vraag

Termijnbedrag aangepast maar nog niet zichtbaar in Toon (Topic gesloten, bezoek ons nieuwe Toon Forum https://forum.toon.nl/)

Hoe wordt mijn ingeschat verbruik wat ik heb ingesteld nu zichtbaar in Mijn Toon?
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

39 Reacties

Dat gaat niet automatisch.
Als je het ingeschatte verbruik bij de letter I op de pagina "Status Verbruik" daar wilt wijzigen dan kan dat alleen door een moderator.

Die zorgt dat je waarde die je wilt naar je Toon wordt gepusht.
Reputatie 3
Badge +6
@B.C. Quist,

Het termijnbedrag wat we op jouw verzoek naar beneden hebben aangepast heb ik herberekend op basis van de nieuwe inschattingen. Die worden naar Toon verstuurd, daar maken we de vergelijking mee voor het Status Verbruik!
Mocht je er verder nog vragen over hebben dan vernemen we het natuurlijk graag.
Ik heb mijn maandbedrag ook aan gepast zou dat ook zichtbaar gemaakt kunnen worden op mijn toon?
Reputatie 3
Badge +6
@Bram85,

Bij jou is dit niet mogelijk, dat komt omdat je volgende maand de jaarnota ontvangt. Als je het termijnbedrag na de jaarnota wilt aanpassen dan kun je het hier aangeven, dan help ik je graag met de juiste inschattingen die dan naar Toon verstuurd worden.
Oké dan wacht ik het wel af kijken of het dan wel een beetje klopt
Is het ook mogelijk dat u het ingeschat verbruik met mijn bedachte verbruik aanpast?Afgelopen jaar hebben wij minder gebruikt als hieronder vermeld maar dan kan ik een goede vergelijking maken.
Gas 650 m3
stroom normaal 1000KWh
stroom daltarief 800 KWh
vast dank en vriendelijke groet
Reputatie 4
Badge +6
@B.C Quist

Ik heb de gewenste verbruiken naar je Toon gestuurd, dit zou neerkomen op een lagertermijnbedrag dan je nu betaald. Wil je dat ik je termijnbedrag laat staan zoals het nu is?
Voorlopig wil ik dit even aankijken.Bedankt voor de snelle aanpassing.
Ik heb mijn maandbedrag aangepast maar merk nog geen reactie op mijn Toon. Dit heb ik een maand geleden gedaan direct na de jaarnota. Wanneer reageert Toon hierop?
Reputatie 4
Badge +3
A.M. Schelvis wrote:

Ik heb mijn maandbedrag aangepast maar merk nog geen reactie op mijn Toon. Dit heb ik een maand geleden gedaan direct na de jaarnota. Wanneer reageert Toon hierop?

Toon gaat hier niet vanzelf op reageren, dit zou handmatig moeten worden gepushd naar je Toon door een medewerker van Eneco! 🙂
ik vind het een heel beetje raar hoe ENECO werkt bij zijn klanten je krijgt geld trug vorig jaar ook maar nu ineens willen ze 605 euro van mij hebben ECHT NIET!
C.F.W. JAGER wrote:

ik vind het een heel beetje raar hoe ENECO werkt bij zijn klanten je krijgt geld trug vorig jaar ook maar nu ineens willen ze 605 euro van mij hebben ECHT NIET!

Ik denk dat je bedoelt dat je een jaarnota hebt gekregen en dat je nu moet bijbetalen.
Dan is de eerste controle die je doet of de meterstanden wel goed zijn.
Zijn ze wellicht geschat?
Dat geldt ook voor de eindstanden vorig jaar en de beginstanden dit jaar.

Wellicht heb je dus bij de vorige jaarnota daarom ten onrechte geldt terug gehad............
Brandje wrote:

C.F.W. JAGER wrote:

Ik denk dat je bedoelt dat je een jaarnota hebt gekregen en dat je nu moet bijbetalen.
Dan is de eerste controle die je doet of de meterstanden wel goed zijn.
Zijn ze wellicht geschat?
Dat geldt ook voor de eindstanden vorig jaar en de beginstanden dit jaar.

Wellicht heb je dus bij de vorige jaarnota daarom ten onrechte geldt terug gehad............

ik kreeg vorig jaar 25,00 terug Nu in 2016 krijg ik 30,00 terug Dat is nu dus.. raar he?
C.F.W. JAGER wrote:

ik kreeg vorig jaar 25,00 terug Nu in 2016 krijg ik 30,00 terug Dat is nu dus.. raar he?

Is het niet wat verwarrend wat je schrijft?
Je krijgt €30 terug?
En eerder heb je het over €605 betalen?

Wat is het nou.....?
Ik krijgt 30,00 terug van 2016 en tergelijk moet ik 605 betalen Preciec zoals het is Ok .Voor mij is dat ook verwarrend Vandaar ik het ook opstuur hier
C.F.W. JAGER wrote:

Ik krijgt 30,00 terug van 2016 en tergelijk moet ik 605 betalen Preciec zoals het is Ok .Voor mij is dat ook verwarrend Vandaar ik het ook opstuur hier

Heb je inmiddels de uitleg van moderator Rodney gelezen?
Exact wat ik je dus voorspelde!
Alles valt en staat dus bij controle van de meterstanden.....
Als je "opeens" bij een vorige jaarnota geld terug krijgt, dan is controle dubbel zo belangrijk, want nu een jaar doet terugbetalen altijd pijn.
Reputatie 4
Badge +6
@C.F.W. Jager

De 30 euro was de windkrachtkorting voor 2016 dat staat los van je verbruik. Ik zie dat mijn collega een mail gestuurd heeft vandaag naar je over de jaarnota. wanneer je nog vragen hierover hebt hoor ik het graag.
Köt toon doed niet
E. Yildirim wrote:

Köt toon doed niet

Heb je je termijn bedrag aangepast?
Want daar gaat dit topic over.........

Heb je je reactie misschien niet in een verkeerd topic geplaatst?
Ingeschat verbruik in Toon bedrag eerst te hoog (€300) en nu veel lager dan januari 2016. Hoe komt dat?
Misschien nu de jaarnota gehad?
Dan past het systeem automatisch de geschatte jaarverbruiken op je Toon®️ aan.
Jaarnota al eind november 2016 gehad. Zit toch wel veel tijd tussen eind november en begin januari (week 2) Eerst was het 0, zoals zoveel klanten.
Ohhh je bedoelt dus iets anders!
Per 1 januari 2017 is het bij veel Toon gebruikers fout gegaan mbt de geschatte jaarverbruiken en/of de prijzen van je energieproducten.
Dus zie je op de statuspagina geen resultaat. Het forum staat er bol van.

Gewoon even wachten tot maandag een moderator deze data opnieuw even naar je Toon®️ toe pusht.
@moderator :: Ingeschat verbruik in Toon bedrag eerst €0,00, dan te hoog (€300) en nu veel lager dan januari 2016. Hoe komt dat, c.q. wat zou het moeten zijn?