Test jij mee met een nieuwe functie op Toon? | Eneco Community

Test jij mee met een nieuwe functie op Toon?

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

150 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Heb de sirene thuis gekoppeld maar krijg er via de web-app geen geluid uit.
Tips??
Reputatie 7
Badge +7
al verschillende mails gestuurd naar het Toon is thuis team betreffende problemen wat er niet werkt
maar geen enkele reactie terug mogen ontvangen
het enigste wat hier werkt is de test van de alarm speaker dit met een fluister geluid
waar zelfs boris boef niet van zal schrikken:$
de sensor magneten vallen zo van de deur/raam post bij deze hitte (jawel alles gereinigd met alcohol)
voor het plakken .:8
niet echt proffesioneel !:@
Badge +5
al verschillende mails gestuurd naar het Toon is thuis team betreffende problemen wat er niet werkt
maar geen enkele reactie terug mogen ontvangen
het enigste wat hier werkt is de test van de alarm speaker dit met een fluister geluid
waar zelfs boris boef niet van zal schrikken:$
de sensor magneten vallen zo van de deur/raam post bij deze hitte (jawel alles gereinigd met alcohol)
voor het plakken .:8
niet echt proffesioneel !:@

Jan, Ik ben zo benieuwd hoe dit systeem er uit ziet. Kun/mag je een foto sturen van zo'n speaker of deurcontact? Ik krijg namelijk een vermoeden.
Hoi Theo,

Ik ook; ik doe een gok:

https://static.kpn-smartlife.nl/static/2.4.2/smartlife/documents/KPN_SmartLife_Technische_Specificaties.pdf

Standaard Zigbee
Badge +5
Hoi Theo,

Ik ook; ik doe een gok:

https://static.kpn-smartlife.nl/static/2.4.2/smartlife/documents/KPN_SmartLife_Technische_Specificaties.pdf

Standaard Zigbee

Ben er niet erg van onder de indruk als ik de reacties lees.
Heb al jaren een systeem wat goed werkt en nog geen fouten heeft gemaakt. Alleen de koppeling naar Hue is er nog niet, mijn hoop is gevestigd op Triggi. Zij zijn op de hoogte.
Klopt Theo; ik ook niet.
Gelukkig heb ik een professioneel systeem en ook nooit storing.
Powermax; draadloos; op de speciale frequentie voor alarmsystemen.
Bij mij zit een sensor geschroefd en voorzien van sabotage alarm.
Batterij gaat 5 jaar minimaal mee.

Mijn visie mbt een alarm is dat er niet mee valt te spotten; het moet 100% betrouwbaar zijn. Je moet erop kunnen vertrouwen.
Reputatie 7
Badge +8
Sirene is van D-Link (WIFI)

Heb hem uiteindelijk wel via een D-link app aan de praat gekregen maar werkt bij mij niet in de Eneco omgeving.
Ik heb niets gehoord en of gelezen dat ik niets mag communiceren.
Reputatie 7
Badge +8
Sensor aan de sleutelbos was trager dan mijn vrouw;)

Als je dan thuis komt en het alarm niet afzet moet de sirene toch afgaan.
Je opent immers een deur.....
Moet ik bij mij proberen, staan de buren meteen op de stoep.
Reputatie 1
Badge
Sirene heeft bij mij gewerkt, maar laatste paar keer doet hij niets. App geeft wel keurig aan dat er een alarm is. Een sms heb ik nog nooit gehad. In het begin kon ik ook diverse instellingen niet aanpassen in de web-app, maar dat werkt ondertussen wel.

Tja wat moet ik er van zeggen. Het is allemaal een beetje houtje-touwtje, maar ik neem aan dat dit nog mock-ups zijn. Mijn sensors blijven wel keurig plakken maar dubbelzijdig tape lijkt me bij een uiteindelijke oplossing niet the way to go.

Verder zou ik bv geen losse aanwezigheidssensors willen, doe dat gewoon op basis van GPS info in een native smartphone app. Verder zou ik graag willen dat ik na binnenkomst ook binnen een x-aantal seconden het alarm op Toon kan uitschakelen. Eventueel met een code welke steeds opnieuw gegenereerd wordt in de app (veiliger dan een fixed password).

Kortom, leuk maar er is nog wel wat werk nodig.
Reputatie 7
Badge +7
sterke magneetjes met dubbelzijdig plakband wat dus snel loslaat
en van de deur/raam post afvalt !
sensoren waar je niet kleurenkippig bij moet zijn om te installeren
1 sensor waar beide ledjes van blijven branden batterij snel leeg !

en totaal geen reactie van het Toon is thuis team op vermelde problemen en emails ???
Badge +5
...........

en totaal geen reactie van het Toon is thuis team op vermelde problemen en emails ???

Dat was ook van toepassing bij de Waterverbruik test, totaal geen reactie.
Reputatie 7
Badge +7
en iemand nog wat vernomen/gehoord van het Toon is thuis team ???
hier blijft het verdacht stil:(
Badge
Dan moet je ze een mailtje sturen met de problemen. Ik heb hierbij vrij snel reactie gekregen op werkdagen.
Sirene heb ik nog niet geplaatst, sensor van de voordeur registreerd ook de postbode dus dat durf ik niet aan.
Op handmatig alarm aan en uit zetten werkt het voor de rest goed.
Reputatie 7
Badge +7
beste @ DJK
ff lezen
volgens mij had ik hier al vermeld , dat ik verschillende mails heb verstuurd.
maar geen reactie heb ontvangen van het Toon is thuis gebeuren.:@
Badge
Daar had ik overheen gelezen.
Wel apart, bij mij reageerde ze wel.
Wel heb ik nog geen mail gehad of je dit of dat wil testen.
Heel erg actief zijn ze niet en het loopt al bijna ten einde.
Reputatie 7
Badge +7
ik wacht het maar af maar volgens mij is deze test al bij voorbaat mislukt.
Reputatie 1
Badge
Van de week een deel van het team thuis gehad voor evaluatie van de test.
Reputatie 1
Badge
Als ze er nou deze sensors bij doen...
http://www.sensative.com/strips.html
Reputatie 4
Badge +3
Hoe staat het met deze ontwikkelingen?
Reputatie 4
Badge +4
Hoe staat het met deze ontwikkelingen?

Op de "event-avond" hierover een vraag gesteld. Begreep dat dit niet verder wordt
door ontwikkeld/ uitgerold. Heel spijtig, want ik vond het een zeer gebruiksvriendelijk
systeem met de beacons!

ppj
Reputatie 4
Badge +3
Jammer, het was een waardevolle aanwinst voor velen denk. Ik vind het toch al erg stil van Eneco zijn kant. Klaar voor de toekomst zeggen ze dan. Stil zitten is achteruit gaan.
Reputatie 4
Badge +4
Er komen wel wat zaken aan, maar dan vooral softwarematig in Toon bij een nieuwe update.

Afgesproken is dat wij als deelnemers aan het event hierover niets communiceren,
maar dat Eneco dat zou doen.

ppj
Reputatie 4
Badge +3
Ja, we kijken uit naar de nieuwe update. Een deze weken, toch?
Badge +5
Er komen wel wat zaken aan, maar dan vooral softwarematig in Toon bij een nieuwe update.

Afgesproken is dat wij als deelnemers aan het event hierover niets communiceren,
maar dat Eneco dat zou doen.

ppj

Ff w88ten nog hè, Peter-Paul. 😉