Tip bij loslatende sensoren | Eneco Community

Tip bij loslatende sensoren

• 8 september 2012
  • 5 reacties
  • 639 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Zoals ik hier wel eens lees gebeurd het wel eens dat de sensoren loslaten of verschuiven waardoor de sensor niet meer juist meet.

Nu heb ik dit probleem zelf ook (gehad) wat resulteerde in vaak eindeloos resetten. Goed: haal de sensor van de meters en pulk de kansloze plakkertjes los hiervan en ook van de gas/licht meters. Doe dit grondig zodat er geen lijmresten achterblijven! vervolgens maak je de houders schoon met vetspray en doe dit ook bij de meters. neem vervolgens een potje nagellijm die de meeste vrouwen wel in huis hebben, doe op de 4 punten van de sensoren houders en klein puntje nagellijm. Breng voorzichtig de sensors weer aan op de meters en zorg ervoor dat ze DIRECT juist zitten. Wacht 20 sec en laat het geheel los.

De sensors zitten nu muurvast en kunnen geen kant meer op noch verschuiven, dus geen problemen meer met niet juist meten omdat als de sensors nu maar IETS verschuiven het hele zaakje de soep in loopt.

Sucses met deze tip.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Bedankt voor de tip. Ik had nog extra plakkertjes en die zullen nu binnenkort wel gebruikt moeten worden maar was al aan het nadenken over een andere oplossing als dit uiteindlijk ook los ging laten. Lijm leek me al niet slim.
Ik zou toch voorzichtig zijn met (seconden)lijm om de sensoren vast te zetten. Zoals gezegd, komt het weliswaar muurvast te zitten, maar als het eraf moet, heb je kans dat het onderliggende glasraampje meekomt of breekt. In beide gevallen heb je een probleem, namelijk een beschadigde meter.
Als dat bij meteropname geconstateerd wordt, dan zal er voor het meetbedrijf niet anders opzitten dan de (geijkte) meter te vervangen en dat brengt aanzienlijke kosten met zich mee.
Voorzichtigheid is de hoeder van je portemonnee. :)
Reputatie 3
Badge
Grappige is toen ik belde naar stedin dat ik opmerkte dat er geen verzegeling opzat (ontbrak) deden ze erg nuchter. Ik woon nu 2 jaar in deze woning en als ze willen dat er een verzegeling op komt dan bellen ze maar. ik heb me plicht gedaan toch?
Reputatie 4
Badge +1
Ik zou toch voorzichtig zijn met (seconden)lijm om de sensoren vast te zetten. Zoals gezegd, komt het weliswaar muurvast te zitten, maar als het eraf moet, heb je kans dat het onderliggende glasraampje meekomt of breekt. In beide gevallen heb je een probleem, namelijk een beschadigde meter.
Als dat bij meteropname geconstateerd wordt, dan zal er voor het meetbedrijf niet anders opzitten dan de (geijkte) meter te vervangen en dat brengt aanzienlijke kosten met zich mee.
Voorzichtigheid is de hoeder van je portemonnee. :)

Daarom zei ik ook expliciet dat men een heel klein beetje moet gebruiken en geen hele klodders. Gisteren werden de meters vervangen en haalde de stedin monteur de houder met secondelijm weer los, geen enkel probleem, ruitje liet niet los en zelfs de puntjes van de secondelijm waren amper te zien.
Reputatie 3
Badge
Belangrijkste tip! Maak het glaasje even vet vrij en droog voordat je stickers bevestigd. Staat ook wel in 1e bericht maar dan ben je al te laat 😉