Temperatuurverloop Toon zichtbaar maken | Eneco Community
beantwoord

Temperatuurverloop Toon zichtbaar maken

• 20 januari 2016
  • 10 reacties
  • 407 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 58 reacties
Ik zou erg graag het verloop van de temperatuuropnemer van Toon in een grafiekje willen zien. Misschien kan dit worden getoond in de grafiek van het gasverbruiken. Wanneer tevens de situatie van het gasverbruik samen met het douchegebruik inzichtelijk kan worden gemaakt, vind ik dit helemaal geweldig.
icon

Beste antwoord door H. Nijhuis 17 oktober 2016, 19:34

Ik heb de kamertemperatuur die Toon meet wel inzichtelijk via een grafiekje. Dit is misschien niet helemaal hetzelfde als het op de Toon zelf kunnen zien, maar er zijn dus in ieder geval wegen om het al wel zichtbaar te krijgen. In dit geval Domoticz op een Raspberry Pi die zeer regelmatig de Toon uitleest.

Vergeleken met andere temperatuursensoren in de woonkamer is de toon iets "springeriger". Reageert wel snel maar soms iets overdreven waar andere temperatuursensoren gemoedelijker opwarmen of afkoelen. In de praktijk werkt het echter prima allemaal qua stoken.

Allemaal leuk en aardig, maar we zijn nu bijna 2 jaar verder. Externe metingen verrichten kan iedereeen wel, maar het zou juist zo'n leuke aanvulling zijn om dit in een app op de Toon en/of tablet te kunnen zien. Wanneer kunnen we dit verwachten?
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Temperatuur als grafiek is al vaker voorbij gekomen geloof ik.
Ook ik zeg GRAAG!!!
Badge +1
Dan ook graag de momenten hierbij dat Toon warmte vraagt 🙂 Soms ontgaat me de logica van het stoken namelijk en het zou mooi zijn om dit inzichtelijk te krijgen
Reputatie 1
Badge
Uibeltje, ik vind dat een prima toevoeging voor de grafiek. Alle info is tenslotte in de toon aanwezig.
Reputatie 1
Badge
Ik zie geen reactie meer vanuit Eneco. Is er wel interesse voor het idee?
Badge +5

Het idee is al veel eerder geopperd in een ander waar wensen verzameld zijn......

Het idee is al veel eerder geopperd in een ander waar wensen verzameld zijn......

Hoi Theo,

Volgens mij is toch al bevestigd dat in een volgende grote update deze curve meegenomen wordt??
Badge +5

Hoi Theo,

Volgens mij is toch al bevestigd dat in een volgende grote update deze curve meegenomen wordt??

Voor zover bekend is dat zo ...... Er wordt echter wel meer bevestigd en ons geduld op de proef gesteld Ton.

Hoi Theo,

Voor zover bekend is dat zo ...... Er wordt echter wel meer bevestigd en ons geduld op de proef gesteld Ton.

Klopt Theo,

Ik kon de bevestiging van een moderator zou gauw niet vinden.
Wel weet ik het volgende; lees eens deze link:

http://m.telegraaf.nl/digitaal/article/23621155/overname-maakt-toon-thermostaat-slimmer

Ik heb nu zo'n USB stick die ligt boven op Toon, na een week kan in de logged data uploaden naar Quby en dan kunnen hun de algoritmes er op los laten.
Ik ben nieuwsgierig naar de analyse.
Ik hoop dat Quby dus dit in Toon gaat opnemen.
Ik heb de kamertemperatuur die Toon meet wel inzichtelijk via een grafiekje. Dit is misschien niet helemaal hetzelfde als het op de Toon zelf kunnen zien, maar er zijn dus in ieder geval wegen om het al wel zichtbaar te krijgen. In dit geval Domoticz op een Raspberry Pi die zeer regelmatig de Toon uitleest.

Vergeleken met andere temperatuursensoren in de woonkamer is de toon iets "springeriger". Reageert wel snel maar soms iets overdreven waar andere temperatuursensoren gemoedelijker opwarmen of afkoelen. In de praktijk werkt het echter prima allemaal qua stoken.

Allemaal leuk en aardig, maar we zijn nu bijna 2 jaar verder. Externe metingen verrichten kan iedereeen wel, maar het zou juist zo'n leuke aanvulling zijn om dit in een app op de Toon en/of tablet te kunnen zien. Wanneer kunnen we dit verwachten?

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen