2 meters geplaatst.
Hij vertelde ook dat hij niet weg mocht gaan voordat de gasmeter gekoppeld was aan de electriciteitsmeter. Beiden zijn van Landis Gyr ZCF110(stroom)/E06H4056(gas).

Koppeling was binnen enkele minuten geregeld; hij krijgt bij geen koppeling een reminder op z'n GSM van kantoor!
Het nummer van de gasmeter verscheen dan ook in het display van de stroommeter.
Omdat de stroommeter op DSMR 4.0 draait wist ik meteen dat m'n adapter niet meer zo werken.
Daar is nu het wachten op.
Heel irritant als je 2 jaar lang een perfect werkende Toon hebt gehad:@

Ergo: ik ben dus gedwongen om overstag te gaan................

Dat is jammer dat je voor zo iets om moet gaan. Dan heb je geen keuze anders snij je jezelf in de vingers wat betreft teruglevering.

Hier was mijn woning gewoon aan de beurt om over te gaan op slim. Moet wel zeggen dat ik er tot op heden niet ontevreden er over ben.
Kijk diep in m'n hart weet ik dat de realtime stroomweergave veel meer gewaardeerd wordt.
Als dat op Toon niet zou zijn dan hoefde het voor mij niet.
Jammer is ook dat ik nu met afronding van Watt's te maken krijg.
Terwijl de Landys keurig in eenheden het realtime verbruik geeft zal de adapter dat gaan afronden op tientallen heb ik begrepen, toch.....
En dat steekt nog het meest.
Kijk diep in m'n hart weet ik dat de realtime stroomweergave veel meer gewaardeerd wordt.
Als dat op Toon niet zou zijn dan hoefde het voor mij niet.
Jammer is ook dat ik nu met afronding van Watt's te maken krijg.
Terwijl de Landys keurig in eenheden het realtime verbruik geeft zal de adapter dat gaan afronden op tientallen heb ik begrepen, toch.....
En dat steekt nog het meest.

Klopt de afronding is niet helemaal correct, daar heb ik op het forum ook wel het e.a. mijn ongenoegen over geuit maar goed daar heb ik mijn online managers nu voor 🙂 maar dit moet eigenlijk gewoon 1:1 lopen via op Toon.

Dat is jammer dat je voor zo iets om moet gaan. Dan heb je geen keuze anders snij je jezelf in de vingers wat betreft teruglevering.

Hier was mijn woning gewoon aan de beurt om over te gaan op slim. Moet wel zeggen dat ik er tot op heden niet ontevreden er over ben.

Ik denk dat bij mij het ook wel slijt vwb het gasverbruik, maar de afronding niet.
Ik probeer dan ook bij Eneco aan te geven dat deze afronding door Quby in de adapter gewoon er uit gehaald moet worden.

Klopt de afronding is niet helemaal correct, daar heb ik op het forum ook wel het e.a. mijn ongenoegen over geuit maar goed daar heb ik mijn online managers nu voor 🙂 maar dit moet eigenlijk gewoon 1:1 lopen via op Toon.

Ja dat kan ik me van jou nog herinneren.
Inderdaad via de extra managers los jij dat op, maar ik wil zover niet gaan en het alleen bij Toon houden. Zeker als er uitbreidingen komen die ik graag gebruik.

Dus de komende tijd ga ik toch flink zeuren over die afronding, denk ik...........

Ja dat kan ik me van jou nog herinneren.
Inderdaad via de extra managers los jij dat op, maar ik wil zover niet gaan en het alleen bij Toon houden. Zeker als er uitbreidingen komen die ik graag gebruik.

Dus de komende tijd ga ik toch flink zeuren over die afronding, denk ik...........

Bij deze moeten we maar gaan lobbyen op het forum/Eneco om dit aan te passen
Zeker weten. We trekken gewoon samen op en er zullen ongetwijfeld meerdere aansluiten.
Ook een poll starten lijkt me een goede move.
Een wijziging moet echt een fluitje van een cent zijn.
Ook het gasverbruik is enige maanden geleden voorzien van meerdere decimalen.
Dat van een poll is een goed idee
@Brandje,

De nieuwe meteradapter komt waarschijnlijk morgen al. Er staan 2 weken voor voordat je hem ontvangt. Vanaf morgen werkt alles weer naar behoren gelukkig. :)

Hoi Danielle,

Ik vergat nog te melden dat zaterdag (helaas) geen nieuwe adapter bij ons is bezorgd!
Ik word steeds treuriger van Toon, die er nu wat meewarig bij hangt...............
Het enige wat nu nog werkt is de thermostaat voor de CV.

De meeste tijd gaat ie zelfs op zwart, omdat de geen data van de slimme meters afkomt.