Tijd aanpassen in Toon... | Eneco Community
vraag

Tijd aanpassen in Toon...

• 14 december 2012
  • 85 reacties
  • 6243 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

85 Reacties

Ik heb zojuist op het Ziggo forum de volgende oproep gedaan. Wie weet komt er een antwoord. Zelf ervaar ik geen problemen, maar het intrigeert mij buitengewoon!

Hallo forum leden,

Wellicht heeft één van jullie een antwoord op het volgende issue.Eneco heeft een kamerthermostaat dat communiceert met internet via wifi. Bij veel Ziggo klanten levert dit problemen op. Synchronisatie van de tijd wil tijdens de installatie van dit thermostaat niet lukken.

Tijdens de installatie heeft de thermostaat moeite met het synchroniseren van de kloktijd in het thermostaat. Zodra de thermostaat aan een ander netwerk dan dat van Ziggo wordt gekoppeld, dan is er geen probleem en wordt de tijd keurig gesynchroniseerd.

Zelf heb ik er geen problemen mee, maar namens een aantal Eneco gebruikers doe ik een beroep op jullie kennis en kunde  Mochten jullie een idee hebben, laat het mij weten!

Alvast bedankt.
Hoi Rob,

Goed initiatief.
Ik ben nieuwsgierig naar de respons.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi,

Het klopt dat Toon niet de tijd synchroniseert met een Ziggo modem. Hoe dat komt weet ik niet. Vandaag een nieuwe Toon gekregen en tijd bleef verkeerd staan. Even aangemeld bij modem van buren en de tijd werd gelijk gecorrigeerd.

Is natuurlijk wel lastig dat je het niet handmatig kunt corrigeren. Ga er vanuit dat bij volgende update er weer in zit!

Gr.
Frank

Frank,  dat is te kort door de bocht, dat doet Ziggo wel, alleen bij jou en nog wat anderen niet! Nu ben ik toch benieuwd naar merk en type van jouw modem. Ik ben ook Ziggo klant en ervaar zero problemen met tijdsynchronisatie! Ik heb een Ubee 3200EVW (firmware 9.9.2009).

Ik heb hetzelfde modem met dezelfde firmware. Maar neem van mij aan dat zelfs als je het modem terugzet naar fabrieksinstellingen hij de tijd nog heeft. Alleen loopt die dan een minuut of meer achter vanwege het opstarten.

Vanmiddag stond de nieuwe Toon op 22.30 uur. De tijd was na een uur nog niet gecorrigeerd. Toen even op een ander internet account aangemeld en binnen 30 sec. was de tijd gecorrigeerd.

Hoe het komt weet ik ook niet maar vanmiddag had ik bewijs. Mijn oude Toon was al heel veel keren gereset door dat Quby (ontwikkelaar Toon) hier is wezen testen. Deze liep al tijden ongeveer 3 minuten achter. Maar daarmee heb ik nooit op een ander internet account ingelogd. Maar een tijd van 22.30 's middags om 16.00 uur vond ik iets te gek worden :o

Gr.
Frank
Reputatie 3
Badge
Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Zitter daar ook medewerkers van Ziggo?
Waar zitten die dan??
Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Zitter daar ook medewerkers van Ziggo?

Jeroen, ik heb geen flauw idee! Het is mijn eerste post aldaar. Ik heb met Ziggo nooit problemen 🆒:p
Reputatie 3
Badge
Op het forum van ziggo is de vraag of daar ook medewerkers zitten die meer kunnen dan een slotje zetten of topics samenvoegen. Medewerkers die mogelijk het antwoord weten?

Edit: net te laat

Edit: net te laat

Of ik net te snel....
Reputatie 3
Badge
Je kon bij de vorige update aangeven of je bij de eerste lichting wilde of zoiets. Maar dat koste enkele dagen wel de tijd dus ik heb als het verhaal waar is mijn naam maar even doorgegeven.
Ik raakte even de draad kwijt......
Ook ziggo klant en geen problemen. Ik vermoed dat het probleem in de router van ziggo zit en niet in de modem. Want volgens mij komt het probleem alleen voor bij ziggo gebruikers met een router/modem in een. En die heb ik niet.
Ook ziggo klant en geen problemen. Ik vermoed dat het probleem in de router van ziggo zit en niet in de modem. Want volgens mij komt het probleem alleen voor bij ziggo gebruikers met een router/modem in een. En die heb ik niet.

Jacob,  die heb ik wel. Modem en router ineen. Zonder problemen....
O, dacht dat jij ook een losse router had. Excuus. Dan klopt het argument dat ziggo het blokkerd dus absoluut niet.
Reputatie 1
Badge
Het argument dat het alleen geblokkeerd wordt voor particulieren bij Ziggo klopt ook niet helemaal dan. Ik denk nog steeds dat het een modem specifiek probleem/instelling is. (Edit: sorry Ubee modem, ik las het)
Reputatie 3
Badge
Al reactie op het forum van Ziggo?
Reputatie 1
Badge
Humor aan de telefoon:

Meneer, ik ben van Essent en ik wil u graag kennis laten maken met onze slimme thermostaat.
Ow, ik heb de Toon van Eneco.
Ow....tuut, tuut, tuut....
Die moest zeker een bepaald volume halen. Dus vlug vlug de volgende uit het telefoonboek.......
Reputatie 3
Badge
1-0 voor eneco
De eerste reacties stromen binnen. Het kost me teveel moete om te knippen en te plakken. Het draadje valt te lezen zonder inloggen. Volg de link..... In het kort komt het er op neer dat de tijdsynchronisatie eigenlijk vrij standaard is, en niet wordt tegengehouden door wat voor modem/router ook. Uiteraard krijgt daar de firmware van Toon de schuld.....

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=42024
Reputatie 3
Badge
Even vluchtig gelezen maar mensen reageren wel met bepaalde kennis. Netjes. Ik zal vanavond is kijken of ik er een samenvatting van kan maken.
Even vluchtig gelezen maar mensen reageren wel met bepaalde kennis. Netjes. Ik zal vanavond is kijken of ik er een samenvatting van kan maken.

Mag je doen. Ik heb er nu geen tijd voor. Werk..... Even een minuutje voor mijzelf 🆒
De eerste reacties stromen binnen. Het kost me teveel moete om te knippen en te plakken. Het draadje valt te lezen zonder inloggen. Volg de link..... In het kort komt het er op neer dat de tijdsynchronisatie eigenlijk vrij standaard is, en niet wordt tegengehouden door wat voor modem/router ook. Uiteraard krijgt daar de firmware van Toon de schuld.....

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=42024

Hoi Rob,

Zoals ik al eerder meldde loopt het via een timeserver. 
Maar er zijn er vele. In m'n Sitecom kan ik er standaard 5 kiezen. 
Dus kennelijk gaat het fout in de combinatie firewall en timeserver. 
Aanpassing van het niveau van de firewall zou het probleem moeten tackelen. 
Lastig voor diegene die die kennis niet hebben. 
De timeserver die ik gebruik is: pool.ntp.org

Misschien een tip voor diegene die even willen stoeien met de instellingen van hun modem/router. 
Bij Sitecom vind je deze instelling bij Toolbox. 
Zo iets zal ook bij Ziggo gelden, vermoed ik. 
@brandje,

Legt je modem niet automatisch verbinding met een timeserver? (heb geen idee ben er niet in thuis en bij mij werkt het gewoon)
Zo ja dan moet het in je router zitten idd.
Ja bij mij en de meeste wel, maar het gaat om die paar Toon gebruikers met een Ziggomodem waar we proberen te achterhalen waarom de timeserver bij hen 't niet doet.