Termijnbedrag pushen naar Toon | Eneco Community

Termijnbedrag pushen naar Toon

Reputatie 1
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 31 reacties
Beste,
Ik heb mijn termijnbedrag aangepast in 'mijn eneco'. Kunnen jullie dit a.u.b. doorpushen naar mijn TOON?
Bij voorbaat dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

69 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@frahes

Ik heb de verbruiken op basis van je nieuwe termijnbedrag naar je Toon gestuurd. Dit kun je op korte termijn zien.
Reputatie 1
Badge +1
Folkert, hartelijk dank!
Beste,

Mijn termijnbedrag is na vandaag mijn jaarrekening ontvangen te hebben automatisch aangepast van 136 naar 110 euro.
Deze heb ik vervolgens zelf via Mijn Eneco op 130 gezet.

Kan deze aanpassing ook naar mijn Toon gestuurd worden?

B.v.d.

Groeten,
Stefan
Reputatie 7
Badge +6
@Stefan86,

De nieuwe inschattingen o.b.v. het termijnbedrag van €130 heb ik naar je Toon gestuurd! Straks is het zichtbaar.
Reputatie 7
Badge +8
Mwhehe, grappig. 2 mods die tegelijkertijd anticiperen 😛
Mwhehe, grappig. 2 mods die tegelijkertijd anticiperen :P
Dan zal het wel extra snel gaan! 🆒
Bedankt voor de snelle reactie mods!
Reputatie 7
Badge +6
Oeps.. Foutje!
Badge
Hierbij ook een vraagje van mij.
Ik heb laatst een nieuw contract aangeboden gekregen die 18 augustus in zou gaan. Nu zie ik alleen op mijn.eneco niet de nieuwe tarieven.
Kunnen jullie dat nakijken/wijzigen en dan daarna ook de nieuwe gegevens naar Toon pushen?
Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +6
@DJK

Op dit moment is de tariefswijziging nog niet definitief ingevoerd, je zat tot en met gisteren nog in je bedenktijd, ik verwacht dat we dit vandaag of morgen kunnen zien en dan kunnen we dit eventueel naar je Toon sturen, dit gaat doorgaans automatisch.
Reputatie 1
Badge +1
Beste Folkert,

Ik zie volgens mij nog steeds hetzelfde staan als voor jouw 'aanpassing'. Kun je bevestigen dat het aangepast is? Of ik kijk verkeerd, dat kan natuurlijk ook. Mijn ingeschat verbruik is volgens mij onveranderd?
Is het trouwens niet mogelijk om de Toon zo in te stellen op basis van je maandbedrag i.p.v. je 'ingeschat verbruik'? Dit is namelijk maar een inschatting. Ik zie liever zien op mijn Toon of ik meer of minder stroom/gas heb verbruikt d.m.v. het termijnbedrag.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt voor je reactie.
Beste Folkert,

Is het trouwens niet mogelijk om de Toon zo in te stellen op basis van je maandbedrag i.p.v. je 'ingeschat verbruik'? Dit is namelijk maar een inschatting. Ik zie liever zien op mijn Toon of ik meer of minder stroom/gas heb verbruikt d.m.v. het termijnbedrag.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt voor je reactie.

Juist op basis van je maandbedrag wordt er een geschat jaarverbruik naar je Toon®️ gepushed.
Vervolgens houdt Toon®️ rekening met de seizoenen en houdt dus in de zomer bv rekening met zeer laag gasverbruik.
Je werkelijk verbruikte energie in de totaal weergave wordt vervolgens in het statusoverzicht verwerkt en tegen je afgesproken energieprijs aangehouden.
En wil je dit overzicht apart voor stroom en gas zien, dan heb je de leuze in euries of kWh en m3.

Zodoende weet je iedere maand in de totaalweergave of je in euro's wel of niet in de pas loopt.

Dus deze werkwijze is mi precies wat je wilt.

Als je op Toon®️ een tegel kiest zoals bij mij linksboven, dan heb je per dag, eventueel in euro-centen de stand van zaken.

Reputatie 7
Badge +6
@frahes

De verbruiken zijn op 1 augustus naar je Toon gestuurd en zoals ik kan zien rekent je Toon daar momenteel mee.Omdat we nu in een zomermaand zitten is de aanpassing minimaal. Het ingeschatte verbruik is zoals Brandje aangeeft het verbruik wat we in deze maand verwachten, in de zomer ligt dat onder het bedrag dat je betaalt aan ons en in de winter is dat net andersom.
Reputatie 1
Badge +1
Brandje, Folkert, bedankt voor jullie toelichting. Dan verbruik ik blijkbaar meer stroom dan ik dacht, aangezien ik nog steeds geen duimpje heb.. 😉
Dan zou je dus je geschatte verbruik moeten verhogen en je voorschotbedrag.
Dat voorkomt een bijbetaling op je jaarnota.
Zou bij mij ook op de toon het bedrag veranderd kunnen worden. Wij hebben nu aldoor meer verbruikt sins win in een nieuwer huis zijn gaan wonen. Wij zijn toen door Eneco geschat op 130 euro ik heb het gelijk veranderd naar 200 euro.
Ik geloof niet dat een groot gezin zo weinig kan verbruiken. Maar ik vind het wel makkelijk als de toon dan ook rekening houd met het termijn bedrag van 200 euro zodat wij ook goed het overzicht hebben van ons verbruik hier.
Mvg Jeanet
Hoi Jeanet,

Uiteraard kan morgen een moderator dat voor je regelen.

Maar een tip. Je kan aan een moderator ook als service vragen een proefberekening te laten maken of je nu met je energieverbruik tot heden in of uit de pas loopt.
Juist bij het betrekken van een nieuwe woning wordt deze service vaak toegepast.

Geef dan hier je meterstanden even door en zij maken, die berekening voor je, op jouw verzoek.
Heb je ook nog extra zekerheid.
Gas 12972
1 023821
2 022769
Maar wij wonen er net 2,5 maand
Hoi Janet,

Oké; meestal houdt Eneco ongeveer 3 maanden aan.
Qua gasverbruik is dat lastig natuurlijk, maar qua stroomverbruik moeten ze toch al wel een serviceberekening kunnen maken.
En je kan dit na bv 3 maanden nog een keer vragen.
Zekerheid voor alles tvv een een onprettige nabetaling op je jaarnota.
Reputatie 7
Badge +6
@Jeanet,

Ik stuur de nieuwe verbruiken naar je Toon. Verstandig dta je het bedrag verhoogd hebt inderdaad. Je zit nu goed met het termijnbedrag.
Badge
Goedenavond,

Door de komende jaarnota is ons termijnbedrag fors naar beneden bijgesteld (zonnepanelen en een pelletkachel) Echter wil ik "zeker" zitten in ons maandbedrag en krijg liever geld terug dan dat er bijbetaald moet worden. Ik heb via "mijn eneco" het termijn bedrag daarom aangepast naar € 115,00 per maand.

Wat mij ook is opgevallen is dat het verbruik van gas en elektra in Toon ook naar beneden is bijgesteld.
Graag zouden wij de volgende waardes zien:
Ingeschat verbruik gas: 900m3
Ingeschatte afname elektra: 3250 kWh
Ingeschatte opwekking: 2475 kWh

Is het mogelijk dat bovenstaande gegevens naar Toon worden gepusht en komt het ingeschatte verbruik een beetje overheen met een termijn bedrag van € 115,00?? Indien dit niet overeenkomt, kunnen jullie het dan zo inregelen op basis van een termijn bedrag van € 115,00?

Graag ontvang in een terugkoppeling en alvast bedankt voor de moeite.
De door jou voorgestelde geschatte verbruiken stroom en gas zal een moderator ongetwijfeld maandag voor je pushen. Eventueel na nader overleg ivm je gestelde extra vraag.

Maar de geschatte opwek dien je zelf in je Toon®️ op te voeren.
Badge
Geschatte opwekking staat juist in Toon.
Maar beter teveel gegevens, dan te weinig ;)

Mooie besparing op elektra, 22%. En dat over 9 maand, aangezien we niet een heel "afnamejaar" de PV panelen hadden.
Oké duidelijk!
Omdat je bij alle 3 de waardes vroeg om pushen leek het er op dat je dit niet wist.
Reputatie 7
Badge +6
@M.Brummel

Ik heb nieuwe waardes gestuurd naar je Toon die overeenkomen met 115 euro in de maand. Deze zie je op korte termijn verschijnen in je Toon.
Folkert, het probleem van bijgestelde maandbedragen heb ik al twee jaar. Eneco stelt mijn bedrag altijd naar beneden bij maar om te voorkomen dat ik het volgende jaar bij moet gaan betalen corrigeer ik het maandbedrag altijd weer naar zoals die was voor de bijstelling van Eneco.

Is het mogelijk dat deze gegevens zonder behulp van dit forum richting Toon verstuurd worden?
En zou je eens kunnen kijken of mijn huidige bedrag op dit moment overeenkomt met de instelling van mijn Toon?
Thanks!!