Toegang tot Toon op afstand AAN/UIT geen verschil | Eneco Community

Toegang tot Toon op afstand AAN/UIT geen verschil

Reputatie 1
Badge
Dit is toch wel een klein bugje zeg maar.

Toegang tot Toon op afstand voor de mobiele applicatie op Toon zelf.
(menu>systeem>internet>toegang toon op afstand)
Standaard aan...wat gebeurt er als je deze uit zet?
Wel...niets...je kan nog gewoon inloggen en je thermostaat gebruiken.
Voor de zekerheid via de App uitgelogd (instellingen>beveiliging>uitloggen)
Hetzelfde, kan gewoon nog verbinden en instellingen wijzigen meteen.
Hetzelfde geprobeerd op toonopafstand.eneco.nl, zelfde verhaal.

Iemand ergens in een van de topics had het erover dat dit was zodat de helpdesk kon meekijken....(Met wat en waarom?)
Maar dat staat er toch echt niet. Er staat duidelijk dat dit is voor toegang tot de mobiele applicatie.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

16 Reacties

toon_liefhebber wrote:

... Iemand ergens in een van de topics had het erover dat dit was zodat de helpdesk kon meekijken....(Met wat en waarom?)
...

Hier schrik ik van, want dat betekent dat derden mijn verwarming kunnen gaan aansturen.
Wil niet paranoia worden, maar op deze manier kan Eneco de omzet/winst verhogen door onze ketels af en toe een uurtje langer/hoger te laten stoken.
Zal toch niet echt waar zijn?
Reputatie 3
Badge
Ik had het idee dat dit met je app te maken had. Maar goed, wie ben ik. Als het zo is wat jij zegt, zullen er vast stricte voorwaarden aan het gebruik daarvan zitten. Ik ben niet bang dat Eneco me hierin zou belazeren. Verder kan ik het totaalgasverbruik zien. In de voorwaarden is toch niets te lezen over meekijken van Toon?

@moderators,

worden de handleiding en voorwaarden nog aangepast op de website zodat ik deze kan downloaden.

Iemand ergens in een van de topics had het erover dat dit was zodat de helpdesk kon meekijken....(Met wat en waarom?)
Maar dat staat er toch echt niet. Er staat duidelijk dat dit is voor toegang tot de mobiele applicatie.

Ik denk dat je toch het e.e.a. door elkaar haalt.
Wat hier bedoelt werd is een nieuwe optie bij de de menukeuze "Klantenservice"
Daar zit een optie om het Eneco Groen Advies team toegant tot je Toon te geven.
deze optie staat uiteraard standaard uit.
Een uiteraard zeer zinnige optie, omdat een expert van Eneco dan op afstand kan meekijken in je Toon als er problemen zijn.

Overigens ga ik ook de optie Toon op afstand ook eens uitzetten en kijken wat er dan wel of niet mogelijk is....
Er staat duidelijk bij waarvoor deze opte is: Het wijzigen van de toegang van Toon op afstand!

Update:
Als ik de optie op "Uit" zet en uiteraard op "Opslaan" tik dan kan ik nog gewoon via de Toon op afstand mijn Toon blijven bedienen.
Dus inderdaad een "BUG"
Reputatie 3
Badge
Bij mij stond deze aan, dus dat eerste klopt niet helemaal. 😉

Bij mij stond deze aan, dus dat eerste klopt niet helemaal. ;)

De optie bij Klantenservice voor toegang staat standaard op uit. En dat is logisch uiteraard, want de klant dient wel overwogen de toestemming te verlenen!!
Meteen na de update 2.2.18 viel me deze nieuwe optie al op en meldde ik dit al eerder op het forum.
Reputatie 1
Badge

Een uiteraard zeer zinnige optie, omdat een expert van Eneco dan op afstand kan meekijken in je Toon als er problemen zijn.

En wat zien zij dan? Uw gasmetertje geeft idd een streepje? Of kunnen ze meer zien dan wat wij niet zien?

Trouwens wie zegt dat deze knop wel werkt? (Als in uit is uit)
Ik zou zeggen bel de Klantenservice als je twijfelt.
Ik denk namelijk dat net als bij Windows Hulp op afstand niets meer en minder een hulpmiddel is om klanten behulpzaam te zijn bij het instellen van hun Toon!
Reputatie 1
Badge
Klantenservice gebeld, ik laat het nog even weten als ze een terugkoppeling geven.
Reputatie 3
Badge
Zojuist ook even deze setting geprobeerd en toegang Toon op afstand uitgezet.
Als ik dan met de app (iPad) verbinding probeer te maken krijg ik de melding Toegang Toon op afstand staat uit op uw Toon.
Niets mis mee dus. Misschien heeft Eneco wat aangepast in de servers?
Reputatie 1
Badge
Dan kan deze dicht. Eneco heeft dit aangepast.

@moderators, kan de titel worden aangepast in [opgelost] ?
Ook de test even gedaan. De optie werkt inderdaad en de app Toon op afstand meldt keurig dat er geen verbinding met Toon mogelijk is. 
Toen ik na 1 minuut na de test de optie op Toon weer op Aan zette, weigerde Toon op afstand toch verbinding te maken. 
Kennelijk reageert de server met vertraging.....
Voor de zekerheid de app opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer perfect!

En inderdaad kan er nu een slotje op!
Reputatie 1
Badge
@ moderators, laat deze aub toch open staan. Er zit nog wel een bug in zoals aangegeven door Ton en verder getest door mij.

Toegang toon aan en ingelogd. Alles OK
Toegang Toon aan, ingelogd en dan uitzetten, verbinding blijft. IS NIET OK
Toegang Toon uit, ingelogd (met melding dat toegang op afstand uit staat) en dan aanzetten, melding blijft dat Toon op afstand uit staat. IS NIET OK.

Workaround is om in beide gevallen uit te loggen of de App af te sluiten . Hierna gaat het wel goed.

Wat er gebeurt als via de toonopafstand etc. is niet getest. Ik word er een beetje simpel van dat we hier de bugs zelf moeten uitvinden en dat we die rapporten voor Jan met een korte achternaam. Dus Eneco doe er wat aan of ik ga serieus naar de consumentenbond. En dan ben ik niet de enige. Ik geef Eneco 3 dagen vanaf maandag de tijd om met een reactie te komen.
@toon-liefhebber,

Is deze dreigende taal niet iets overtrokken??
de Toon op afstand werkt amper een week......geef ze even de tijd om het eea te onderzoeken. 
De bug opzich is in de server meteen gewijzigd; nu nog even fine-tunen......
Reputatie 1
Badge
Ik word er een beetje simpel van dat we hier de bugs zelf moeten uitvinden en dat we die rapporten voor Jan met een korte achternaam. Het gaat hier niet alleen over deze bug. Als je het begin had gelezen had je ook kunnen lezen dat de knop niet werkte. Uhmm....testen aan/uit is toch niet zo moeilijk? Oh, ik geloof best dat het werkte in de testomgeving maar je moet het altijd testen in een productieomgeving oftewel Live...

Testen wordt door welke reden dan ook te kort gedaan en anders is er niet duidelijk wat er getest moet worden. Wij worden nu gebruikt als testers. En we betalen ervoor. Dat klopt niet. En we horen niets van Eneco. Is het Beta firmware? Dan snap ik het, is het Final/official dan is dit zeeeeeeer slordig.
De firmware is er doorheen gedrukt zodat Eneco kon beginnen met adverteren met Toon op afstand. Oftewel, eerst klanten werven en dan pas oplossen.
Snom heeft ook geweten dat dat niet werkt.
Reputatie 7
Badge +6
@toon_liefhebber

Ik heb je melding doorgezet naar onze software ontwikkelaars. Zodra ik terugkoppeling van hen ontvang zal ik dit laten weten in dit topic. Bedankt voor het doorgeven!
Reputatie 7
Badge +6
@toon_liefhebber

Ik heb terugkoppeling ontvangen, en dit is geen bug maar volgens design. Alleen tijdens het opstarten van een sessie wordt er gekeken of de Toon op afstand is in- of uitgeschakeld.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen