Tijd aanpassen in Toon... | Eneco Community
vraag

Tijd aanpassen in Toon...

• 14 december 2012
  • 85 reacties
  • 6692 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

85 Reacties

Reputatie 3
Badge
Maar een bug mbt ziggo of de verborgen instelling, fijn dat je de oplossing met ons wilde delen.
Oplossing van Erik_Duin zojuist uitgeprobeerd en werkte direct. Dank je wel voor deze workaround; heb inderdaad internet via Ziggo.
Reputatie 1
Badge
Geldt dit alleen voor Ziggo?
Voor zover ons bekend: ja!
Reputatie 1
Badge
Ik ga eens even kijken of ik hier een Ziggo verbinding van iemand kan lenen. Doet me denken aan de Vodafone femtocells die een soortgelijk probleem hadden. Daar kon je in het Ziggo modem dan NTP op enable zetten en het werkte. Waarom dat nu juist na de update gebeurt is me een raadsel. Ik zal eens navragen.
Reputatie 3
Badge
Ziggo voorheen Casema is altijd erg moeilijk geweest. Dictator provider noemde ik het altijd. Maar goed... @moderators, een nieuw instructieboekje op de homepage (digitaal) zou wel mogen nu een aantal zaken vernieuwd is.
Reputatie 1
Badge
Aangezien niet iedereen problemen heeft in Ziggo gebied vroeg ik me af of het en modem specifiek probleem kan zijn. Kunnen jullie nog even melden wat voor modem je hebt?
Aangezien niet iedereen problemen heeft in Ziggo gebied vroeg ik me af of het en modem specifiek probleem kan zijn. Kunnen jullie nog even melden wat voor modem je hebt?

Ik heb geen problemen in Ziggo gebied met een Ubee evw3200 modem.

Edit: Toon hangt hier via wifi aan
ook een ubee EVM3200. Geen problemen, maar ik heb ook geen wifi uit mijn modem.
gisteren Toon laten installeren. Snel en goed, maar datum en tijd klopten totaal niet en niet handmatig in te stellen.. " komt vanzelf goed via de server". Dag later: nog steeds fout. Na berichten op forum: probleem Ziggo-modem inderdaad./ Dus even ander netwerk ingesteld( tele 2 onbeveiligd van de buren??). Direct de juiste datum en tijd! Terug naar Ziggo, probleem opgelost. 
Eneco heeft dus wel een puntje met Ziggo op te lossen of andersom.
Marius welkom op het forum, en welkom in de soms wonderlijke wereld van toon. Het probleem is bekend en Eneco is er mee bezig. Al moet ik zeggen dat ik als ziggo gebruiker geen probleem.ondervindt.
Reputatie 3
Badge
Fijn dat je met behulp van het forum tot een oplossing bent gekomen. Welkom op het forum trouwens. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met toon.

Direct de juiste datum en tijd! Terug naar Ziggo, probleem opgelost. 
Eneco heeft dus wel een puntje met Ziggo op te lossen of andersom.

Ja Ziggo is een lastige voor sommige; hangt er af wat voor soort modem jet hebt; kijk maar naar de volgende reactie.

Ziggo is ook eigenwijs bij TV op de iPad bv; als je iPad is gejailbreaked dan heb je die mogelijkheid niet. Ik heb hier ook Ziggo voor de download snelheid zou ik ze wel willen hebben als provider......
Ik ga nog maar even verder met m'n dreambox8000; heb ik ook alle zenders op m'n iPad.

En......het werd eerder gevraagd: verder (on)tevreden met Toon, want dat willen we hier ook wel even weten.
Reputatie 3
Badge
@brandje waarom blokkeert ziggo dit?
Je bedoelt de iPad?
Reputatie 3
Badge
Nee de tijd kunnen ophalen. Wat kan er onveilig aan zijn?
Hoi Jeroen,

Dat ligg toch iets moeilijker denk ik. 
In mijn router (sitecom) staan ik dacht 4 time-servers, waarvan ik er 1 gebruik. 
Ik denk dat Toon ook zo'n server aanroept en Ziggo wil dat kennelijk niet hebben. 

Of dat met veiligheid heeft te maken durf ik niet te zeggen. 
Reputatie 3
Badge
Ok. Iemand die Ziggo gebruiker is die dit wil navragen bij Ziggo. Ik ben benieuwd was hun reden is
Maar het is toch al in onderzoek bij Eneco nav diverse klachten.
Dus vermoedelijk kennen ze het antwoord al.

Maar als er hier een Ziggo-klant op het forum zit, die het voor ons vragen wil, is uiteraard ook een oplossing!
Reputatie 1
Badge
@marius

wat voor Modem betreft het en gebruik je WIFI?
Reputatie 2
Badge +1
Ok. Iemand die Ziggo gebruiker is die dit wil navragen bij Ziggo. Ik ben benieuwd was hun reden is

@Jeroen

Ik heb begrepen dat Ziggo voor particuliere klanten deze functie heeft geblokkeerd.
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor je terugkoppeling, maar waarom. Wat is de reden hiervan. Zo kunnen gamers tegenwoordig niet bij elke providers online gamen, moet je bij iemand anders meeliften voor toon wil je tijd kunnen instellen.

Ik heb begrepen dat Ziggo voor particuliere klanten deze functie heeft geblokkeerd.

Hallo Joep, dat is onzin! Ik ben ook Ziggo klant en heb geen problemen met de tijdsynchronisatie! Ik heb ook al eens een fanrieksherstel gedaan en toen ook zonder problemen werden de juiste tijd en datum ingesteld. Geheel automatisch. 
Als het al bij Ziggo klanten gebeurd, dan kennelijk in combinatie met een specifiek modem?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi,

Het klopt dat Toon niet de tijd synchroniseert met een Ziggo modem. Hoe dat komt weet ik niet. Vandaag een nieuwe Toon gekregen en tijd bleef verkeerd staan. Even aangemeld bij modem van buren en de tijd werd gelijk gecorrigeerd.

Is natuurlijk wel lastig dat je het niet handmatig kunt corrigeren. Ga er vanuit dat bij volgende update er weer in zit!

Gr.
Frank
Hoi,

Het klopt dat Toon niet de tijd synchroniseert met een Ziggo modem. Hoe dat komt weet ik niet. Vandaag een nieuwe Toon gekregen en tijd bleef verkeerd staan. Even aangemeld bij modem van buren en de tijd werd gelijk gecorrigeerd.

Is natuurlijk wel lastig dat je het niet handmatig kunt corrigeren. Ga er vanuit dat bij volgende update er weer in zit!

Gr.
Frank

Frank,  dat is te kort door de bocht, dat doet Ziggo wel, alleen bij jou en nog wat anderen niet! Nu ben ik toch benieuwd naar merk en type van jouw modem. Ik ben ook Ziggo klant en ervaar zero problemen met tijdsynchronisatie! Ik heb een Ubee 3200EVW (firmware 9.9.2009).