Thermostaatknop voor radiator (Go Green) i.c.m. Toon | Eneco Community
beantwoord

Thermostaatknop voor radiator (Go Green) i.c.m. Toon

• 15 november 2014
  • 11 reacties
  • 17927 Bekeken

Reputatie 1
In de nieuwsbrief van Eneco die ik onlangs kreeg stond een aanbieding van een Thermostaatknop voor radiator van Go green.
Ik wil er eventueel drie aanschaffen die ik in 2 slaapkamers en in de badkamer wil installeren. Graag zou ik willen weten of dit wel werkt in combinatie met mijn Toon? Als ik mijn Toon op bijvoorbeeld 19 graden heb staan kan ik één thermostaat knop in een slaapkamer dan op 20 graden zetten en wordt het dan ook 20 graden of zit ik dan vast aan die 19 graden die ik op de Toon ingesteld heb? op de site van Eneco staat erg weinig informatie en ook op de site van Go Green kan ik het niet vinden.
Verder wil ik graag weten of ze op mijn radiators passen? Op de knop staat "OVENTROP" en deze naam komt niet op de site voor.
Wie kan mij verder helpen?

http://speciaalvoorklanten.eneco.nl/gas/go-green-radiator-thermosstaatknop.html?utm_source=Eneco&utm_medium=EMC&utm_campaign=NB112014&clangct=fde9ecb3361f442e247c412473582a2a31707659784c7473340021.b3JkZXJiZWRyYWcsYWFudGFsLG9yZGVyd2FhcmRl

http://www.go-green.nl/index.php?lang=nl&category=gas&id=gtd7010341
icon

Beste antwoord door Brandje 15 november 2014, 16:12

Als je Toon op 19 grd afstelt dan zal in die omgeving meestal de huiskamer de 19 grd wel bereikt worden. In ieder ander vertrek kan het dan nooit 1 grd warmer worden.

Straks in de laatste week van november komt er een nieuwe versie uit, daar zal de werkwijze en bediening wel inzitten.

Maar of je die thermostaatknoppen van Green daar ook kan bedienen dat betwijfel ik.

Maar dat bedoelde je misschien ook niet.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

11 Reacties

Als je Toon op 19 grd afstelt dan zal in die omgeving meestal de huiskamer de 19 grd wel bereikt worden. In ieder ander vertrek kan het dan nooit 1 grd warmer worden.

Straks in de laatste week van november komt er een nieuwe versie uit, daar zal de werkwijze en bediening wel inzitten.

Maar of je die thermostaatknoppen van Green daar ook kan bedienen dat betwijfel ik.

Maar dat bedoelde je misschien ook niet.
Reputatie 1
Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad niet de bedoeling dat ik ze vanuit de Toon bedien. Het is juist de bedoeling om ze vanuit de aparte ruimtes te bedienen. Mijn dochter zit bijvoorbeeld veel op haar kamer en wil vandaar uit haar eigen temperatuur bedienen, een gewone radiatorknop heeft erg weinig mogelijkheden.
Oké duidelijk. Maar zolang Toon stopt met verwarmen, simpelweg omdat in de huiskamer de gewenste temperatuur is bereikt, zal er bij je dochter ook geen warm water meer door de leidingen gaan.
Zeker als haar kamer bv aan de oostkant zit kan dat grote temperatuurverschillen opleveren.
Reputatie 1
En als zij de thermostaat knop dan op dezelfde temperatuur heeft staan als de Toon dan blijft haar kamer toch wel op die warmte of wordt het dan toch kouder?
En als zij de thermostaat knop dan op dezelfde temperatuur heeft staan als de Toon dan blijft haar kamer toch wel op die warmte of wordt het dan toch kouder?

Ja uiteraard, maar alleen warm water blijft er komen, als het dan ook kouder wordt in de huiskamer. Die omgeving is nu eenmaal het referentiepunt voor Toon.
Mijn ervaring is dus dat het onvoldoende werkt. Wel voor de mogelijkheden genoemd in de omschrijving bv open raam.
Reputatie 1
Is voor mij duidelijk genoeg. ik denk dat ik het geld dan beter aan iets anders kan besteden en zij maar gewoon de Toon met haar smartphone moet bedienen. Voor het open raam alleen heb ik hem niet nodig. Nogmaals dank. 😳
Kijk dat bedoel ik nou! Goede beslissing.
Misschien nog een paar slimme stekkers nemen?
Reputatie 3
Badge
In een ander forum bericht hadden we hier ook al overgesproken om kamers appart te verwarmen.

het is mogelijk met een module tussen de Cv en idd andere Thermostaatknopen voor de radiators.

Zie hier iets meer info.
https://forum.eneco.nl/suggesties-ideeen-verbeterpunten-113/z-wave-cv-kranen-via-toon-bedienen-7741
Reputatie 1
Toch wel wat complexer dan ik in gedachten had. Maar nog niet mogelijk via toon zo te zien. Ik hou het in ieder geval in de gaten.
Reputatie 3
Badge
Ja idd en jammer dat Eneco daar nog niet op in heeft gespeeld het gaat tenslotten over energie besparen.
We wachten maar af.
Toch wel wat complexer dan ik in gedachten had. Maar nog niet mogelijk via toon zo te zien. Ik hou het in ieder geval in de gaten.

Het hele Toon gebeuren volgen is zeker een goed zaak, wie weet rolt er straks iets uit wat wel voor je van toepassing is.